Nu griper polisen mc förare för oljud.

Juntan är på rätt väg:thumbsup:

Hej

Det kan man ju tycka, men man undrar ju ändå hur dom tänker när det samtidigt är tillåtet att köra runt i städer och byar med stora högtalare på flaket och göra reklam, köra runt och tuta och ropa när man har något att sälja, man kan spärra av gator och ha Tamboon med musik dygnet runt o.s.v.

Mvh isan lover

Hej

Det kan man ju tycka, men man undrar ju ändå hur dom tänker när det samtidigt är tillåtet att köra runt i städer och byar med stora högtalare på flaket och göra reklam, köra runt och tuta och ropa när man har något att sälja, man kan spärra av gator och ha Tamboon med musik dygnet runt o.s.v.

Mvh isan lover
Lugn, det är nästa saker som juntan tar tag i....... :cool:
sen kommer tuppj****r och skällande hinder att förbjudas.

Hej

Mvh isan lover

Man kan ju hoppas att det blir ändring på detta också, det kanske är dags att sunt förnuft och intelligens börjar råda i det landet också.

Man kan ju hoppas att det blir ändring på detta också, det kanske är dags att sunt förnuft och intelligens börjar råda i det landet också.

Hej

Bara det blir ”lagom” med sunt förnuft blir det nog bra, Thailand får gärna fortsätta vara lite av Sveriges motsats i vissa fall, det hör liksom till på något vis.

Mvh isan lover

Känns som om Thailand försöker bli som Sverige, charmen försvinner mer å mer

Hej

Lite av den oron har jag också faktiskt, visst borde man försöka få ned antalet olyckor och döda i trafiken o.s.v, men själv är jag lite tveksam när det kommer till sakar som förbud mot solstolar, parasoller försäljning på stranden, gatuförsäljning, utomhus marknader, strandnära restauranger och barer, lite konstigt känns det här med förbud mot oljud ifrån stora tunga mc också eftersom det finns så mycket annat som ger ifrån sig ljud men som inte är förbjudet.

I Paris tar man ju också mc förare som kör runt med raka rör, enligt en undersökning där kunde en sån mc som gjorde en runda i stan nattetid väcka 100 000 tals människor och det är naturligtvis helt oacceptabelt, men problem upplever jag inte som lika stora i Thailand, folk verksr vara ganska vana vid ljud och sover ändå, man kan ju t.o.m se folk sova mitt på dagen utomhus i Bangkok vid sidan av vägen mitt i alla ljud och avgaser.

Mvh isan lover

Av någon anledning är nu Big Bike tråden låst , tänkte därför kolla vad ni här tror om vad Thailagen säger om fordonsboken , dvs tabien Lot , skall den enligt lagen medföras vid färd , eller räcker det enligt lagen att ha en kopia med sig , tanken slog mig att åker man långt så är det inte så kul att stå med farbror brun som absolut kräver att få se denna 150 mil från där den befinner sig , att ha denna med sig överallt är ju inte tungt , men krångligt som fn om du förlorar den , betydligt värre än att förlora passet , eller i alla fall likvärdigt krångligt

Av någon anledning är nu Big Bike tråden låst , tänkte därför kolla vad ni här tror om vad Thailagen säger om fordonsboken , dvs tabien Lot , skall den enligt lagen medföras vid färd , eller räcker det enligt lagen att ha en kopia med sig , tanken slog mig att åker man långt så är det inte så kul att stå med farbror brun som absolut kräver att få se denna 150 mil från där den befinner sig , att ha denna med sig överallt är ju inte tungt , men krångligt som fn om du förlorar den , betydligt värre än att förlora passet , eller i alla fall likvärdigt krångligt
Vågar inte ha fordonsboken med mig .tänk om fordonet blir stulet ,då kan det vara lätt tex sälja /låna på fordonet.Kopia å i mobilen borde räcka ,enligt mig finns det flera synpunkter på detta ämne ?

Vågar inte ha fordonsboken med mig .tänk om fordonet blir stulet ,då kan det vara lätt tex sälja /låna på fordonet.Kopia å i mobilen borde räcka ,enligt mig finns det flera synpunkter på detta ämne ?
Borde vara så , jag frågade kinesen som driver Traffic kontoret , men oklart vad lagen säger , annars tänker jag som du , boken är ett ägarbevis och kan skrivas över till annan person som har kontakter , så den får ligga i huset när jag drar på långresa , sen följer dem med till Sverige igen

Liknande trådar

Tillbaka
Topp