Så här har vi det i Hua Hin

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Blev en sväng på beachen idag, lunch å sen 2 tim promenad. Finns inte så mycket som ett gruskorn eller snäckskal i sanden och när det är lågvatten som nu bara älskar jag det här stället.
20150222_135215.jpg
20150222_135055.jpg

Ja det ser bra ut från balkongen, då får jag väl gå ner och kolla upp det
Jörgen, Hua-Hin Sea View Paradise
hör gärna av dig :)

PB

Tycker nog Hua Hin har den bästa ,renaste beachen jag sett , det är ett stort plus för Hua Hin

Men detta om bättre väder tror jag inte på:)

Idag blev det överraskning igen till lunchen, tjejen hade fixat köttbullar å mos, jag har inte visat hur man gör köttbullar, hon hade kollat internet bara och givetvis blev det kanon gott. Tjejer som e bra på business i all ära men vägen till mannens hjärta går via magen :nod:
20150225_135941.jpg

Tänk vad rätt du har, pb. Och med tanke på stranden i Hua Hin, skönt att dom har fått bort hästpisset därifrån, det forsade när jag var där för 17 år sedan. :confused:

Efter det här arsenik larmet i ris så har vi i stort lagt ner å käka ris hemma och gått över till pasta och potatis.
Pasta rätter har hon aldrig gjort förut men hon labbade ihop en köttfärs sås som va nåt mittimellan svensk köttfärs sås och paka prao, skitgott som vanlig. Slevade i mig så snabbt så glömde fota tallriken men så här såg det ut i pannan.
Tur att man gillar när det e sting på maten för chili fanns det givetvis i..
20150226_140202.jpg

Efter det här arsenik larmet i ris så har vi i stort lagt ner å käka ris hemma och gått över till pasta och potatis.
Pasta rätter har hon aldrig gjort förut men hon labbade ihop en köttfärs sås som va nåt mittimellan svensk köttfärs sås och paka prao, skitgott som vanlig. Slevade i mig så snabbt så glömde fota tallriken men så här såg det ut i pannan.
Tur att man gillar när det e sting på maten för chili fanns det givetvis i..
20150226_140202.jpg

Haha mycket rött där ja. Men hur kan hon överleva utan ris, thai blir ju inte mätta utan att ha stoppat i sig massor. :D

Haha mycket rött där ja. Men hur kan hon överleva utan ris, thai blir ju inte mätta utan att ha stoppat i sig massor. :D
Hon äter kanske 10% av detta, sen blir det somtam mm men hon har också förstått nu att ris inte är bra så hon äter inte det lika mycket längre. Faktum är att en av hennes favvo rätter är fläskfile med potatismos och brunsås, givetvis chili i såsen. Så lite halvt om halvt falangiserad har hon blivit :D

PB skrev: men hon har också förstått nu att ris inte är bra

Att påstå att Ris som är ett av värdens viktigaste baslivsmedel inte är bra tyder på en mycket märklig inställning , inget av inläggen om detta med ris visar på att
man gör/har utfört någon egen konstruktiv djuplodande undersökning om detta som endast kommer från ett håll ,nämligen Svenska livsmedelsverket ...

Finns inga som helst bevis på att Ris från tillex farmare i Issan innehåller arsenik , har fått svar från Livsmedelsverket , de ansåg att detta om ev besprutning av ris mot mögel samt skadedjur är väl värt en ordentlig koll (se mitt tidigare inlägg om att jag tillskrev livsmedelverket om detta ).. Vi kommer inom kort att se en revidering om detta ... Men ingen ide att diskutera, man blir ju tjock av Ris samt får säkerligen även diabetes av att äta ris ,,,,,,,,,,,, Jag får mig i alla fall ett gott skratt ,, tackar ödmjukast för det , hoppas bara att inte hela Europa idiotförklarar sig genom att slopa Riset som en basföda

Skratta på du.
För mig som älskar både pasta och potatis är detta inget problem men jag slår inte bara bort sånt här som nonsens iaf. Vet du hur vanligt det är med cancer i Thailand?

Om du tror att det är bluff att man hittat arsenik i ris så upp till dig. Om du dessutom tror att du kan avgöra var riset du köper i Pattaya är odlat och under vilka former så grattis.

Det finns dom som säger att allt man äter är farligt så skit samma. Dummare kan det ju inte bli, är ju just därför man måste tänka lite extra på vad man äter.

I Thailand är pengar no 1 och bönderna skiter fullständigt i om dom sprutar nåt farligt på grödan bara det blir en bra skörd. Så är det tyvärr med det mesta, ex det du köper och tror är färsk kyckling innehåller konserveringsmedel.

Ta bara en sån sak som MSG, det vräker thaisen på maten för att det gör att den smakar bättre, sen om det är farligt är skit samma. Ex som att käka antibiotika i förebyggande syfte. IQ fiskmås..

Om det är nåt land jag inte litar på när det kommer till sånt här så är det Thailand, men eftersom jag ändå valt att bo här så försöker jag tänka mig för. Så tills det kommer en ny rapport som säger att riset här inte innehåller arsenik så drar jag ner ordentligt på mitt risintag.

Sen får andra göra precis som dom vill utan att jag ska kritisera eller skratta åt dem..

Du har en väldigt vacker fru Pb, Grattis!

Hur mycket betalar du i månads hyra for detta radhus i Hua Hin?

Ser fint ut, men själv kan jag inte tänka mig att bo i radhus där grannar har full insyn.

Tack, ska hälsa henne det.
Vi bor inte i ett radhus, det är ett helt fristående hus men tomterna är inte särskilt stora, min är på ca 400-450 m2 nånting.
Jag gillar att man har lite in/utsyn, bo i ett hus med höga murar runt där man inte ser ut är något jag ogillar starkt.
Det är ingen som Glor här men jag tycker att det är väldigt trevligt att kunna hojta på grannen från min egen altan.
Sitta och gotta sig med en kall och kolla på när grannen sliter i trädgården e inte fel det heller, gillar att kolla på när andra jobbar ;)

När vi vill vara ifred på kvällen drar vi bara för draperierna, på dagtid ser du ändå inte in i huset så insynen sträcker sig till tomten och altanen.
Det här passar mig som handsken, dock skulle jag vilja göra ett rum en våning upp så man får lite utsikt över stan.

23500 betalar vi just nu, fick dra av 1500 när vi kickade den late trädgårdsmästaren, jag å tjejen tycker det är kul att pula i trädgården så han va mest i vägen iaf och kom typiskt och skulle klippa gräset när vi skulle käka på altanen.
Radhus centralt nere i stan får du för 12000 och billigare ett par km utanför.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
4 K
Anonyma
A
A
Svar