För att slippa öppna nya trådar när det händer ngt så kör jag en samlingstråd
Kommer förmodligen inte vara lika aktiv som
@Isan Lover då den mesta tiden ligger på studier, men hey "bear with me". Dra er inte för att ställa frågor eller lämna kommentarer. OT kommer göra tråden mer intressant då jag förmodligen inte har så mycket att tillföra på regelbunden basis.
Det senaste som hände var en Taco-kväll med tjejerna i förrgår. Ni som tror att inhemskt folk inte kan dricka får tänka om. Dom shottade 47% Gin (Bombay) med en skvätt lime (inte för mycket för det får citronsmak) med en gnutta soda. Sedan kom en kille som också jobbar på EMS med sin tjej.
Inventerade igår hur mycket som gick åt. Själv vaknade jag vid lunch...
1,5 liter Gin, nästan hela kartongen med Leo...
Italienska soltorkade korvar/salami gick inte hem.
Tacos var en vansinnigt positiv rätt.
Mitt i yran så tyckte jag att det var dax för äkta svensk surströmming. Burken såg ut att vilja sprängas. Körde ner öppnaren i burken(naturligtvis med ett underlägg så burken lutade) och en gas kom ut. Fan vad det luktade... Det som förvånade mig var att alla lämnade köket av stanken!
Kom igen, inte luktar er Palaa sämre?!
Dom smakade till slut på sillarna som faktiskt såg väldigt fina ut (och betydligt större än deras palaa) och det slutade att vi fick packa in i små påsar så dom kunde ta hem o göra en papayasallad...
Aladinasken! Vad har hänt med innehållet?! Pralinerna ser lika dana ut men har fan annat innehåll! Dock tyckte våra vänner om detta och mumsade i sig det med stor aptit.
Kaffegök på småtimmarna...
Zoegas o Glenfidish är inte fel
Men jag tror det var "tipping point" för tjejerna.
Pepparkakorna serverades, lika så branteviks sillen (den är sååå förbaskat god). Senapssillen behåller jag för mig själv... Tur jag tog den lilla burken Branteviks, för dom käkade upp allt!!!
Inga gäster ikväll men Taco blir det idag igen. Fan va gott det är. Sillarna kommer jag "smyga" med i morgon bitti
God Jul på er alla!
Från en som inte firar Jul i år