Mitt liv i Etiopien

Pepsi

Forumveteran
Antal personer i projektet
  • 6143 Lokala
  • 2064 Turkar
  • 634 Filippiner
  • 3 Indier
  • 3 Danskar*
  • 1 Svensk
Totalt 8847

Varav antal personer i järnvägsavdelningen
  • 113 Turkar
  • 30 Filippiner
  • 3 Indier
  • 1 Svensk :nod:
  • 162 Lokala

*Danmark är ett av länderna som är långivare till projeket. Danska Exportkreditnämnen har då krävt att Dansk expertis skall medverka i projektet. Turkarna involverar inte dom och ignorerar dom om de har några synpunkter. Sverige har också bidragit med lån men har inga krav på att Svensk expertis måste medverka i projektet. Exportkreditnämnen från Sverige besökte projektet för några månader sen och dom blev överraskade av att möta en Svensk.
Hej @LeWi ! Intressant tråd!! Kul att se att det sker en infrastruktur satsning och ger arbete i Etiopien.

Har projektet ett projektnamn avseende det svenska åtagandet gällande lån till projektet? Du nämner exportkreditnämnen från Sverige. Det måste vara ett projekt i 100 miljarders nivån.. Hur mycket står Sverige för i lån? Och hur mycket står andra länder för? Skulle va kul att veta.. En svensk av 8847 personer...
Då tror jag att du har väldigt bra koll på siffrorna.. Vad gäller Svenska lån.. Om det nu är ett lån.. Antagligen bidrag..
Kan man hitta dessa lån någonstans i den svenska byråkratin.. Vore intressant... En miljon? eller 100 miljoner?

Med vänlig hälsning
PEPSI

LeWi

Aktiv medlem
Knappast något nytt i @Ubon s exempel men hur många har någon aning om järnvägsbygge i Etiopien? Jag uppskattar initiativet enormt mycket för jag ingen kunskap vare sig om järnvägsbygge eller Etiopien. Så stort tack @LeWi för ditt initiativ. Bry dig inte om skeptiker, dom finns överallt. :wai:
Tack för intresset. Jag bryr mig inte skeptiker, pessimister mm. Jag är en positiv person :)

I morgon planerar jag att ta en sightseeing där markarbeten är igång. Regnperioden har börjat så det kommer att bero på vädret.

Jag kommer vid ett senare tillfälle att också visa bilder från inspektionen av Zambia järnvägen och Tazara järnvägen. Intressantare än att resa med Rovos rail och dessutom gratis. Jag har även inspekterat Kinesernas nybyggda järnväg (fuskbygge) mellan Addis - Djibouti.

Pepsi

Forumveteran
Tack för intresset. Jag bryr mig inte skeptiker, pessimister mm. Jag är en positiv person :)

I morgon planerar jag att ta en sightseeing där markarbeten är igång. Regnperioden har börjat så det kommer att bero på vädret.

Jag kommer vid ett senare tillfälle att också visa bilder från inspektionen av Zambia järnvägen och Tazara järnvägen. Intressantare än att resa med Rovos rail och dessutom gratis. Jag har även inspekterat Kinesernas nybyggda järnväg (fuskbygge) mellan Addis - Djibouti.
Kan den positiva personen då svara på min fråga som jag ställde innan?? :):):thumbsup:

Audirs2

Aktiv medlem
Knappast något nytt i @Ubon s exempel men hur många har någon aning om järnvägsbygge i Etiopien? Jag uppskattar initiativet enormt mycket för jag ingen kunskap vare sig om järnvägsbygge eller Etiopien. Så stort tack @LeWi för ditt initiativ. Bry dig inte om skeptiker, dom finns överallt. :wai:
Så rätt så, jag menar hur många 10000 bilder från Thailand eller Asien orkar man se på? Såg bilder på ett annat forum från Brazil där man själv vart och det var ju helt ok det med! Bilder från Machu Picchu säger man inte heller nej till!
Så blanda och ge!

Pepsi

Forumveteran
Vad vill du provocera fram?:thumbsdown:
Ursäkta!! Men vad menar du nu??? Om man startar en tråd om ett projekt så är det väl inte bara en massa bilder man skickar... Jag ställde en enkel fråga för att jag var nyfiken på projektet.. Anses det vara att provocera??? :eek:
Eftersom den svenska staten stödjer projektet, så vore det intressant att veta lite om det.. :wai:

Vill be så mycket om ursäkt för att jag frågade Beralund. De flesta forum man sett brukar stävja ämnen som INTE handlar om vad forumet handlar om.

DET var anledningen till att jag i mjuk stil frågade om läget. Grogg dricker jag inte, och tycker inte om sådana svar på riktigt ärligt menade frågor Berralund....

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vill be så mycket om ursäkt för att jag frågade Beralund. De flesta forum man sett brukar stävja ämnen som INTE handlar om vad forumet handlar om.

DET var anledningen till att jag i mjuk stil frågade om läget. Grogg dricker jag inte, och tycker inte om sådana svar på riktigt ärligt menade frågor Berralund....
Då ber jag också om ursäkt, mitt svar var inte bokstavligt menat. Bara bra om du inte dricker grogg, det gör inte jag heller. Så drar än en gång skämsmössan över skallen. :oops:

Ubon

Forumveteran
Jaha, då torde det bli ett antal trådar och en del innehåll i andra trådar som som ska tas bort, som inte hör hemma på forumet, det är bara att gå igenom forumtavlan...en hel del inlägg i Ubon farmartråden, Nord Sydkorea, Om NI vill bli rika, köp Bitcoin osv osv.

Pepsi

Forumveteran
För att sätta mig in i @LeWi 's text han skrev i inlägg nr 1, så kan jag bara sammanfatta det som ett CV.. ;)
Inget ont om honom... Fina foton... Men jag skulle säkert kunna lägga upp en berättelse om 35 års arbete inom olika projekt.. Vem fan bryr sig om det?? :D
Jag skulle kunna skriva mycket om mina projekt som folk i Sverige varit berörda av.. Men har inte lust att skriva mitt CV på TS... :wai: Vill man skriva om ett projekt, hur välvilligt det än är så delge gärna fakta om projektet.. Inte bara om sig själv …. :wai::wai::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Med vänlig hälsning
PEPSI

Liknande trådar

Topp