Medlemmar presenterar sig ...

"Berralund " sa:
Hej miss Ann och välkommen hit. Hoppas att du kommer att trivas i gänget här. :wai:

välkommen hit säger jag med.
Det kan behövas att tjejer kommer in på detta form och styr upp oss gubbar.5555

hej jag heter Lasse Lessnert och åker ofta till Hua Hin och spelar golf, håller på att tittar på att köpa hus såg denna sajt om thailand och vill veta lite mer om sajten,
Lasse

"Bobo " sa:
hej jag heter Lasse Lessnert och åker ofta till Hua Hin och spelar golf, håller på att tittar på att köpa hus såg denna sajt om thailand och vill veta lite mer om sajten,
Lasse

Hej och välkommen hit Lasse!

Det finns en hel del matnyttigt om Thailand på vår sajt, du är välkommen att utforska så mycket du vill. Och har du några frågor så ställ dom gärna här, för det mesta finns det någon här som gärna svarar och delar med sig av sina erfarenheter.

Och om jag inte minns alldeles fel så finns här en aktiv golfare också - bson. Du kan ju alltid utbyta erfarenheter med honom om du har lust. :wai:

Medlemmar presenterar sig

Hej jag och min fru har ett hus nära Rayong.
Vi ska flytta och bo där permanent senast 2015. :upanddown: :waiting:

"SurangochTommy " sa:
Hej jag och min fru har ett hus nära Rayong.
Vi ska flytta och bo där permanent senast 2015. :upanddown: :waiting:

Trevligt nära mina hemtrakter Ban Phe, har du tankar på någon verksamhet?, I så fall finns det!

Lyco

Hej på er och välkomna hit. Hoppas att flytten ner går bra och att ni kommer att trivas i Rayong. :wai:

"Bobo " sa:
Lasse
Innan du köper hus i Hua Hin så ta ett par mån här nere och sätt dig in i marknaden. Många fina hus är helt osäljbara i Hua Hin...

Hej

Jag är 54, född och uppvuxen på Södermalm numera boende lite söder om söder.
Jag var i Thailand första gången 2010 och efter det så har jag tillbringat all semester och lite till i Thailand och en del i Kambodja. Jag har varit runt en del i Thaland, Krabi, Chiang Mai, Pattaya, Kho Chang, Nakhon Sawan, Kho Samui, m.m. Jag har aldrig varit i/på Phuket, det lockar lite men inte så mycket. Börjar så smått planera för pensionering även om det är några år kvar innan det blir verklighet, Khorat ligger högst upp på listan över tänkbara ställen just nu.

Träffade Sir One vid Stonehenge of Thailand i vintras, kommer du ihåg mig? ;)
Fick då höra om att han hängde på detta forumet, efter att ha smygläst en del så tycker jag att det kanske är något för mig att vara delaktig i. En hel del inlägg som jag sitter och småler åt framför min dator, i min ensamhet. :nod:

Jag har träffat en kvinna som jag har blir mer och mer förtjust i, hon bor i BKK men hembyn ligger mellan Nakhon Ratchasima och Chaiyaphum. Större delen av januari tillbringade jag där, det var mysigt och trevligt men min thai är mycket begränsad så det blev lite tråkigt efter ett tag. Jag har fått information om att det bor en hel del faranger, flera svenskar i området runt omkring och att ni/de träffas med (o)jämna mellanrum någonstans som jag inte uppfattade. Jag skulle behöva en ventil som det om jag ska tillbringa mer än en vecka eller två ute på landsbygden kommande vinter, finns det möjlighet att komma med i den gemenskapen? Min teerak skulle nog gilla det, inte att jag sitter och super med andra faranger men att tillbringa mer tid på uppväxtorten.

Jag har spenderat en del tid på ett annat "thaiforum" och haft förmånen att träffa en del medlemmar därifrån. Jag har delvis tappat intresset för det, jag kanske är för gammal för att diskutera soi 6 i fiskebyn :o

Det finns många trevliga och väldigt roliga typer på det andra forumet men Chai Mai känns ibland lite "vuxnare".

Hej Android och välkommen hit. Visst finns här en del gubbar och killar att snacka med och även några tjejer. Det finns allt en hel del erfarenhet, vi är alla olika som tur är så du lär träffa på många olika åsikter om saker och ting.

Har du några frågor så är du alltid välkommen med dom. :wai:

Tack så mycket! :wai:

Jo, jag hade ju en fråga.

Hur är det med farang träffarna i närheten av Khorat? Existerar dom? Var? När? Hur?
Oj, det blev fem frågor och kommer säkert fler ;D

Jag tänker åka ner i december, men resfebern är svår så att planera är ett sätt att känna att jag är på väg redan.

Välkommen. Khorat ja då får du snart glimten66 som granne han har snart gift sig och flyttat dit.

"Android " sa:
Tack så mycket! :wai:

Jo, jag hade ju en fråga.

Hur är det med farang träffarna i närheten av Khorat? Existerar dom? Var? När? Hur?
Oj, det blev fem frågor och kommer säkert fler ;D

Jag tänker åka ner i december, men resfebern är svår så att planera är ett sätt att känna att jag är på väg redan.
Jag undrar om inte SirOne blandat ihop detta lite. Han och några till håller numera till på ett annat forum och där är dem några som brukar träffas ibland nära Khorat.

Om du ser till under inställningar att vi bli vänner kan jag informera dig lite mer. Här får jag inte länka in den adressen.

Välkommen hit, jag bor själv i södernärförort.

Finns ett annan svenskt forum som är strikt Korat relaterat. kommer inte ihåg vad det heter men det går att googla!

Hjärtligt välkommen btw ;)

"Jonas " sa:
Välkommen. Khorat ja då får du snart glimten66 som granne han har snart gift sig och flyttat dit.

Hoppsan fasen va jag ska lobba me din gumma när.ja kommer ner ska köpa.några bröllopsmagazin till henne o lägga vi poolen eran :)

Sen till dig Androiden om man kollar lite på dom andra forumen sånser man ju att det finns en hel del folk runt Korat o en del ute ställen me finns ett specielt korat forum som e på engelska kommer wj ihåg.adressen men googla så hittar du det

"glimten66 " sa:
Hoppsan fasen va jag ska lobba me din gumma när.ja kommer ner ska köpa.några bröllopsmagazin till henne o lägga vi poolen eran :)

Sen till dig Androiden om man kollar lite på dom andra forumen sånser man ju att det finns en hel del folk runt Korat o en del ute ställen me finns ett specielt korat forum som e på engelska kommer wj ihåg.adressen men googla så hittar du det

Kan ju slå bakut vad tror du din tjej säger om du kommer med massa bröllopsmagasin ;) blir väl lite som att traska in i egen fälla.

"Jonas " sa:
Kan ju slå bakut vad tror du din tjej säger om du kommer med massa bröllopsmagasin ;) blir väl lite som att traska in i egen fälla.

Ingen fara ;) tar ju inte me henne till dig ju skickar.på na lite bathingar så kan hon gå o shoppa :)

"Jonas " sa:

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp