Pjodds liv i Thailand (och utomlands)

 
Är "hängmörad". I sinnet så har jag inte lämnat 80-talet men tittar jag i körkortet så närmar jag mig 50 (nästa år). Sinnet har inte hängt med kroppen:p

Student blev jag på äldre dar för jag hoppade av gymnasiet när det begav sig. Det var sååå mycket roligare att att jobba o tjäna pengar då. Nu kan jag kombinera "tjäna pengar" med studier.
Det är lite småkul att lära sig allt baklänges. T.ex. företagsekonomi, drev egna bolag utan ngn teoretisk bakgrund, för att sedan få allt bekräftat teoretiskt 555. Gissa om jag hade kul diskussioner med läraren;)

Samma som nu på högre studier inom miljö och ekosystem.
Så här gör man (enligt boken) men verkligheten är annan.
Ngt som var riktigt skoj var när jag på camups (för ett par veckor sedan) o kläckte ur mig -Vilken tur att CO2 i atmosfären har gått upp. Jag kunde höra hur alla höll andan:D
Det är dagens sanning. Om CO2 skulle sjunka från då 0,03% till 0,02% så hade vi fått problem. Istället så ökade det till 0,04% som resulterade till bättre skördar (fotosyntes, någon?). Men låt oss inte prata om CO2 då det är 100% politik (skatteintäkter), och det ska vi inte diskutera här;). Kan bara säga att jag fick ett tyst medhållande av lärarna. Ingen vill bryta PK-flödet.
 
Är "hängmörad". I sinnet så har jag inte lämnat 80-talet men tittar jag i körkortet så närmar jag mig 50 (nästa år). Sinnet har inte hängt med kroppen:p

Student blev jag på äldre dar för jag hoppade av gymnasiet när det begav sig. Det var sååå mycket roligare att att jobba o tjäna pengar då. Nu kan jag kombinera "tjäna pengar" med studier.
Det är lite småkul att lära sig allt baklänges. T.ex. företagsekonomi, drev egna bolag utan ngn teoretisk bakgrund, för att sedan få allt bekräftat teoretiskt 555. Gissa om jag hade kul diskussioner med läraren;)

Samma som nu på högre studier inom miljö och ekosystem.
Så här gör man (enligt boken) men verkligheten är annan.
Ngt som var riktigt skoj var när jag på camups (för ett par veckor sedan) o kläckte ur mig -Vilken tur att CO2 i atmosfären har gått upp. Jag kunde höra hur alla höll andan:D
Det är dagens sanning. Om CO2 skulle sjunka från då 0,03% till 0,02% så hade vi fått problem. Istället så ökade det till 0,04% som resulterade till bättre skördar (fotosyntes, någon?). Men låt oss inte prata om CO2 då det är 100% politik (skatteintäkter), och det ska vi inte diskutera här;). Kan bara säga att jag fick ett tyst medhållande av lärarna. Ingen vill bryta PK-flödet.

Det får gärna bli en fördubbling av CO2 så börjar vi producera som växthusodlarna som gör just så.
Tänk vad dumt det har blivit fast det har varit en tanke på att hindra de fattiga folken en gångbar energi. Nu var det ju så lyckligt att det kom en Ronald som sa att kejsaren är faktiskt naken och samtidigt stoppade pengarna till eländet och sa upp överenskommelsen i Paris.
Rätt roligt att det börjar gå upp för vissa att vi behöver faktiskt kol för att överleva.
I Sverige är det fortfarande tabu men det börjar spira lite på vissa håll. Men det kommer för denna vinter blir en riktig vinter och när snön ligger kvar i maj börjar folk att knorra.
Tänkte på el Nina som har gått ner till källaren och det brukar betyda att det blir sen vår. Ok roligt att du Pjodd är på banan i alla fall.
 
Dessa var för salta. Även för min smak. Så var det inte innan för min del. Men efter att vant sig vid saltfri mat så smakar korvarna inte gott.

Spaghetti köttfärssås är kung hos oss oxå;)

Hej

Själv hade jag med mig lufttorkad Dansk salami och Shoritzo ned, det fungerar bra.

Mvh isan lover
 
Det får gärna bli en fördubbling av CO2 så börjar vi producera som växthusodlarna som gör just så.
Tänk vad dumt det har blivit fast det har varit en tanke på att hindra de fattiga folken en gångbar energi. Nu var det ju så lyckligt att det kom en Ronald som sa att kejsaren är faktiskt naken och samtidigt stoppade pengarna till eländet och sa upp överenskommelsen i Paris.
Rätt roligt att det börjar gå upp för vissa att vi behöver faktiskt kol för att överleva.
I Sverige är det fortfarande tabu men det börjar spira lite på vissa håll. Men det kommer för denna vinter blir en riktig vinter och när snön ligger kvar i maj börjar folk att knorra.
Tänkte på el Nina som har gått ner till källaren och det brukar betyda att det blir sen vår. Ok roligt att du Pjodd är på banan i alla fall.

Next beer is om me:)
Trodde att det skulle hagla hat över mig hahaha. Kvinnan som startade hela "hysterin" hette Margareth Thatcher[reservation för stavning]. Hon hatade Araber (olja) och sina ständigt strejkande kolgruvearbetare. Hon pumpade in massvis med pengar i anslag till "forskare" som skulle bevisa att CO2 var farligt. Hon var om ni minns väldigt för kärnkraft.
Hon var underbar som kvinna (iron lady) det kan ingen ta ifrån henne, även om jag inte höll med hennes politik.
 
För att slippa öppna nya trådar när det händer ngt så kör jag en samlingstråd;)

Kommer förmodligen inte vara lika aktiv som @Isan Lover då den mesta tiden ligger på studier, men hey "bear with me". Dra er inte för att ställa frågor eller lämna kommentarer. OT kommer göra tråden mer intressant då jag förmodligen inte har så mycket att tillföra på regelbunden basis.

Det senaste som hände var en Taco-kväll med tjejerna i förrgår. Ni som tror att inhemskt folk inte kan dricka får tänka om. Dom shottade 47% Gin (Bombay) med en skvätt lime (inte för mycket för det får citronsmak) med en gnutta soda. Sedan kom en kille som också jobbar på EMS med sin tjej.
Inventerade igår hur mycket som gick åt. Själv vaknade jag vid lunch...
1,5 liter Gin, nästan hela kartongen med Leo...

Italienska soltorkade korvar/salami gick inte hem.
Tacos var en vansinnigt positiv rätt.

Mitt i yran så tyckte jag att det var dax för äkta svensk surströmming. Burken såg ut att vilja sprängas. Körde ner öppnaren i burken(naturligtvis med ett underlägg så burken lutade) och en gas kom ut. Fan vad det luktade... Det som förvånade mig var att alla lämnade köket av stanken!
Kom igen, inte luktar er Palaa sämre?!
Dom smakade till slut på sillarna som faktiskt såg väldigt fina ut (och betydligt större än deras palaa) och det slutade att vi fick packa in i små påsar så dom kunde ta hem o göra en papayasallad...

Aladinasken! Vad har hänt med innehållet?! Pralinerna ser lika dana ut men har fan annat innehåll! Dock tyckte våra vänner om detta och mumsade i sig det med stor aptit.

Kaffegök på småtimmarna...
Zoegas o Glenfidish är inte fel:) Men jag tror det var "tipping point" för tjejerna.

Pepparkakorna serverades, lika så branteviks sillen (den är sååå förbaskat god). Senapssillen behåller jag för mig själv... Tur jag tog den lilla burken Branteviks, för dom käkade upp allt!!!

Inga gäster ikväll men Taco blir det idag igen. Fan va gott det är. Sillarna kommer jag "smyga" med i morgon bitti;)

God Jul på er alla!
Från en som inte firar Jul i år

:) Det var roligt. Man måste dricka mycket Gin för att älska Thatcher:) . Det kan vara mycket komiskt med surströmming i olika delar i världen. Första gången när jag var i Thailand tyckte allt luktar illa, kan tänka mig denna lukt samt lukten från strömningen och värmen Hahaa vilken soppa.
God fortsättning
 
:) Det var roligt. Man måste dricka mycket Gin för att älska Thatcher:) . Det kan vara mycket komiskt med surströmming i olika delar i världen. Första gången när jag var i Thailand tyckte allt luktar illa, kan tänka mig denna lukt samt lukten från strömningen och värmen Hahaa vilken soppa.
God fortsättning

Så mycket gin finns det inta hahaha (även om jag älskade hennes personlighet) det finns ngt som "Me Too" tjejerna hemma kan lära sig. En stark personlighet och veta vad man vill istället för att lipa för att ngn råkat snudda vid ens tutte.
Det finns många starka kvinnor i historien, synd att tjejerna hemma kryper in i offerkoftan istället för att resa sig upp (vågar inte skriva "brösta sig). Jean'arc [stavning?] bara för att nämna ngn, men det kan juh bli lite jobbigt och smutsigt;)

God fortsättning
 
Då har man varit ca 15 timmar på vägarna under "7 days of death".
Det jag kan säga är att trafiken flöt på bra trots alla fordon. Det fanns en o annan pajas som ville fram "snabbt", men den körde jag om vid nästa trafikljus:).
Jag hade inte ingen tidspress så jag la mig i vänsterfilen o petade i farthållaren. Kunde titta på omgivningarna medan vi körde mellan 80-90km/h
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp