Köp av ny pickup i Thailand.

Själv skaffar jag nog en elektriskt mojäng vid nästa resa.
Ett trehjulig halvöppen grej med en förarplats och två sittplatser bak. Räckvidden är nog och stanna i kommun typ kan ta mig till sattan hip eller Pattaya kanske men kostar bara dryga 20 000bath och räcker för mina behov.

Själv skaffar jag nog en elektriskt mojäng vid nästa resa.
Ett trehjulig halvöppen grej med en förarplats och två sittplatser bak. Räckvidden är nog och stanna i kommun typ kan ta mig till sattan hip eller Pattaya kanske men kostar bara dryga 20 000bath och räcker för mina behov.
En Dansk i grannbyn köpte just en sån du beskriver , 30k bath gav han ,: Han kan ta sig runt ca 4 mil , absolut inte längre , då blir han stående, samt att kvaliten enligt honom på ec framgaffeln var högst medioker , Körde ner i ett litet gupp sen var dn krökt. men finns nog olika kvaliteer , men det var vad han fick för 30 k

Sedan skall man tillbaka också men 2 mils radie är nog på gränsen av behovet kommer inte till Pattaya eller jomtien från Bang sarey men de har väl bara dåliga fruntimmer där ;)

Sedan skall man tillbaka också men 2 mils radie är nog på gränsen av behovet kommer inte till Pattaya eller jomtien från Bang sarey men de har väl bara dåliga fruntimmer där ;)
För 30 k så får du nog tag i en beg Tuk Tuk m ed en hyfsad motor, riktigt tak och vindskydd samt hög frigång för vatten mm, det skulle jag satsa på om jag själv kikade på trehjuling

För 30 k så får du nog tag i en beg Tuk Tuk m ed en hyfsad motor, riktigt tak och vindskydd samt hög frigång för vatten mm, det skulle jag satsa på om jag själv kikade på trehjuling
Hej

Tuk-Tuk

1672620980668.jpeg

Varför inte en Samlor av någo typ?

1672620729139.jpeg

1672620790775.jpeg

Saleng.

1672620836689.jpeg

Mvh isan lover

Den här som var utställd på Big-C var fräck men ack så dyr, Ford Raptor.

20221107_122540.jpg

20221107_122612.jpg

20221107_122645.jpg

20221107_122718.jpg

20221107_122844.jpg
Hej :)

Bli inte lurad här!!

Detta är inte en Ford Raptor, utan en vanlig Ranger/Wildtrack med en massa stickers. Enklast att se om det är en riktig Raptor:

1. Öppna huven och se om det sitter en V6a.
2. Två avgasrör (ett på varje sida)
3. Växelspaken är unik för Raptor.
4. Raptor stiches i nederkant av ratten.

Ha en kanonbra dag!

Bli inte lurad här!!

Detta är inte en Ford Raptor, utan en vanlig Ranger/Wildtrack med en massa stickers. Enklast att se om det är en riktig Raptor:

1. Öppna huven och se om det sitter en V6a.
2. Två avgasrör (ett på varje sida)
3. Växelspaken är unik för Raptor.
4. Raptor stiches i nederkant av ratten.

Ha en kanonbra dag!
2 avgasrör.
V6 i.
Från Ford Thailands hemsida.
Vari består lurendrejeriet.

Screenshot_20230102_040816_Chrome.jpg

Screenshot_20230102_040748_PDF Reader.jpg

I din post #71 ser man, att den inte har växelspaker på rattet, och då är det väl inte en Raptor.......
Kanske inte, då var det väl ett utställnings prototyp?
Vet inte om finns med olika växling, gå in på Ford Thailands hemsida och kolla, finns på engelska.
Men på vilket sett blir man lurad? Tror inte Ford säljer Ranger i butik som Raptor......
Dock skall jag ingen köpa för på tok för dyr, nästan 1,8 miljoner för Raptor.
En Ranger från 800.000.

Dom är ju coola men undra vilken bränsleekonomi det blir. Stor tung bil med en V6 bensin på nästan 400hk, stora däck och fyrhjulsdrift. Tror man slutar le efter andra tankningen. Åtminstone i Sverige med våra bränslepriser.
Ja, det verkar mer vara en terrängleksak, tror ju inte på storsäljare i Thailand, för dyr för att fylla någon funktion.
Kul offroad leksak för dom bättre bemedelade.

Dom är ju coola men undra vilken bränsleekonomi det blir. Stor tung bil med en V6 bensin på nästan 400hk, stora däck och fyrhjulsdrift. Tror man slutar le efter andra tankningen. Åtminstone i Sverige med våra bränslepriser.
Ja som sagt nog en kul leksak, inte riktigt till för frakta ris ;)

Köpte denna för 3,5 år sen
Körde ner till Bangkok o tillbaka innan nyår, ca 120 mil
Sitter hur gött som helst i den..
Kör Audi i Sverige, o jag sitter bättre i denna.
Hyfsat acc med 180hästar
Kostade då ca 930000 baht med nåt paket som hade skinnklädsel,automat mm
B0079548-07FD-445E-AD7E-5BACB9E5D215.png
6A792C84-5B5A-4775-96DE-FA814226186D.png

Köpte denna för 3,5 år sen
Körde ner till Bangkok o tillbaka innan nyår, ca 120 mil
Sitter hur gött som helst i den..
Kör Audi i Sverige, o jag sitter bättre i denna.
Hyfsat acc med 180hästar
Kostade då ca 930000 baht med nåt paket som hade skinnklädsel,automat mm
B0079548-07FD-445E-AD7E-5BACB9E5D215.png
6A792C84-5B5A-4775-96DE-FA814226186D.png
Hur sitter dom i baksätet då? Izusu, Mitsubishi, Toyota SUV är väl byggda som pickuper och sitta bak i dom är rätt skumpigt.

Kanske inte, då var det väl ett utställnings prototyp?
Vet inte om finns med olika växling, gå in på Ford Thailands hemsida och kolla, finns på engelska.
Men på vilket sett blir man lurad? Tror inte Ford säljer Ranger i butik som Raptor......
Dock skall jag ingen köpa för på tok för dyr, nästan 1,8 miljoner för Raptor.
En Ranger från 800.000.

Nu är det helt klart att bilen på utställningen är en Ford XLT, och inte en Wildtrack.

Både Wildtrack och Raptor har elektrisk parkeringsbroms, på bilden ser man tydligt att den har mekanisk parkeringsbroms.
Screenshot_20230102_184218_Samsung Internet.jpg

Växelspak och mekanisk parkeringsbroms, Ford XLT.

Screenshot_20230102_184344_Samsung Internet.jpg

Referens Raptor, elektrisk parkeringsbroms och unik växelspak.

Nu är det helt klart att bilen på utställningen är en Ford XLT, och inte en Wildtrack.

Både Wildtrack och Raptor har elektrisk parkeringsbroms, på bilden ser man tydligt att den har mekanisk parkeringsbroms.
Screenshot_20230102_184218_Samsung Internet.jpg

Växelspak och mekanisk parkeringsbroms, Ford XLT.

Screenshot_20230102_184344_Samsung Internet.jpg

Referens Raptor, elektrisk parkeringsbroms och unik växelspak.
Ja men det var Ford som ställde ut så man blir nog inte lurad och dom säljer en XLT till priset av en Raptor.
Var jag som antog att det var en raptor för har noll bilintresse och inte hört om Raptor innan men anser mig inte lurad för det..

Ja, det verkar mer vara en terrängleksak, tror ju inte på storsäljare i Thailand, för dyr för att fylla någon funktion.
Kul offroad leksak för dom bättre bemedelade.
Raptor säljer mer än de kan leverera, vill du ha en specifik färg (dvs en som inte är en kvota), så är det idag 6 mån leveranstid.

Liknande trådar

G
Svar
6
Visningar
2 K
marias
M
A
Svar
0
Visningar