Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hahaha hänga på Walkingstreet då kommer du se lika mycket som alla andra gubbar som vart här. Men du kommer bo på Soi Beukaw så är du intresserad av den delen som walkingstreet har att erbjuda så bor du ju redan mitt i smeten.
Walkingstreet är ju den lätta gatan att hitta på, det är ju tyvvär det som är runt omkring alla missar.
Efter bott här först 6 månader och sen ett uppehåll i djungeln och nu i 1 år denna gång hittar jag fortfarande nya områden och jag har inte ens kommit till Östra sidan.
Han skall bo mitt på soi Beukaw borta vid stora marknaden om han fortsatt skall bo på samma hotell som innan.
Så med andra ord du kommer bo på den gatan som soi LK ligger.
Om man skall ta sig över till Östra sidan vilken korsning är bäst att komma in ifrån om man skall åka på en rundtur Phonta? Funderar på att ta Theprasith upp och korsa där och fortsätta österöver.
Ta dig till Elephant village ,lattast aka over soi 53 (soi muslim) ,kor den till slutet vid templet !tag hoger sen sa kommer ni upp mot eleph.village ,runt omkring finns massor med moo ban
Hur är det med poliskontroller på din sida, mitt internationella har ju gått ut och har inget Thaikort, på den här sidan har det varit mycket kontroller det senaste. Om jag kan köra eller om man skall låta tjejen köra.
Hur är det med poliskontroller på din sida, mitt internationella har ju gått ut och har inget Thaikort, på den här sidan har det varit mycket kontroller det senaste. Om jag kan köra eller om man skall låta tjejen köra.
Jonas !!
Det är inte Polisen som är problemet det vet du säkert, det är att din försäkring INTE gäller utan giltigt KK. Ta med dig det int KK du har även om det gått ut och åk till Traffic office, skaffa ett Thai KK, både för bil och Mc. Har du bara bil på ditt Int KK så säg först att du skall ha bil KK och fråga samtidigt att du vill även kunna få ett för att köra Mc.
Papper från IM skall du ha med dig, och kopia Hyreskontrakt till IM
.
Du kommer att få KK för 1 år som du sedan förlänger enkelt. Samt att det ger dig samma kostnader som Thai, då du besöker nationalparker Koh Samui mm.
Det är tillåtet att köra med internationellt körkort men händer det någonting gäller inte försäkringen, måste vara thaikörkort.
Att bli ertappad utan körkort brukar kosta 200 Baht.
Det är tillåtet att köra med internationellt körkort men händer det någonting gäller inte försäkringen, måste vara thaikörkort.
Att bli ertappad utan körkort brukar kosta 200 Baht.
Håll isär begreppen nu lite. Int KK gäller i max 90 dagar, under den tid som ditt Int KK är utfärdat. Skall kunna visas upp tillsammans med ditt Swe KK. Har man bara KK för bil i Swe så kör INTE motorbike i Thailand, skaffa då ett Thai KK för motorbiken.
I detta fall gäller den försäkring som du har på ditt fordon, samt din reseförsäkring.
Vistas man MER än 90 dagar i Thailand så gäller enbart Thai KK.
Sluta snacka, om vad polisen gör och säger, det är INTE dom som betalar ut försäkringspremien.
Hahaha hänga på Walkingstreet då kommer du se lika mycket som alla andra gubbar som vart här. Men du kommer bo på Soi Beukaw så är du intresserad av den delen som walkingstreet har att erbjuda så bor du ju redan mitt i smeten.
Walkingstreet är ju den lätta gatan att hitta på, det är ju tyvvär det som är runt omkring alla missar.
Efter bott här först 6 månader och sen ett uppehåll i djungeln och nu i 1 år denna gång hittar jag fortfarande nya områden och jag har inte ens kommit till Östra sidan.
Det stämmer det soi 22 är soi beukaew.
Pattaya tai soi 22, Säger du south pattaya kommer dom antagligen inte veta var du menar taxi chaufförerna.
Utan du skall till Soi Beukaw, och south pattaya road heter här nere Pattaya tai.
Och soi beukaw är 22an.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.