Rätt och fel Pickup förare vägrade släppa fram ambulans med skadad falang.

Bristande respekt för blåljus kan ju till viss del bero på missbruket.
ViP bussar, MC-konvojer, matvagnar och fan vet vad tycks fritt få åka omkring med blinkande blåljus.
Ambulanser med både blåljus och siren, som utan större brådska kryssar omkring i 60 där övrig trafik håller +100 är inte heller ovanligt.

Jag har ju själv upplevt exakt det som rubriken säger då jag åkte med ilfart och blåljus i ambulansen med Långeman. Vi fick t.o.m. stanna och skriva upp oss på en lista i betalstationen på motorvägen.

Det jag inte gillar med rubriken är att det står falang. Det spelar väl ingen roll vem som ligger bak och är skadad.

Jag har ju själv upplevt exakt det som rubriken säger då jag åkte med ilfart och blåljus i ambulansen med Långeman. Vi fick t.o.m. stanna och skriva upp oss på en lista i betalstationen på motorvägen.

Det jag inte gillar med rubriken är att det står falang. Det spelar väl ingen roll vem som ligger bak och är skadad.

Hej

Det har du ju helt rätt i, ambulanser ska naturligtvis släppas fram oavsett vem som transporteras.

Mvh isan lover

Tycker ambulancen har god tid på sig att köra om det är ju helt fritt ända tills trafikstockningen. Dessa jävla ambulanser som missbrukare sina blåljus. Har man bråttom tar man sig fram inte ligger där och väntar på öppen gata. Jag känner ingen som inte hade klarat av att ta sig om. Jävla idioter verkar det vara som kör ambulanser. Som Panpan skriver har de bråttom flyttar sig bilarna men vad hjälper detta när de är totalt inkompetenta och inte kan kör bil. Den ambulans föraren skall inte köra bil på sin höjd bår.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp