Resa till Thailand i vinter.

 

J.H

Nykomling
Hej.
Har aldrig varit i Thailand men nu är det så att vi( jag min fru och 2 barn 18 och 11) tänkte åka dit under jul/nyår (ca 2 veckor)då en mycket god vän ska gifta sig där.
Bröllopet skall ske på Railay beach?
Har lite funderingar.
Då vi inte är så vana att resa( 3 charter resor till Cypern) Så undrar jag om det är krångligt och jobbigt att boka flyg och hotell separat. Kan man spara mycket pengar på det?
Är 2 veckor på Railay beach för mycket, finns det andra bra ställen i närheten där man kan bo.
Mvh J.H
 
Det är inte svårt i normala fall men inget är normalt i nuläget. Jag skulle avvakta länge tills allt har klarnat, det är onödigt att riskera en förlust av ganska mycket pengar, normalt är biljetterna som dyrast vid den tiden.
 
Det är inte svårt i normala fall men inget är normalt i nuläget. Jag skulle avvakta länge tills allt har klarnat, det är onödigt att riskera en förlust av ganska mycket pengar, normalt är biljetterna som dyrast vid den tiden.
Emirates, Quatar m.m. flyger hit regelbundet nu, jag har lagt upp innan vilka flygbolag och processen.
Men är ju karantäntid så 2 veckor blir ju bara karantänsdelen ;)
 
Hej.
Har aldrig varit i Thailand men nu är det så att vi( jag min fru och 2 barn 18 och 11) tänkte åka dit under jul/nyår (ca 2 veckor)då en mycket god vän ska gifta sig där.
Bröllopet skall ske på Railay beach?
Har lite funderingar.
Då vi inte är så vana att resa( 3 charter resor till Cypern) Så undrar jag om det är krångligt och jobbigt att boka flyg och hotell separat. Kan man spara mycket pengar på det?
Är 2 veckor på Railay beach för mycket, finns det andra bra ställen i närheten där man kan bo.
Mvh J.H

Bor den goda vännen där eller åker ni samtidigt?
Är den goda vännen där så är nog det bästa att boka på plats
 
Sen kolla hotellpriset jag har bott på det hotellet som ligger på Railay beach i Krabi, ett av Thailands dyraste hotel.
Sen isolerat, svårt att ta sig nånstans, fina smurfhus men inte mer, inget jag skulle valt som bröllopsplats.
 
Bor den goda vännen där eller åker ni samtidigt?
Är den goda vännen där så är nog det bästa att boka på plats
Hotellet på Railay är inget man bokar på plats.
Det är lyx och man blir hämtad i fin båt och körd dit.
Dock ett resmål då grottan med dildos ligger där och bra klätterväggar så speed boats stoppar till där men dom får inte gå in på hotellområdet.
 
Från Railay.
Trevliga smurfhus.

1511416_1472096616367251_4360269710365720797_n.jpg


10385306_1472104206366492_9057787321035777568_n.jpg


10445522_1472098863033693_1393018356351078056_n.jpg


10452327_1472100746366838_2605882873453844477_n.jpg


20140704_070332.jpg


20140704_072420.jpg


20140704_073745.jpg
 
Hej.
Har aldrig varit i Thailand men nu är det så att vi( jag min fru och 2 barn 18 och 11) tänkte åka dit under jul/nyår (ca 2 veckor)då en mycket god vän ska gifta sig där.
Bröllopet skall ske på Railay beach?
Har lite funderingar.
Då vi inte är så vana att resa( 3 charter resor till Cypern) Så undrar jag om det är krångligt och jobbigt att boka flyg och hotell separat. Kan man spara mycket pengar på det?
Är 2 veckor på Railay beach för mycket, finns det andra bra ställen i närheten där man kan bo.
Mvh J.H
Sen ligger Railay på udden i Krabi, du har Ao Nang ett stenkast bort, Ao Nang är lite som Thailands Teneriffa, så ja finns andra ställen att bo och jag skulle valt Ao Nang och bara åkt till Railai på brölloppsdagen.
Jag tröttna på Railay efter 2 dagar, 2 veckor där nej.
 
Det är inte svårt i normala fall men inget är normalt i nuläget. Jag skulle avvakta länge tills allt har klarnat, det är onödigt att riskera en förlust av ganska mycket pengar, normalt är biljetterna som dyrast vid den tiden.
Lite orolig att det inte ska finnas biljetter och hotell om vi väntar för länge, men det kanske inte är ett problem?
 
Sen ligger Railay på udden i Krabi, du har Ao Nang ett stenkast bort, Ao Nang är lite som Thailands Teneriffa, så ja finns andra ställen att bo och jag skulle valt Ao Nang och bara åkt till Railai på brölloppsdagen.
Jag tröttna på Railay efter 2 dagar, 2 veckor där nej.
Lite så vi har tänkt, verkar finnas tätt stort utbud på Ao Nang
Hotellet på Railay är inget man bokar på plats.
Det är lyx och man blir hämtad i fin båt och körd dit.
Dock ett resmål då grottan med dildos ligger där och bra klätterväggar så speed boats stoppar till där men dom får inte gå in på hotellområdet.
Tror dom bara ska bo på Railay 2-3 dagar sen åka vidare.
 
Lite orolig att det inte ska finnas biljetter och hotell om vi väntar för länge, men det kanske inte är ett problem?

Biljetter och hotellrum är det inga problem med .. Jsg tycker du ska avvakta och se vad som händer med Covid - 19 sen bokar du i sensommaren/hösten när besked har kommit i fråga..
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp