Nok Travel och Davan Travel i Chiang Mai - dating scam

Jag håller kontakten fortfarande, och de följer artikeln i Aftonbladet till punkt och pricka. Fortfarande vill de har pengar för att köpa biljetten via deras resebyrå, när jag erbjöd att själv ordna med biljett (billigare) så blev det ett himla liv, jag var så misstänksam och elak som inte litade på henne hon som älskade mig så. . . Idag ringde hennes "systers man" från Norrköping och gick i god för att den här damen är juste.
Fortsättning följer.

Om du nu vet vem han är, häng ut honom. Sånt pöbel skall man inte hålla bakom ryggen.
Hjälper inte att hänga ut. Går man in för att jävlas så får man stå för konsekvenserna.
Om det då blir ett riktigt kokt stryk så vet vederbörande vad han givit sig in på.
Ska inte jåla med idioter.
Fanns väl 2 Svenskar som lurade balter på pengar i Norge.
En från Uddevalla och en från Skövde. Dom kommer dom aldrig att hitta.
Skulle tro att dom är nergrävda i nån mosse någonstans.
Träffade 2 systrar i Berlin som hade ett matställe som vi åt på.
Dom var Tyska Aussiedler och födda i Odessa.
Äldsta systern med 2 barn saknar sin gubbe som försvann spårlöst
och polisen lade ner fallet efter något år. Hon forskade själv då med civila spanare
som alla kom till samma slutpunkt att hon skulle sluta forska i försvinnandet.
För sitt och sina barns säkerhet. Antingen hade han lurat någon på pengar eller visste för mycket.
Så innan man börjar med skit så får man tänka på vem som man lurar.

Tack för länken Enis! De har haft samma tillvägagångssätt länge, och tänk så många godtrogna män som blivit lurade.

Jag har "tweakat" min konversation med "min dam", genom att skicka lite enkla hälsningar och fraser på googleöversatt thai, och hon har inte försökt svara tillbaka på thai eller reagerat med mer än glada emoijs. Dessutom råkade hon svara mig norska vid något tillfälle, och då fortsatte jag med "googlad" norska ett tag. Sen tillbaks till svenska, och konverstionen fortsatte som om inget hade hänt.
Bilder som hon förser mig med i riklig omfattning är namnade med nummer, och nästan alla saknar metadata. Men på ett fåtal har de missat att ta bort denna metadata, vilket visar att fotona är tagna 2009 och 2010.
Hon undrar varför jag inte betalar hennes biljett, "resebyrån" kan inte hålla den länge till och pga hennes anställningskontrakt får hon inte flyga på annan biljett än den resebyrån förser henne med. Då riskerar hon att avskedas, och hennes innestående lön blir kvarhållen. Jo, tjena!
Men jag "bråkar" vidare, och har vänt det hela till att hon inte verkar lita på mig så nu får hon istället böna och be om min förståelse. Snart ringer väl Lasse från Norrköping och undrar vad som står på. . .

Bekanta namn dyker nu upp i en lång rad meddelanden, där hon bedyrar sin kärlek till mig. Gunnar heter hennes svenske styvfar, hennes mor heter Kanjan. Hennes ena syster heter Maliwan, gift med Jan-Ove i Norge, syster Noi i Norrköping som bor ihop med Lasse. I Thailand bor systern Suppaatra, och själv heter hon Sawitree.
Resebyrån finns under många namn, med samma människor bakom. Se

Bekanta namn dyker nu upp i en lång rad meddelanden, där hon bedyrar sin kärlek till mig. Gunnar heter hennes svenske styvfar, hennes mor heter Kanjan. Hennes ena syster heter Maliwan, gift med Jan-Ove i Norge, syster Noi i Norrköping som bor ihop med Lasse. I Thailand bor systern Suppaatra, och själv heter hon Sawitree.

Att hon inte bara använder sitt riktiga namn, Maliwan. ;)

Har du ifrågasatt varför hon har många namn och adresser på samma företag? Måste vara dyrt för dem att konkurrera med sig själv i grannfastigheten? Konstigt att de inte lagt in företagsnamnet som metadata i html utan alla sidor heter index7. Du kan ju fråga hur businessen går i dessa Corona tider. Kanske be att få styvbarns adress i Sverige och se om han står skriven på adressen.

Det är med 102% säkerhet en bluff. Finns inget som tyder på något annat.

Idag konfronterade jag henne med alla dessa resebyråer -Det funkar så i Thailand, att små företag ständigt byter ägare. Hon kunde dock inte svara på varför det var samma foton på tjejerna sen 2012 (Supattra och Malinka Travels) och varför Lennart Gustafsson heter Bertil Andersson. . .
Dessutom påpekade jag att hennes pass var falskt, -Det är det inte alls! rasade hon då. När jag då visade passet bredvid ett foto på henne, och bad henne jämföra spegelbilden var jag bara en scammare som lurade stackars thaitjejer. Hon kontrade med en gammal artikel från Aftonbladet
Aftonbladet 2005 och sa -Titta vad som kommer upp när jag söker på ditt namn!

Senare ringde hennes svåger Lasse från Norrköping och berättade att Linda/Sawitree storgrät och var helt förkrossad. Jag påpekade lugnt att jag hade undersökt lite oegentligheter, och inte fått någon vettig förklaring från henne. Lasse tyckte jag var en stor knöl som inte förstod hur Thailand fungerade -Det är en helt annan värld jämfört med Sverige. Lasse skulle i alla fall betala hennes resa till Sverige för hon hade sett fram emot detta så länge, och han kände ju henne så väl att hon var värd detta. En sån genomärlig tjej finns inte att få tag på enligt honom.

9.jpg

Idag konfronterade jag henne med alla dessa resebyråer -Det funkar så i Thailand, att små företag ständigt byter ägare. Hon kunde dock inte svara på varför det var samma foton på tjejerna sen 2012 (Supattra och Malinka Travels) och varför Lennart Gustafsson heter Bertil Andersson. . .
Dessutom påpekade jag att hennes pass var falskt, -Det är det inte alls! rasade hon då. När jag då visade passet bredvid ett foto på henne, och bad henne jämföra spegelbilden var jag bara en scammare som lurade stackars thaitjejer. Hon kontrade med en gammal artikel från Aftonbladet
Aftonbladet 2005 och sa -Titta vad som kommer upp när jag söker på ditt namn!

Senare ringde hennes svåger Lasse från Norrköping och berättade att Linda/Sawitree storgrät och var helt förkrossad. Jag påpekade lugnt att jag hade undersökt lite oegentligheter, och inte fått någon vettig förklaring från henne. Lasse tyckte jag var en stor knöl som inte förstod hur Thailand fungerade -Det är en helt annan värld jämfört med Sverige. Lasse skulle i alla fall betala hennes resa till Sverige för hon hade sett fram emot detta så länge, och han kände ju henne så väl att hon var värd detta. En sån genomärlig tjej finns inte att få tag på enligt honom.

9.jpg
Det är ju perfekt om hon kommer hit och hennes svåger betalar. Då kan ni ju träffas och hon kan visa passet :)

Såja! Nu har hon "dykt upp" i Sverige. Men tyvärr kan jag inte träffa henne förrän jag har betalt hennes biljett. Men hon är hos "Lasse och Noi" i Norrköping, och när jag föreslog att jag kommer och hämtar henne där så gick inte det utan att biljetten blivit betald och bokförd på Nok Travels bankkonto. Jag kan inte prata med henne utan får bara prata med "Lasse" då Linda är så "upprörd och bara gråter". Till slut får jag en efterfrågad bild på henne tillsammans med "Lasse och Noi", och den ser ut så här. Med sommar utanför fönstret och en suddad klocka på armen, och en illa inklippt bild på Linda. Det tog väl lite tid att fixa en "ögonblicksbild".

1701.jpg

Är personerna på bilden bekanta, vet ni vilka som är inblandade (såvida det inte är några helt oskyldiga. . .)
Hennes profil finns på AsianDating, Ratchanee / 29 / Female / Hoang Sa, Ðà Nẵng, Vietnam | AsianDating.com

Senast ändrad:
Såja! Nu har hon "dykt upp" i Sverige. Men tyvärr kan jag inte träffa henne förrän jag har betalt hennes biljett. Men hon är hos "Lasse och Noi" i Norrköping, och när jag föreslog att jag kommer och hämtar henne där så gick inte det utan att biljetten blivit betald och bokförd på Nok Travels bankkonto. Jag kan inte prata med henne utan får bara prata med "Lasse" då Linda är så "upprörd och bara gråter". Till slut får jag en efterfrågad bild på henne tillsammans med "Lasse och Noi", och den ser ut så här. Med sommar utanför fönstret och en suddad klocka på armen, och en illa inklippt bild på Linda. Det tog väl lite tid att fixa en "ögonblicksbild".

1701.jpg

Är personerna på bilden bekanta, vet ni vilka som är inblandade (såvida det inte är några helt oskyldiga. . .)
Hennes profil finns på AsianDating, Ratchanee / 29 / Female / Hoang Sa, Ðà Nẵng, Vietnam | AsianDating.com
Hon bor i Sverige och Vietnam enligt profilen.

Vilket dåligt montage. Och att de bara orkar, vem lurar de tror dem.

Är ju lite kul att om Lasse betalat biljetten varför han vill att även du ska betala samma biljett en gång till och till hennes arbetsgivare. Kanske bättre och gottgöra honom. Säg att du betalar kontant när du hämtar henne. Då blir ju hon glad på köpet.

Tillbaka
Topp