Rösta i Thailand (vänligen diskutera ingen politik här)

about blank star det bara

Konstigt. :confused: Om du kopierar länkarna här nedanför och klistrar in dem i adressfältet i din browser då?
Källkod:
https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/thailand/hj%C3%A4lp-till-svenskar-utomlands/r%C3%B6sta-utomlands/
https://thaisnack.se/forums/politiskt-innehall.106/
https://www.val.se/svenska-valsystemet/rostratt-och-rostkort/bestall-rostkort.html

Jag postar listan igen eftersom det börjar bli hög tid att rösta om man inte har gjort det redan. :-) Imorgon (Torsdag) är det sista chansen i Hua Hin, och på Fredag är det sista chansen i Chiang Mai, Pattaya och Phuket.

Bangkok
27/8 – 4/9, kl. 8-12 29/8 + 3/9 kvällsmottagning, kl. 16-19

Phuket
27/8 – 31/8, 9-12 30/8 kvällsmottagning, kl. 16-18

Hua Hin
29/8, kl. 9-12 samt kvällsmottagning, kl. 16-19 30/8, kl. 9-12

Pattaya
30/8, kl. 9-12 samt kvällsmottagning, kl. 16-19 31/8, 9-12

Chiang Mai
27/8, 29/8, 31/8, kl. 9-12 29/8 kvällsmottagning kl. 16-18

Läste på Fsce b. Att i dag var det många som inte fick rösta i Pattaya pga. att det var för kort tid så att en del blev hänvisade att komma tillbaka efter 1600 var alldeles för lite personal så många var grymt förb. Var det Löven som ville begränsa antalet väljare ???

Läste på Fsce b. Att i dag var det många som inte fick rösta i Pattaya pga. att det var för kort tid så att en del blev hänvisade att komma tillbaka efter 1600 var alldeles för lite personal så många var grymt förb. Var det Löven som ville begränsa antalet väljare ???

Som jag har förstått det så har de bara missbedömt antalet den här gången. Förra gången kom nästan ingen och röstade, och denna gången många. Det borde dock vara mer öppet för detta. Varför inte hela dagen flera dagar så att folk kommer mer sporadiskt och inte i stor massa på det där viset?

Som jag har förstått det så har de bara missbedömt antalet den här gången. Förra gången kom nästan ingen och röstade, och denna gången många. Det borde dock vara mer öppet för detta. Varför inte hela dagen flera dagar så att folk kommer mer sporadiskt och inte i stor massa på det där viset?

Skall dit i dag får se hur det går. I går var det visst många( runt 100 ) som på dagen blev hänvisade att återkomma på kvällen. Men det var tydligen en del, som inte kunde göra detta och blev indirekt nekade att rösta.

Fixade nytt pass.
5300thb och passet hämtas ut på polisstationen i Sverige.
Lite onödigt dyrt, men det blir så när man har dåligt med tid.

Passade på att rösta då jag var något tidig till ambassaden.

Skall dit i dag får se hur det går.
:thumbsup:

Men det var tydligen en del, som inte kunde göra detta och blev indirekt nekade att rösta.
Ambassadpersonalen tabbade ut sig lite till att börja med genom att säga åt folk att de fick komma tillbaka senare eftersom röstningen inte kunde bli klar för alla inom röstningstiden annars, men de tog till sig av klagomålen och de som inte hade möjlighet att komma tillbaka senare fick möjlighet att sitta och vänta tills de med kölapp hade blivit behandlade för att rösta efter det.

Det finns en del tjuriga typer som helt saknar tålamod och alltid ska hitta fel och gnälla på allt möjligt, men de flesta verkade ändå tycka att det fungerade ok.

:thumbsup:

Ambassadpersonalen tabbade ut sig lite till att börja med genom att säga åt folk att de fick komma tillbaka senare eftersom röstningen inte kunde bli klar för alla inom röstningstiden annars, men de tog till sig av klagomålen och de som inte hade möjlighet att komma tillbaka senare fick möjlighet att sitta och vänta tills de med kölapp hade blivit behandlade för att rösta efter det.

Det finns en del tjuriga typer som helt saknar tålamod och alltid ska hitta fel och gnälla på allt möjligt, men de flesta verkade ändå tycka att det fungerade ok.
Har nu röstat.Var där 0930 och fick kölapp 36 det tog 40 min.
Hörde att dom i går tog till sig kritiken, så att alla som hade kölapp före 1200 också fick rösta, dom var klara 1400. I dag var det någon som gömde SD valsedlar under Feministernas, men man hittade dom efter lite letande. Dessutom var ALL Info bara på engelska vad jag förstår är helt felaktigt.Går man till Amb./ konsulatet så är man väl på Swe mark.

Dessutom var ALL Info bara på engelska vad jag förstår är helt felaktigt.Går man till Amb./ konsulatet så är man väl på Swe mark.

Verkar konstigt. Igår var all info på svenska (och skånska :-) ), utom den lilla del av information som thailändska kvinnan inom ambassadpersonalen förmedlade då förståss.

I dag var det någon som gömde SD valsedlar under Feministernas, men man hittade dom efter lite letande.

Igår var det flera partiers röstsedlar "som var gömda" under andra partiers röstsedlar, så om det bara var SDs röstsedlar idag så har de iaf bättrat sig lite. :-)

Om du anser att röstningen inte sköts riktigt så tycker jag att du ska ta kontakt med ambassaden i Bangkok och meddela detta.

Igår var det flera partiers röstsedlar "som var gömda" under andra partiers röstsedlar, så om det bara var SDs röstsedlar idag så har de iaf bättrat sig lite. :)

Om du anser att röstningen inte sköts riktigt så tycker jag att du ska ta kontakt med ambassaden i Bangkok och meddela detta.
Hittade du ingen som dög åt dig då???

Liknande trådar

Tillbaka
Topp