Idag konfronterade jag henne med alla dessa resebyråer -Det funkar så i Thailand, att små företag ständigt byter ägare. Hon kunde dock inte svara på varför det var samma foton på tjejerna sen 2012 (Supattra och Malinka Travels) och varför Lennart Gustafsson heter Bertil Andersson. . .
Dessutom påpekade jag att hennes pass var falskt, -Det är det inte alls! rasade hon då. När jag då visade passet bredvid ett foto på henne, och bad henne jämföra spegelbilden var jag bara en scammare som lurade stackars thaitjejer. Hon kontrade med en gammal artikel från Aftonbladet
Aftonbladet 2005 och sa -Titta vad som kommer upp när jag söker på ditt namn!
Senare ringde hennes svåger Lasse från Norrköping och berättade att Linda/Sawitree storgrät och var helt förkrossad. Jag påpekade lugnt att jag hade undersökt lite oegentligheter, och inte fått någon vettig förklaring från henne. Lasse tyckte jag var en stor knöl som inte förstod hur Thailand fungerade -Det är en helt annan värld jämfört med Sverige. Lasse skulle i alla fall betala hennes resa till Sverige för hon hade sett fram emot detta så länge, och han kände ju henne så väl att hon var värd detta. En sån genomärlig tjej finns inte att få tag på enligt honom.