vinter i Thailand .

 
Vinter i Thailand , Jeg har sett flere ganger att dei skriv i Bangkok Post att det er frost i fjellene i Nord Thailand , Fjellene = kullane på svenska . Og for noen år siden kom det 2 til 3 cm sno på fjelltoppene i Thailand ,som forsvant når sola kom frem . Jeg har vert på 6 fjelltopper i Nord Thailand , og alle husene mangler ca 2 vegger og noen uten vegger , Se foto , Sommersdagen var det en kjolig vind oppe i fjellet , Kald vind , på Thai ; Lom jin ,

PB200232.jpg


PB200167.jpg


PB200147.jpg
Dessa Hill Tribe House bor man inte i under vintern.
Dom används mest för skörden av ris samt för att visa turister.
Dessa människor är nomader och flyttar runt.
 
Så du köpte 2 st AC för att få upp elförbrukningen & visa dom som var avundsjuka att du minsann har pengar och inte är nån ( Cheap Charlie )

Inte för att ni behöver dom? Ja det lät ju som en mycket klok investering isf!! Då hade du ju även kunnat unna dig några nya märkes tofflor och ej behövt köpa dom på second hand marknader.
Hvem har sakt att jeg kjoper sko på second hand markender ,???? Er det avensjuko som du har .Det er en stygg sykdom de ,
 
Som svenske er dere svär til lyga ,Den norske pensjonsutbetalingen er over dobbel av den svenske , Sverige har den laveste pensjonsutbetalingen i norden ,derfor det er så mye fattigdom i Sverige .

Det är därför det är så bra att vara svensk och få pensionen från Norge.
Många av mina norska kollegor sliter ekonomiskt, men inte vi svenskar.

Vi svenskar har det mycket bättre än baggarna.
 
Vi svenskar har däremot råd att resa till Norge.
Både flyg och hotell kör jag med varje vecka.
Vi svenskar har råd
Ieg er vel den som har reist mest her på forumet . Jeg har reist 2 ganger i Thailand fra nord til sor og nabolandene , Laos og Kambodja . Bevis en tråd på forumet her om mine reiser i Thailand , har dere svensker råd og reisa i Thailand og se de vakra landet ,
 
Ieg er vel den som har reist mest her på forumet . Jeg har reist 2 ganger i Thailand fra nord til sor og nabolandene , Laos og Kambodja . Bevis en tråd på forumet her om mine reiser i Thailand , har dere svensker råd og reisa i Thailand og se de vakra landet ,

Att vi har råd. Vi svenskar flyger oftast business class, tar in på fina hotell, äter riktigt bra mat och begränsar oss inte till Thailands landgränser.

Vi svenskar har det mycket bättre än baggarna i den bortglömda hålan Bangsaen
 
Ieg er vel den som har reist mest her på forumet . Jeg har reist 2 ganger i Thailand fra nord til sor og nabolandene , Laos og Kambodja . Bevis en tråd på forumet her om mine reiser i Thailand , har dere svensker råd og reisa i Thailand og se de vakra landet ,
Helt rätt Einar, på dina belackare bara, detta kan inte få fortsätta.

Om du reswt lite mer runt till asiatiska länder varje år så blir det iof nästan gratis enligt experter på forumet och de har jäääättemycket pengar.
 
Som svenske er dere svär til lyga ,Den norske pensjonsutbetalingen er over dobbel av den svenske , Sverige har den laveste pensjonsutbetalingen i norden ,derfor det er så mye fattigdom i Sverige .

Jag håller iaf med om flygpriserna, inte roliga nu.
Har kollat flyg för nästa år och priset ligger runt 200k, i apklass för det jag (familjen) vill ha.
Lägger det på is så länge och får se vad det blir av.

/ SatanG
 
Ieg er vel den som har reist mest her på forumet . Jeg har reist 2 ganger i Thailand fra nord til sor og nabolandene , Laos og Kambodja . Bevis en tråd på forumet her om mine reiser i Thailand , har dere svensker råd og reisa i Thailand og se de vakra landet ,
Jag tror jag har rest lika mycket i Thailand och ännu mer i grannländerna med bara svensk pension.
Bara 7 provinser jag inte varit i.

Finns trådar med bilder på forumet.
 
Hejdlöst hög nivå här.

Min farsa är Polis och jag har störst k…

Jag vinner!
 
Senast redigerad av en moderator:
 

Liknande trådar

N
Svar
35
Visningar
5 K
P
 
Tillbaka
Topp