Mitt Liv i Pattaya

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och jag tackar för en totalt söndertjafsad tråd , jag skiter i denna , inga mer bilder eller engagemang från min sida här på forumet :thumbsdown:
 
"Phonta " sa:
Ta dig till Elephant village ,lattast aka over soi 53 (soi muslim) ,kor den till slutet vid templet !tag hoger sen sa kommer ni upp mot eleph.village ,runt omkring finns massor med moo ban

men ta pa regnstallet idag ;D
Kommer fn inte ihåg vad stora soien upp från sukkan heter men tvärs över mot tephrasit till där tesco lotus och outlet mallen ligger åkte vi upp till vårat hus, en bra bit upp på höger sida där finns en village med lyxiga hus som heter elephant village. Är det denna du menar Phonta eller är det en "riktigt" elephant village du pratar om.
Kör man förbi den och kör en bit till så kommer en 3vägs korsning med en 7/11 till vänster, in vänster där och bara en liten bit på höger sida kommer villagen där vi bodde. Royal green garden el nåt. Inget för Jonas men iaf så var det där vi bodde. Är detta nära dig Phonta?
 
"Phonta " sa:
Och jag tackar för en totalt söndertjafsad tråd , jag skiter i denna , inga mer bilder eller engagemang från min sida här på forumet :thumbsdown:
Nu e du känslig Phonta, du e inte så dålig på att tjata i andras trådar du heller, vem bryr sig om lite ot.. ;)
 
"Phonta " sa:
Och jag tackar för en totalt söndertjafsad tråd , jag skiter i denna , inga mer bilder eller engagemang från min sida här på forumet :thumbsdown:

Men du får väl ta att vi frågar lite om områdena runt dig och att det kommer lite sidofrågor om andra delar av Pattaya, folk är ju nyfikna denna tråd har väl inte gått så offtopic. Vill du så håller vi oss nog gjärna från att skriva för vill ju se bilder från din del av Pattaya tycker själv det är intressant för vet inget om den.
Blev schockad nästan idag när jag såg hur mycket som fanns på den sidan med, som sagt ingen liten stad det här.
Den som kommer i tron att det är som Patong eller nåt kan bli besviken för Patong är ju mer som en soi i Pattaya ;)
 
Ja det är ju nästan lika mycket på darkside å sen ytterligare lite på andra sidan kullen. Men jämfört med Khon Kaen är det ju som patong vs pattis så undra om inte khon kaen vore nåt för dig Jonas, du gillar väl isaan käk ;)
 
Jag har varit i Kon Kaen, iofs bara kört igenom, och tänker man på dessa låga 3 våningshus, och glesbyggt jämfört med Pattaya så är det mer storstad och storstadskänsla i Pattaya än Kon Kaen.

Chiang Mai är ju näst störst men även där har jag mer storstadskänsla i Pattaya, och det är det jag menar med Pattaya näst största staden för jag tycker det är bara Bangkok och Pattaya som känns som 2 riktiga storstäder även om den ene inte är näst störst till ytan.

Dom andra känns som ett förväxt Trollhättan eller Uddevalla typ.
 
"Phonta " sa:
Och jag tackar för en totalt söndertjafsad tråd , jag skiter i denna , inga mer bilder eller engagemang från min sida här på forumet :thumbsdown:
Nu kanske du förstår när jag förut undrarde varför alla trådar spårar ur Men som Jonas säger så handlar den ju fortfarand om Pattaya Så förstår inte varför det skulle var skillnad i den här tråden att alla säger sitt
 
Jag tycker att vägarna ingav lite storstads känsla, särskilt kvällstid. Huvudvägen är ju betydligt fetare än sukkan i pattis. Centrum kring plaza var ju rätt ok också men sen har du rätt med husen.
Själv tycker jag ju att ex bkk är för stort, jag gillar lilla gemytliga mysiga Hua Hin men vi har nog fler höghus än Khon Kaen :)
 
"bson " sa:
Jag tycker att vägarna ingav lite storstads känsla, särskilt kvällstid. Huvudvägen är ju betydligt fetare än sukkan i pattis. Centrum kring plaza var ju rätt ok också men sen har du rätt med husen.
Själv tycker jag ju att ex bkk är för stort, jag gillar lilla gemytliga mysiga Hua Hin men vi har nog fler höghus än Khon Kaen :)

Var ju det som fick mig att tappa storstadskänsla såna stora vägar rakt genom staden, blev ju mer 2 delad än här.
många städer man åker igenom i detta land har en fet väg som delar den i 2 iallafall norr över och det ger mig en småstadskänsla nåta man bara kör igenom utan att passera gå ;)
Och kommer man bakom husen längs vägen så märker man att fanns inte mycket mer, medans Pattaya är en utbredd storstad med lika tätbebyggt N,S,Ö,V bakom husen längs med vägarna.
 
"Jonas " sa:
Det stämmer det soi 22 är soi beukaew.
Pattaya tai soi 22, Säger du south pattaya kommer dom antagligen inte veta var du menar taxi chaufförerna.
Utan du skall till Soi Beukaw, och south pattaya road heter här nere Pattaya tai.
Och soi beukaw är 22an.

Jonas !!!
Soi Baukao, och Soth Pattaya road soi 22, är inte samma gata. Soi Baukao ligger mig veterligen mellan Pattaya Klang och Pattaya Thai, i nord syd rikktning.

Soth Pattaya road soi 22 ligger söder om Pattaya Thai.
Soth Pattaya road går från Pattaya Thai mot söder ner till viadukten mot hamnen.Fortsättning på 2:a gatan men mot söder.
Soierna som finns där börjar med nr 16 närmast Pattaya thai, på vänster sida, osv söder ut,Soi 18 tex går från mitten på Walkingstreet långt upp på andra sidan mot 3:e gatan. den kallas för övrigt för soi muslim. Det vat en stor brand där för några år sedan.
Av detta framgår det att Soth Pattaya soi 22 ligger ännu mer söder ut, mot Jomten.
Bodde för övrigt en bit upp på soi 18 då jag bodde i Fiskebyn.
 
"Långeman " sa:
Jonas !!!
Soi Baukao, och Soth Pattaya road soi 22, är inte samma gata. Soi Baukao ligger mig veterligen mellan Pattaya Klang och Pattaya Thai, i nord syd rikktning.

Soth Pattaya road soi 22 ligger söder om Pattaya Thai.
Soth Pattaya road går från Pattaya Thai mot söder ner till viadukten mot hamnen.Fortsättning på 2:a gatan men mot söder.
Soierna som finns där börjar med nr 16 närmast Pattaya thai, på vänster sida, osv söder ut,Soi 18 tex går från mitten på Walkingstreet långt upp på andra sidan mot 3:e gatan. den kallas för övrigt för soi muslim. Det vat en stor brand där för några år sedan.
Av detta framgår det att Soth Pattaya soi 22 ligger ännu mer söder ut, mot Jomten.
Bodde för övrigt en bit upp på soi 18 då jag bodde i Fiskebyn.

Sluta nu du kan anta vad du vill i den frågan det jag skrev är fakta. South pattaya rd kallas pattaya thai, på google map south rd som hotellen använder sig av och soi Beukaw är 22an!

https://www.google.se/maps/place/Pattay ... 01a9bd10ff

Vad står det för nummer på soi beukaw
 
Den gatan du pratar omn är inte south pattaya rd det är en förlängning av 3an den gatan tillhöt 3rd road som går till viadukten
 
Kan en administratör öppna länke med kartan så jag får visat långemannen.
 
Japp och Långeman den delen av Pattaya kan jag mycket väl för att komma till mig svänger du ner på förlängningen av 3an och kör in på soi Bonkai, korsar där så gott som dagligen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp