Resa till Bong Khai

 

in-ka

Forumveteran
Snart dags för en tur över gränsen å få 90 dagar till, har varit till Nong Khai tidigare flera gånger men ej stannat/övernattat, vad finns det att se å göra där? Är det någon som har tips? 555 jävla automatskrivare det ska vara Nong Khai 555
 
Senast ändrad:
Snart dags för en tur över gränsen å få 90 dagar till, har varit till Nong Khai tidigare flera gånger men ej stannat/övernattat, vad finns det att se å göra där? Är det någon som har tips? 555 jävla automatskrivare det ska vara Nong Khai 555
Nong Khai har jag varit flera gånger och varit på olika Temple till att be Buddha om att bli rik! Aldrig fått svar.
Men Bong Khai har jag inte hittat än, men jag dricker så mycket Zero där kan vara därför.:eek::eek::p:p:wai:
 
Njaa detta med tempel räcker för min del har sett tillräckligt å Buddha kanske va en schysst snubbe på sin tid men svårt att förstå vad han säger555, tänkte mej nått mer i stil med tx en tur på Mekongfloden finns det? Å inget fancy hotell jag passar bättre i ett tjyffe snobbar som inte jobbar kan jag va utan 555 kanske IL kan tipsa han lär ju bo i närheten
 
Hej

Vi provade ett hotell som heter White Inn för första gången och det var helt klart bra sett till priset som var 700 baht per natt, det låg på något som kallas Soi Falang, en liten gatstump med många små barer och flera hotell och Guesthouse inriktade på falanger, första gången jag besökte denna soi var för någon månad sedan, vi hade rekommenderats detta hotellet eftersom det var ganska nytt, rent och fräscht, rymliga rum o.s.v.

Annars brukar vi normalt bo på Rim Khong Guesthouse precis vid floden och strandpromenaden, prisvärt, rent och snyggt i bra läge nära flod, promenad och centrum.

En tur på floden hör ju nästan till om man är i Nong Khai, man kan ju hyra en liten båt som kör en upp och ned längs floden, mat och dryck beställer man med innan turen, dom brukar erbjuda dessa båtturer längs promenadvägen längs floden, även dom små restaurangerna brukar kunna hjälpa till att fixa en båt, tror att vi betalade närmare 1000 baht för en tur sist gång och då var vi 8 personer, maten tillkom förstås.

Sen har dom ju en krokodilshow i Nong Khai, kan ju vara roligt att se på om man har barn med sig, sen finns det ju en sjö med Lotusblommor utanför staden, liksom ett Akvarium värt ett besök på Khon Kaen Univeritetet utanför staden, dom hsr mängder av fiskar ifrån Mekongfloden och en del ifrån övriga världen.

Sen finns det ju en park med statyer i Nong Khai, populärt för Thailändare att besöka, det finns en nästan likadan på Laos sidan av floden.

Sen kan ju alltid Thasadet marknaden vara värd ett besök om man inte har varit där förr, sen brukar det finnas en strand bortom bron till Laos där man kan bada i floden, samt dricka och äta gott på stranden, men det förutsätter att vattennivån är tillräckligt låg så att en strand bildas, stranden är populär och kallas Hat Jomaniee om jag inte minns fel.

Mvh isan lover
 
Hej

Vill man sen göra en utflykt ifrån Nong Khai är det ju inte så väldigt långt till Wat Pha Tak Suea med sin skywalk, väldigt fin utsikt minst sagt om man inte har svindel, man ser långt in i Laos och en längre sträcka längs Mekongfloden, den ligger 8 mil väster om Nong Khai.

1579849172223.jpeg


Mvh isan lover
 
Hej

Vill man sen göra en utflykt ifrån Nong Khai är det ju inte så väldigt långt till Wat Pha Tak Suea med sin skywalk, väldigt fin utsikt minst sagt om man inte har svindel, man ser långt in i Laos och en längre sträcka längs Mekongfloden, den ligger 8 mil väster om Nong Khai.

1579849172223.jpeg


Mvh isan lover
å fy faan, trots att jag har flygcert så är jag höjdrädd, märkligt men så är det 555
 
Hej

Vill man sen göra en utflykt ifrån Nong Khai är det ju inte så väldigt långt till Wat Pha Tak Suea med sin skywalk, väldigt fin utsikt minst sagt om man inte har svindel, man ser långt in i Laos och en längre sträcka längs Mekongfloden, den ligger 8 mil väster om Nong Khai.

1579849172223.jpeg


Mvh isan lover
Den måste jag försöka prova i sommar, borde gå att fixa med en dagsutflykt. Svindel lider jag inte av så tack för tipset. :wai:
 
8 mil österut istället så kommer du till Bueng Khan och vad jag rankar som Thailands nummer 2 på måste se och besöka.
Jag har nästan vart i alla provinser i Thailand, tempelberget kommer på stark 2a efter khao sok.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp