Medlemmar presenterar sig ...

Detsamma säger jag, VELKOMMEN Nielsk60. Har du några frågor eller spörsmål så finns här oftast någon som kan hjälpa till. :wai:

"nielsk60@hotmail.com " sa:
Tak for medlemskab af ChaiMai. Jeg er fra Hillerød i Danmark. Pensionist og opholder mig 6 vintermåneder i Jumptien og 6 sommermåneder i Danmark. Bor Pratamnak rd.soi 6, Kieng Talay.

Då är vi nästan grannar, var och kollade på hus Pratumnak soi 5 & 6 sist jag var hemma, fint område.
Gick in på ett hål i väggen där nere där det hängde Svensk flagg, där satt det Norrmänn och Svenskar, pensionisterna spelade Ole Ivars och Jerry williams och buggade loss ;) dom sa det bodde mycket skandinaver i området, Sverige, Finland, Danmark och Norge, mest Svenskar och Norrmän, antar det stämmer.
Välkommen hit.

27år 6 resor sedan 2010
nu förlovad med en Thai som snart kommer till Sverige (visumet är beviljat)

jag har varit aktiv på andra forum tidigare men tänkte nu prova på detta.

"Poontus " sa:
27år 6 resor sedan 2010
nu förlovad med en Thai som snart kommer till Sverige (visumet är beviljat)

jag har varit aktiv på andra forum tidigare men tänkte nu prova på detta.

Hej Poontus och välkommen hit. Vi hoppas att du skall trivas i gänget här. :wai:

Hej! Jag heter Micke och är 53 år, tillsammans med en thaidam från Ubon Ratchatani. Vi bor tillsammans i Sverige.
Hon studerar på SFI o jag knegar med rör på diverse fabriker.
Jag har många år kvar att knega men tanken är att bosätta sig här en vacker dag.

"mikeus " sa:
Hej! Jag heter Micke och är 53 år, tillsammans med en thaidam från Ubon Ratchatani. Vi bor tillsammans i Sverige.
Hon studerar på SFI o jag knegar med rör på diverse fabriker.
Jag har många år kvar att knega men tanken är att bosätta sig här en vacker dag.

Välkommen hit Micke, vi hoppas att du skall trivas. Lycka till med allt!! :wai:

Hej! Allan är heter jag och är 30 år fyllda. Är sen snart ett år tillbaka lyckligt gift med en kvinna från Buriram. Vi och våra två barn är just i cirkusen kring uppehållstillstånd hos Migrationsverket, så jag följer med spänning trådarna kring dessa teman. Man går ju just nu bara och väntar på att " börja leva"...

Välkommen hit Allan!
Jag går och väntar på samma sak. Dagen då min blivande fru och barnen kan bo var vi vill och resa fram och tillbaka hur som helst, längtar jag till.

Jag kan bara hålla med Krister och önska dig välkommen hit samt lycka till. Och jag kan intyga att det är härligt när allt är klart, först UT, sedan PUT och till sist medborgarskapet. Nu känner vi oss som en riktig familj, speciellt när vi inte behöver ha med MIG att göra mera.

Låt oss gärna veta hur det går!! :wai:

Med risk för att göra tråden off topic så tycker jag att det är helt fantastiskt att handläggningstiderna för uppehållstillstånd är så långa, speciellt om man har barn tillsammans. Ganska påfrestande för ett förhållande om man inte kan bo tillsammans och ganska kostsamt att resa ofta och har man ett jobb kan det ju vara svårt.

Jag kom i håg när min fru sökte, då var handläggningstiderna upp till sex månader som vi tyckte var extremt långa, nu var det på den tiden när man inte ansökte på nätet så vi hade lite flyt med att ha en vän som lämnade in ansökningen till ambassaden när min blivande besökt mig i Sverige. Sen när vi väl åkte till Thailand gick det på ett par veckor då hon fick tillgodoräkna sig tiden från när ansökningarna kom in. Den genvägen finns väl inte nu med webansökningarna.

Ha det bra ni i väntans tider ...

"Berralund " sa:
Jag kan bara hålla med Krister och önska dig välkommen hit samt lycka till. Och jag kan intyga att det är härligt när allt är klart, först UT, sedan PUT och till sist medborgarskapet. Nu känner vi oss som en riktig familj, speciellt när vi inte behöver ha med MIG att göra mera.

Låt oss gärna veta hur det går!! :wai:
Exakt när medbogarskapet är klart och man slipper MIG är det fullständig lycka att slippa dem :)

Jag tycker att det måste kännas hopplöst att vänta så länge på MIG. Men lycka till i alla fall, tålamod är en dygd.

Hej!

Reste till Thailand, Ko Chang, första gången i Februari 2012. En flygstol till Bangkok med buss ner till Ko Chang. Jag hade bara ett par veckor semester men blev så pass "såld" på att åka dit igen. Sedan dess har det blivit 4 resor ner. Varit uppe i Chiang Mai, och nere i Phuket. 4 veckor var gång ungefär. Tycker att det väldigt intressant land att resa i, och trots att man blivit båst en och annan gång har jag inte tappat sugen på att åka dit igen. Åker ner till hösten igen för att stanna där en lite längre period med eventuella planer på att ta en TESOL kurs och möjligtvis få ett jobb efter det.

Hej banarne,

Välkommen hit skall du vara. Har du några frågor så kom igen bara, här finns många hjälpsamma som gäna hjälper till om dom kan. :wai:

Ny medlem, det tog sitt tag att komma in, men av mänskliga fel,efter veckor kom jag på att titta i skräpposten, å där låg aktiveringskoden :-)

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp