nu börjar det dra ihop sig

Lycka till Berra hoppas du får en trevlig resa me många foton till oss andra här på CM :thumbsup:

"Berralund " sa:
Nu drar det verkligen ihop sig. Om 48 timmar väntar man på boarding av SK 973 i Köpenhamn. Jag kan knappt vänta... ;)

Ha det så jäkla skönt Berra och ät nu riktigt mycket Pla ra, så du står dig tills nästa gång ;D

Mvh Peter :wai:

"insayt " sa:
Ha det så jäkla skönt Berra och ät nu riktigt mycket Pla ra, så du står dig tills nästa gång ;D

Mvh Peter :wai:

Haha, pla ra!

Det eländet hoppar jag allt över. :o Och skulle jag mot alla odds bli sugen på detta så lär frugan släpa en hel del med hem. Det har hon gjort förr, hon lyckas faktiskt paketera utan att det stinker.

Då är det värre med en del stjälkar etc hon packade ner en gång. Västan stank på flera meters håll när den kom på bandet från Udon Thani flyget. Det var dock en städerska på Suvarnabhumi som blev överlycklig när hon fick "godsakerna"! :wai:

Det är nu inte så lång tid kvar innan vi sticker ner.
Då börjar ju funderingarna.
Min första undran är. Vad skriver man på dom här lapparna som man får på flyget.
Dom vill ju om jag kommer ihåg rätt veta utresedag och det har vi ju ingen aning om.
Stannar vi 3mån eller 4mån eller nåt.
Sen syfte med besöket blir ju inte Turist.
Nån som vet hur man fyller i när man ska bo i sitt hus en längre tid??
mvh Rolf
ps. Det kommer nog mera :D

"Rolf " sa:
Det är nu inte så lång tid kvar innan vi sticker ner.
Då börjar ju funderingarna.
Min första undran är. Vad skriver man på dom här lapparna som man får på flyget.
Dom vill ju om jag kommer ihåg rätt veta utresedag och det har vi ju ingen aning om.
Stannar vi 3mån eller 4mån eller nåt.
Sen syfte med besöket blir ju inte Turist.
Nån som vet hur man fyller i när man ska bo i sitt hus en längre tid??
mvh Rolf
ps. Det kommer nog mera :D

Jag fyllde bara i personuppgifterna på departure delen. Inget om vilken flight jag skulle tillbaka med. Det var inga frågor om det när jag fick min stämpel på 90 dagar i passet. Till saken hör ju att jag har ett Non Imigrant O visa.

/Anubaan

"legolas " sa:
Rolfmannen!!

Lyss till Anubaan, och gör som "hanom"!!! Fyll även i passportnummer m.m.
Anledningen är att detta s.k. "Departure-card" kommer att vara med dig livet ut, trot eller ej.....

Det kommer att staplas in i ditt pass, och du kommer att få rabbla numret på detta departurecard vareviga gång som du skall till "Immigration", och det är ju var 90.e dag plus 1 gång om året om du nu söker uppehållstillstånd retirement....

legolas
Varje gång du gör en Visa-run får du väl ett nytt departure card? :police:

"legolas " sa:
Rolfmannen!!

Lyss till Anubaan, och gör som "hanom"!!! Fyll även i passportnummer m.m.
Anledningen är att detta s.k. "Departure-card" kommer att vara med dig livet ut, trot eller ej.....

Det kommer att staplas in i ditt pass, och du kommer att få rabbla numret på detta departurecard vareviga gång som du skall till "Immigration", och det är ju var 90.e dag plus 1 gång om året om du nu söker uppehållstillstånd retirement....

legolas
Ja ja tjat moster :D Det var ju inte det jag ville veta.
Jag vill veta vad jag skriver för datum i rutan när man ämnar åka hem.
Och syftet med resan :nod:

"legolas " sa:
Här säger du inte "jajaja" till unik information din trähäst...... det andra har ju Anubaan redan svarat på, så varför skall jag svara igen då.... ;D ;D ;D ;D
Vaddå Trähäst frugan bruka mer syfta åt gunghäst hållet.
Tack för den hjälpen.
Nu ska vi nog ro detta iland.
Karma kommer :wai:

"ledarn " sa:
"Depature" delen skriver du när du ska åka hem...
Inte när du kommer dit... Då är det "Arrival"...

Lämna den andra delen blank bara !!

Precis som Anubaan skrev i sitt inlägg...
Ok var bara osäker efter som vi åker ner på ett turist visa den här gången.
Tack alla.
Föresten f@n vad du är snäll i dag. fick du komma till i går eller :D :D

Rolf!

Sover inte du heller på nätterna?

Jag går gärna upp ett par timmar. Packar lite, stickar lite o läser lite. Gör mig en kopp te och en knäckemacka.

"ragnela " sa:
Rolf!

Sover inte du heller på nätterna?

Jag går gärna upp ett par timmar. Packar lite, stickar lite o läser lite. Gör mig en kopp te och en knäckemacka.
Nä det är mycket som snurrar i huvudet nu. Men jag hoppar stickningen det får bli kaffe och macka :D

Roffe är livrädd för att sakna jobbet, därav sömnproblemen. Men slappna av Rolf, du kommer säkert snart in i den avslappade lunken. ;)

"Berralund " sa:
Roffe är livrädd för att sakna jobbet, därav sömnproblemen. Men slappna av Rolf, du kommer säkert snart in i den avslappade lunken. ;)
Du Berra, du ska veta att snart varenda minut är inbokad tills den dag vi kliver ombord på planet.
Sen väl nere ska ju en hel kåk möbleras.
Frun har ju fått för sej att det ska va jul även i år ::)
Det ska bli så jädra kul och spännande, tänk att fårmöjligheten att börja om sitt liv en gång till med de erfarenheter som man samlat på sej genom åren.
Här på jobbet har man gått och blivit nån form av stjärna som vågar ta det steget som många bara pratar om
Hej och hå :D

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp