Medlemmar presenterar sig ...

Jag kan redan en del thai och har ljudböcker osv.. men det jag har är eng-thai. Men är ute efter nått bra svensk-thai. Är inte inte i Thailand så kan inte besöka tanten haha

Hej!

Är en snubbe som är gift med en thailändsk tjej från Sakhon Nakon. Vi ska få barn snart, men Migrationsverket jävlas med oss. De har schabblat bort vår ansökan om uppehållstillstånd för henne. De har inte ens börjat behandla den efter tre månader, trots att det är en klockren förtur på grund av att vi ska få barn. De har gjort så många fel att man bara baxnar och dessutom har de konsekvent gett oss felaktig information om i stort sett allting. Någonting är sjukt hos dem, den saken är klar.
Det ser ut att sluta med att jag tvingas åka ner till Thailand och vara med vid födelsen där i stället. Jag får betala alla sjukvårdskostnader själv. Det är sjukt, det är ju ett svenskt barn och vi båda vill att den lilla flickan ska få födas på Södersjukhuset i Stockholm. Har någon annan här också blivit väldigt illa behandlad av Migrationsverket de senaste månaderna? Snälla, låt mig veta. Jag tänker ställa dem till svars när det här helvetet är över.

Tack för det! Ok ska väl försöka presentera mig då, :P Är gift med en dam från Surin, vi har 2 gemensamma barn tillsammans, 2 och 4 år, bor i Sverige, men längtar till Thailand, Frun utbildar sig till undersköterska, och jag jobbar och längtar till Thai :laugh:.

Hej jag heter Johan och bor numera i Bangkok, Thailand. Ska bli kul att lära känna folket här och dela erfarenheter :nod:

"Thailand_Svensk " sa:
Hej jag heter Johan och bor numera i Bangkok, Thailand. Ska bli kul att lära känna folket här och dela erfarenheter :nod:

Välkommen hit Johan! Erfarenheter finns här gott om, både goda och dåliga men förhoppningsvis mest goda. Här finns så gott som alltid någon med ett bra svar eller en vettig synpunkt. :wai:

Hallå

Mitt namn är Claes, kommer ifrån Västergötland. Kom till Thailand första gången 1990 och är sedan dess helfrälst på Thailand. Har sedan 5 år tillbaka ett sambo-förhållande med en thailändsk kvinna och nu väntar jag bara på att den dagen ska komma, då min svenska arbetsgivare ska pensionera mig. Då flyttar jag hit för gott.

Claes

Hej Claes och stort välkommen till ThaiSnack.se. Lycka till i framtiden i det fantastiska Thailand med dess underbara folk och dela gärna med dig av dina erfarenheter. Har du några frågor så kom igen, det finns många med en stor kunskap här. :wai:

Hej! :wai:

efter att ha vart nerbjuden till Thailand 2009 blev jag helt betagen..
har gjort 8 vändor totalt sedan dess..

nu sitter jag hemma dålig i benet men så fort jag blir bättre ska jag ner igen..
jag är 50 nu och det ska verkligen bli skönt den dagen jag blir "befriad" från Sverige..
om inte något annat radikalt dyker upp tidigare.. :nod:

/Bertil

Välkommen hit Bertil. Du har helt rätt i vad du skriver att man blir helt betagen i detta underbara land med dess. fina människor. Har du några frågor om vad som helst så är det bara att skriva och naturligtvis även dela med dig av dina erfarenheter. :wai:

Hej!

Jag är en man på nyss fyllda 50 som försöker lära mig Thailändska. Jag och min särbo har pluggat på Medborgarskolan i snart tre år nu plus att vi har en privatlärare någon gång då och då. Bättre hjärngymnastik får man leta efter! Vi har varit i Pattaya två gånger och planerar att resa dit igen. Direktflyg från Köpenhamn till Bangkok och så en taxi till Pattaya, enkelt och bekvämt. :-)

Magnus

"Magnus R " sa:
Hej!

Jag är en man på nyss fyllda 50 som försöker lära mig Thailändska. Jag och min särbo har pluggat på Medborgarskolan i snart tre år nu plus att vi har en privatlärare någon gång då och då. Bättre hjärngymnastik får man leta efter! Vi har varit i Pattaya två gånger och planerar att resa dit igen. Direktflyg från Köpenhamn till Bangkok och så en taxi till Pattaya, enkelt och bekvämt. :-)

Magnus
Är din särbo svensk eller thai?

Hallå

Jag heter Hans-Åke, kommer ifrån Västernorrland och Domsjö. Har aldrig varit i Thailand men alltid lockats av den skönhet och dom personligheter som Thaikvinnor visar. Har sedan mer än 1 år tillbaka ett särbo-förhållande med en thailändsk kvinna, vi har bara mötts över internet och sen 8 månader pratar vi varje dag via Skype. Jag vill bjuda in henne hit till Sverige nu Juni till Augusti för att visa Sverige, vem jag är IRL och lära känna varandra bättre. Jag behöver hjälp av er i forumet att fundera runt ansökningarna som ska göras.

/Hans-Åke

"ulvodala " sa:
Hallå

Jag heter Hans-Åke, kommer ifrån Västernorrland och Domsjö. Har aldrig varit i Thailand men alltid lockats av den skönhet och dom personligheter som Thaikvinnor visar. Har sedan mer än 1 år tillbaka ett särbo-förhållande med en thailändsk kvinna, vi har bara mötts över internet och sen 8 månader pratar vi varje dag via Skype. Jag vill bjuda in henne hit till Sverige nu Juni till Augusti för att visa Sverige, vem jag är IRL och lära känna varandra bättre. Jag behöver hjälp av er i forumet att fundera runt ansökningarna som ska göras.

/Hans-Åke
välkomen hit
jag sitter lite i samma dilemma som du,
se mina inlägg
https://thaisnack.se/threads/7934
samt vad ambasaden har skrivit.
starta gärna en ny tråd där vi alla kan skriva i o diskutera.
mvh
Lubo

Tak for medlemskab af ChaiMai. Jeg er fra Hillerød i Danmark. Pensionist og opholder mig 6 vintermåneder i Jumptien og 6 sommermåneder i Danmark. Bor Pratamnak rd.soi 6, Kieng Talay.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp