Mitt Liv i Pattaya

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om du vet vart mikes shopping mal ligger på second så tar du soi diana upp mot soi bukao där.hittar du LK

"glimten66 " sa:
555 men han kan ju lära dig allt han kan om pattaya o jomtien :):)
Mwn aom dom säger i djungelboken det går ju ganska snabbt ;);)

Åtminstone hur man hittar till Food Court på Big C eller Tesco Lotus. Där är Hans den store experten. ;)

PS Inte illa menat, Hans! DS

Hahaha hänga på Walkingstreet då kommer du se lika mycket som alla andra gubbar som vart här. Men du kommer bo på Soi Beukaw så är du intresserad av den delen som walkingstreet har att erbjuda så bor du ju redan mitt i smeten.
Walkingstreet är ju den lätta gatan att hitta på, det är ju tyvvär det som är runt omkring alla missar.

Efter bott här först 6 månader och sen ett uppehåll i djungeln och nu i 1 år denna gång hittar jag fortfarande nya områden och jag har inte ens kommit till Östra sidan.

"glimten66 " sa:
Om du vet vart mikes shopping mal ligger på second så tar du soi diana upp mot soi bukao där.hittar du LK

Han skall bo mitt på soi Beukaw borta vid stora marknaden om han fortsatt skall bo på samma hotell som innan.
Så med andra ord du kommer bo på den gatan som soi LK ligger.

Om man skall ta sig över till Östra sidan vilken korsning är bäst att komma in ifrån om man skall åka på en rundtur Phonta? Funderar på att ta Theprasith upp och korsa där och fortsätta österöver.

Ta dig till Elephant village ,lattast aka over soi 53 (soi muslim) ,kor den till slutet vid templet !tag hoger sen sa kommer ni upp mot eleph.village ,runt omkring finns massor med moo ban

men ta pa regnstallet idag ;D

Kan ingen lägga in en kartbild på den östra sidan.
Och gärna med markeringar var de flesta hus finns under 10 000.

Förhand tack

Jovisst kan jag göra det , inga problem , jag tar bara 500 thbt /timme för att fara runt och kolla upp hus samt priser för lata faranger ::)

Hur är det med poliskontroller på din sida, mitt internationella har ju gått ut och har inget Thaikort, på den här sidan har det varit mycket kontroller det senaste. Om jag kan köra eller om man skall låta tjejen köra.

Vardagar inga problem , lördagar kollas det en del , mest efter droger då ...........

Annars ok anser jag , inte ofta jag blivit stoppad på snart två år , kanske 4 ggr allt som allt :D

"Jonas " sa:
Hur är det med poliskontroller på din sida, mitt internationella har ju gått ut och har inget Thaikort, på den här sidan har det varit mycket kontroller det senaste. Om jag kan köra eller om man skall låta tjejen köra.

Jonas !!
Det är inte Polisen som är problemet det vet du säkert, det är att din försäkring INTE gäller utan giltigt KK. Ta med dig det int KK du har även om det gått ut och åk till Traffic office, skaffa ett Thai KK, både för bil och Mc. Har du bara bil på ditt Int KK så säg först att du skall ha bil KK och fråga samtidigt att du vill även kunna få ett för att köra Mc.

Papper från IM skall du ha med dig, och kopia Hyreskontrakt till IM
.
Du kommer att få KK för 1 år som du sedan förlänger enkelt. Samt att det ger dig samma kostnader som Thai, då du besöker nationalparker Koh Samui mm.

Det är tillåtet att köra med internationellt körkort men händer det någonting gäller inte försäkringen, måste vara thaikörkort.
Att bli ertappad utan körkort brukar kosta 200 Baht.

"Rong " sa:
Det är tillåtet att köra med internationellt körkort men händer det någonting gäller inte försäkringen, måste vara thaikörkort.
Att bli ertappad utan körkort brukar kosta 200 Baht.

Håll isär begreppen nu lite. Int KK gäller i max 90 dagar, under den tid som ditt Int KK är utfärdat. Skall kunna visas upp tillsammans med ditt Swe KK. Har man bara KK för bil i Swe så kör INTE motorbike i Thailand, skaffa då ett Thai KK för motorbiken.
I detta fall gäller den försäkring som du har på ditt fordon, samt din reseförsäkring.
Vistas man MER än 90 dagar i Thailand så gäller enbart Thai KK.
Sluta snacka, om vad polisen gör och säger, det är INTE dom som betalar ut försäkringspremien.

"Jonas " sa:
Hahaha hänga på Walkingstreet då kommer du se lika mycket som alla andra gubbar som vart här. Men du kommer bo på Soi Beukaw så är du intresserad av den delen som walkingstreet har att erbjuda så bor du ju redan mitt i smeten.
Walkingstreet är ju den lätta gatan att hitta på, det är ju tyvvär det som är runt omkring alla missar.

Efter bott här först 6 månader och sen ett uppehåll i djungeln och nu i 1 år denna gång hittar jag fortfarande nya områden och jag har inte ens kommit till Östra sidan.
Jonas så du menar att Soi Beukaw är det samma som Soi 22. Går man in och kollar på hotelle så står det att det ligger på South Pattaya Road Soi 22

Det stämmer det soi 22 är soi beukaew.
Pattaya tai soi 22, Säger du south pattaya kommer dom antagligen inte veta var du menar taxi chaufförerna.
Utan du skall till Soi Beukaw, och south pattaya road heter här nere Pattaya tai.
Och soi beukaw är 22an.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp