Köp av ny pickup i Thailand.

Service på nissan bra menglad att jag gjorde mig av med skiten, kändes som var påväg till att bli en dyr reparstion snart.
Kylare, A/C, damasker, och nu sist uppdagades något glapp i växellådan.
Det under 7 år.
Hade dock en Nissan Juke innan och den var jag nöjd med.
Växellådan, var det en CVT låda ?

Har fortfarende inte fått köpt någon pickup eller vanlig bil, men något är på gång....

Funderar för övrigt på skillanden i skatt på en pickup och en vanlig bil.
Har hört, att en pickup är dyr dom första åren jämnfört med en vanlig bil.

Någon, som vet om reglerna för det ?
Dessutom bör man tänka på vad man skall ha Pickupen till , samt om man behöver 2 eller fyradörrars, (skatteskillnad) , annars tror jag inte det spelar så stor roll. För mig som sysslar med stora MC så är en med långt flak ett måste , 2 dörrars med ett mindre baksäte funkar för oss två, då får jag upp större MC även om luckan inte helt kan stängas om en Harley eller samma med min Magna så fattas det inte mycket

Då var det säkert en CVT låda, som är vanlig bland hybrider.
(I Nissan Kicks finns ingen växellåda, då den enbart drivs av en el-motor (series hybrid)
Jag fick inte med, at jag gillar inte CVT, rena skiten, tycker jag.
Nä, en vanlig automatlåda, som i Ranger (10 växlar) eller i Navara Pro 2X (7 växlar), det funkar.

Hadde ju själv funderat på Ford Ranger, men har ändrat mig.

Har kollat andra märken, bl.a. Toyota, men ingen lust att köpe Toyota, och säkert inte heller Ford, då jag tvekar lite på Ford Thailands förmåga på lite längre sikt.
Dom har svikat kunderna tidigare, kan hända igen.

Ford Ranger är också ganska dyr, jämnför med t.ex. Nissan.
Ford är vad jag hört den billigaste pickisen, man får vad man betalar för så att säga, Toyota samt Izuzu är superkvalitet men kostar en del , Mitsubischi är väl även den förhållande vis lägre pris på än de Toyota samt Izuzu.

Ford är vad jag hört den billigaste pickisen, man får vad man betalar för så att säga, Toyota samt Izuzu är superkvalitet men kostar en del , Mitsubischi är väl även den förhållande vis lägre pris på än de Toyota samt Izuzu.
Samma pris på Ford, Toyota och Izusu.
Jag kollade på dom med men det föll på Ford.
Den som fått bäst i test sista året med.

Och vad du hört.
Vet du vad istället för vad du hört hela tiden i tusen inlägg så gå in på dem olika märkenas hemsidor och jämför, finns prislistor och specifikationer där.

Själv vill jag ha en manuell låda , gillar att köra bil. inte att styra bil:) Men alla har vi olika krav på detta med bil.
Just nu har jag lånad en äldra Isuzu D-Max 2,5 manuell låda.

Om du som jag bodde i Khon Kaen, där det är kaos i trafiken varje dag skulle du snabbt ändra dig och vilja ha en automatlåda !

Men det var ju en pickup, jag ville se, denna Navara Pro 2X:
20240202_132648.jpg

20240202_132500.jpg
Har fått ett erbjudande på denna Pickup:
25 % downpayment
48 installments
0 % ränta

1.010.000 Baht (discount 20.000 baht)
Free first class insurance
Free film
Free registration
Floor mats
Coupon for free labor for 5 years / 100.000 km
Warranty 5 years/150.000 km
24 hours emergency service for 5 years
Shark fin antenna
Freightliner.

Just nu har jag lånad en äldra Isuzu D-Max 2,5 manuell låda.

Om du som jag bodde i Khon Kaen, där det är kaos i trafiken varje dag skulle du snabbt ändra dig och vilja ha en automatlåda !
Njaa, jag kör mycket i just Khon kaen Edvin, men det är en smaksak, jag undviker en del gator i den staden , kommer jag söderifrån så kör jag in höger över stora infartsleden , kommer in vid Fairy Plaza, Inga problem tycker jag , men det är ju min syn på trafiken där

Har fått ett erbjudande på denna Pickup:
25 % downpayment
48 installments
0 % ränta

1.010.000 Baht (discount 20.000 baht)
Free first class insurance
Free film
Free registration
Floor mats
Coupon for free labor for 5 years / 100.000 km
Warranty 5 years/150.000 km
24 hours emergency service for 5 years
Shark fin antenna
Freightliner.
Fyra års avbetalning, hur mycket betalar man då in per månad brukat enligt vad jag hört inte vara riktigt fritt från pålagor. Själv kör jag gammalt och full betalt vid köp, men ågterigen , jag trodde inte detta var så vanligt att faranger köpte på abis här nere, men nu vet jag att det är vanligt att låta banken äga bilen några år. men då är det frugan som tar skulden på sig , inte farangen vad jag förstått

Fyra års avbetalning, hur mycket betalar man då in per månad brukat enligt vad jag hört inte vara riktigt fritt från pålagor. Själv kör jag gammalt och full betalt vid köp, men ågterigen , jag trodde inte detta var så vanligt att faranger köpte på abis här nere, men nu vet jag att det är vanligt att låta banken äga bilen några år. men då är det frugan som tar skulden på sig , inte farangen vad jag förstått
Jag har billån i mitt namn så farangen kan göra det med.
Men du har väl hört nåt annat 555555.
Dock hade nog inte du fått det pga din låga pension och höga ålder.
Det är ungefär samma krav som i Sverige på låntagaren, inte bara att gå in och köpa en bil på avbetalning.

Enligt erbjudandet:
Köpe i mitt namn
Pris 1.010.000 baht
Utbetalning: 252.500 baht
48 betalningar : 15.781 baht varje månad i 48 månader
Räkna själv.....

Njaa, jag kör mycket i just Khon kaen Edvin, men det är en smaksak, jag undviker en del gator i den staden , kommer jag söderifrån så kör jag in höger över stora infartsleden , kommer in vid Fairy Plaza, Inga problem tycker jag , men det är ju min syn på trafiken där
Ja ja, men allt finns ju inte vid Fairy Plaza ........ ;):laugh2:

Jag har billån i mitt namn så farangen kan göra det med.
Men du har väl hört nåt annat 555555.
Dock hade nog inte du fått det pga din låga pension och höga ålder.
Det är ungefär samma krav som i Sverige på låntagaren, inte bara att gå in och köpa en bil på avbetalning.
Har ju inge behov av att köpa en ny bil, varken på abis eller cash, kasta slantar på familjebilar roar inte mig, Ville jag köpa mig en ny bil så gick jag och gjorde det men lägger hellre slantar på tvåhjulingar. Pensionen är bara en en skitsumma som kommer oavsett , skulle klara mig bra utan den, men tycker det är skämmigt taskiga pensioner för Svenskar överlag.

Liknande trådar

G
Svar
6
Visningar
2 K
marias
M
A
Svar
0
Visningar