Hej
Jag är 54, född och uppvuxen på Södermalm numera boende lite söder om söder.
Jag var i Thailand första gången 2010 och efter det så har jag tillbringat all semester och lite till i Thailand och en del i Kambodja. Jag har varit runt en del i Thaland, Krabi, Chiang Mai, Pattaya, Kho Chang, Nakhon Sawan, Kho Samui, m.m. Jag har aldrig varit i/på Phuket, det lockar lite men inte så mycket. Börjar så smått planera för pensionering även om det är några år kvar innan det blir verklighet, Khorat ligger högst upp på listan över tänkbara ställen just nu.
Träffade Sir One vid Stonehenge of Thailand i vintras, kommer du ihåg mig?

Fick då höra om att han hängde på detta forumet, efter att ha smygläst en del så tycker jag att det kanske är något för mig att vara delaktig i. En hel del inlägg som jag sitter och småler åt framför min dator, i min ensamhet.
Jag har träffat en kvinna som jag har blir mer och mer förtjust i, hon bor i BKK men hembyn ligger mellan Nakhon Ratchasima och Chaiyaphum. Större delen av januari tillbringade jag där, det var mysigt och trevligt men min thai är mycket begränsad så det blev lite tråkigt efter ett tag. Jag har fått information om att det bor en hel del faranger, flera svenskar i området runt omkring och att ni/de träffas med (o)jämna mellanrum någonstans som jag inte uppfattade. Jag skulle behöva en ventil som det om jag ska tillbringa mer än en vecka eller två ute på landsbygden kommande vinter, finns det möjlighet att komma med i den gemenskapen? Min teerak skulle nog gilla det, inte att jag sitter och super med andra faranger men att tillbringa mer tid på uppväxtorten.
Jag har spenderat en del tid på ett annat "thaiforum" och haft förmånen att träffa en del medlemmar därifrån. Jag har delvis tappat intresset för det, jag kanske är för gammal för att diskutera soi 6 i fiskebyn
Det finns många trevliga och väldigt roliga typer på det andra forumet men Chai Mai känns ibland lite "vuxnare".