Hej
Släkt och grannar m,m är det inga problem att säga till för mig heller, samma sak med ett försäkringsbolag, men när det kommer till polisen är det inte samma sak längre, enligt mig är polisen fullt jämförbar med en maffiaorganisation på många sätt.
Så även om man vet att barer och barägare får betala varje vecka, folk betalar för att få hugga ned fredade träd, affärer i området betalar polisen, att polisen delar ut böter felaktigt till utsocknes för att köpa mat och sprit, att poliser får betalt för att blunda för att bordeller och kataokebarers säljer sex o.s.v så skulle det aldrig falla mig in att lägga mig i detta, andra Svenskar får gärna både skratta eller tycka att det är fegt, men själv är tanken på att konfrontera polisen när det gäller detta otänkbar, då skulle jag ligga väldigt illa till och jag skulle nog bli sedd som paria.
Jag skulle naturligtvis få alla poliser i området emot mig samt även många av dom boende i området som bedriver verksamheter dör polisens beskydd krävs, jag är övertygad om att både jag, familjen och släkten skulle få obehag och problem om jag började agera och lägga mig i detta, jag tror flr övrigt inte att detta bara gäller min by utan även ställen som Pattaya, Udon Thani, Bangkok och i princip alla andra platser i Thailand också.
Men jag ser det dock naturligt att ingripa om det handlar om någon som är dum eller tar till våld mot husdjur, barn eller kvinnor, någon som begår ett vanligt brott som o.s.v, men ingripa eller lägga mig i korruption, knarkaffärer eller annan maffialiknande verksamhet är inte aktuellt för min del.
Mvh isan lover