Savner du vinter ver i Bangkok med sno og kulde .

Einar

Forumveteran
Savner du sno i Thailand .Då har du flaks . Snow Town i Bangkok tilbyr innendors vinteraktiviteter som inkluderer ,vinter sport , aking ,iskulpturer ,en enorm snoball ,snolekeplass hvor du kan bygge snomann . Alt dette er omgitt av en maturskjonn lansby .

Savner du sno i Thailand .Då har du flaks . Snow Town i Bangkok tilbyr innendors vinteraktiviteter som inkluderer ,vinter sport , aking ,iskulpturer ,en enorm snoball ,snolekeplass hvor du kan bygge snomann . Alt dette er omgitt av en maturskjonn lansby .

Där har vi vart och lite utsugande, ingår inte i inträdet till Dreamworld, måste betala extra och har man erfarenhet av Liseberg så är det bara en stor besvikelse.
På övervåningen i megabagna samma som IKEA finns isrink.

Dit skulle jag kanske skickat min lilla vän.
Vi skulle ut till den där lilla ön utanför Pattaya och då hade hon bäddat in sig i en gul hoodie p.g.a. av att det var så kallt ute på sjön.
Jag skrattade lite åt henne för det var sannerligen inte kallt, snarare varmt.
När vi senare kom hem till hotellrummet så fick hon syn på min huvtröja som låg där slängd över en stol.
Hon pekade på den som om hon hade kommit på mig med något.
" Ha, ha, look there, you have a winter jacket too! ", sa hon triumferande.
Det var då som jag förstod att thai inte har en aning om vad vinter är.

Dit skulle jag kanske skickat min lilla vän.
Vi skulle ut till den där lilla ön utanför Pattaya och då hade hon bäddat in sig i en gul hoodie p.g.a. av att det var så kallt ute på sjön.
Jag skrattade lite åt henne för det var sannerligen inte kallt, snarare varmt.
När vi senare kom hem till hotellrummet så fick hon syn på min huvtröja som låg där slängd över en stol.
Hon pekade på den som om hon hade kommit på mig med något.
" Ha, ha, look there, you have a winter jacket too! ", sa hon triumferande.
Det var då som jag förstod att thai inte har en aning om vad vinter är.
Nää, vilken överraskning! :xmas_smiley::cool:

En annan gång hade kompisens Filippinska fru bjudit över sina filippinska väninnor för att fira Nyår här i Sverige.
Det var en synnerligen isande kall och rå Nyårsafton.
Som jag kommer ihåg det så var det ungefär minus 25° men tjejerna envisades med att ta på sig minimalt med kläder.
Vi vägrade att följa med dom ut och titta på fyrverkerierna och dom inte tog på sig något varmare.
Dom verkade inte förstå att det var farligt
Vi upplyste dom om att man kan dö, vilket dom tyckte var överdrivet men till slut gick dom med på att ta på sig lite mer kläder.

Tillbaka
Topp