Ta en thai(m) out i vinter

Av alla forumets medlemmar tror du bor halvtid i thailand Skulle tippa på att dom flesta som är med här för att dom är intresserade av thailand och kan bara vara korta stunder där nere så tror dom uppskattar att få veta om bra resor Sedan är det ju så att dom som skriver här på forumet är inte intrserade av det men då behövet man inte läsa det i så fall
Jag har inte lagt någon värdering i hur många som kan ha nytta av detta erbjudande. Naturligt vis är det bra för de som kan utnyttja det. Något annat har jag inte heller skrivit. Jag har bara skrivit att jag inte har så stor möjlighet att nyttja det. Fast det kanske man inte ska göra.

Jag har inte lagt någon värdering i hur många som kan ha nytta av detta erbjudande. Naturligt vis är det bra för de som kan utnyttja det. Något annat har jag inte heller skrivit. Jag har bara skrivit att jag inte har så stor möjlighet att nyttja det. Fast det kanske man inte ska göra.
Tänk om man kunde utnyttja alla erbjudanden och biljetter till Thailand, då skulle man inte hinna vara där någon tid över huvudtaget.

Ifrån Göteborg har det blivit billigare.
Billigaste biljetten t&r förra året för mig var 5400kr, dyraste runt 8000kr.
I år legat mellan 6000-8000kr.
Förra året var det billigast med Lufthansa, i år med Finnarna.

Jag flög business med både KLM och AirFrance.för.10 000 kr tor.

Biljetter i ekonomiköass skänkte Qatar bort.

Coronan kom tillbaka!
Då var det inte till Thailand under pandemin med KLM och AF.

Var väl bara Qatar som hade reguljära flyg och Lufthansa som flög tomma till Bangkok och hämtade passagerare som fått tillstånd att lämna Thailand.
Man tillät inresor hösten 2021 med tuffa villkor och lång karantän.

Inte ens transit var tillåtet via Bangkok.
Först 2022 kunde man åka via Bangkok med extra covidförsäkring om det var mindre än 12 timmar mellan avgångarna.

Då var det inte till Thailand under pandemin med KLM och AF.

Var väl bara Qatar som hade reguljära flyg och Lufthansa som flög tomma till Bangkok och hämtade passagerare som fått tillstånd att lämna Thailand.
Man tillät inresor hösten 2021 med tuffa villkor och lång karantän.

Inte ens transit var tillåtet via Bangkok.
Först 2022 kunde man åka via Bangkok med extra covidförsäkring om det var mindre än 12 timmar mellan avgångarna.
Visst var det till Thailand, tre gånger under pandemin.

2020, 2021 och 2022.

Flög med Qatar, LH/KLM och Emirates.

Bara för att sitta i karantän?

Gick ju inte att röra sig fritt.
Äta mat på rummet som serverades på en bricka utanför dörren.

Vad var syftet med dina resor?
För att vara i Thailand över vinsterna.

Röra sig var inga problem när karantänen var avklarad, sedan visade sig Thailand i sin bästa kostym, väldigt lite turister ingen trängsel och ständig rea på 4-5 stjärniga resorts och Hotel.

Fast eftersom inte AF/KLM flög så var jag nog inte där, samtliga vintrar, måste drömt.

Bara för att sitta i karantän?

Gick ju inte att röra sig fritt.
Äta mat på rummet som serverades på en bricka utanför dörren.

Vad var syftet med dina resor?
Fick gå ut en timma om dagen på rastgården med.
Jag flög också ner under pandemin, nästan direkt dom öppnade.
Satt 2 veckor på the Landmark hotell innan kunde åka hem men det var det värt då.
Gick att beställa mat från restaurangen utöver den som serverades, den som ingick höll bra kvalitet dock.
Sen efter man var utsläppt så var det bara att röra sig fritt.

För att vara i Thailand över vinsterna.

Röra sig var inga problem när karantänen var avklarad, sedan visade sig Thailand i sin bästa kostym, väldigt lite turister i hem trängsel och ständig rea på 4-5 stjärniga resorts.

Fast eftersom inte AF/KLM flög så var jag nog inte där, samtliga vintrar, måste drömt.
Ja, jag saknade ofta covidåren där nere nu det sista.
När man kunde cykla runt i Pattaya centrum utan att riskera bli överkörd, fina morgonpromenader, eftersom jag inte hänger på barer var det ingen skillnad på den biten för mig.
För mig jag flög direkt med Thai från Stockholm.

Fick gå ut en timma om dagen på rastgården med.
Jag flög också ner under pandemin, nästan direkt dom öppnade.
Satt 2 veckor på the Landmark hotell innan kunde åka hem men det var det värt då.
Gick att beställa mat från restaurangen utöver den som serverades, den som ingick höll bra kvalitet dock.
Sen efter man var utsläppt så var det bara att röra sig fritt.
Ja det var i olika etapper och varierande restriktioner.

Detta kom för att lätta upp för de som främst hade anknytning till Thailand.
Hade bekanta som hade 1-1 schema på en månad och fick mindre än två veckor hemma med familjen.
Innan hade dom inte fått träffa sin familj på kanske 1 år.

Screenshot_20250915_150159_Chrome.webp

Ja det var i olika etapper och varierande restriktioner.

Detta kom för att lätta upp för de som främst hade anknytning till Thailand.
Hade bekanta som hade 1-1 schema på en månad och fick mindre än två veckor hemma med familjen.
Innan hade dom inte fått träffa sin familj på kanske 1 år.

Screenshot_20250915_150159_Chrome.webp

Jag reste ner i november 2021 när det öppnade någorlunda.
Trevliga tider.
Tog 6 veckor då och sedan åkte vi nog i slutet av januari 2022.
Tog nog 3-4 turer under covid

Många flygplatser i bla Europa hade krav på fullvaccinerade vid transit och det tog tid innan utlänningar blev vaccinerade i Thailand.
Utan vaxcertifikat fick man inte checka in med KLM via Amsterdam.
Drabbade en vän som nekades borda.

Själv fick jag mina första doser i januari 2022 i Filippinerna och kunde inte resa någonstans innan mars 2022.
Med det inplastade certifikatet och extra försäkring blev det möjligt i maj 2022.
Första provisoriska intyget dög bara inrikes.

Jag åkte inte till Thailand under första delen av pandemin. Vägrade sitta så lång tid i karantän för mina korta resor jag hade möjlighet till. 11e februari 2022 var jag tillbaka första gången sedan januari 2020. Då var det transport till hotell och test sedan tillbaka för nytt test efter 3 dagar. Det var helt okej. Vid den tiden var barer och andra faciliteter inte helt lagliga men ändå öppna och ganska bra fart. Huset hade ingen besökt på två år så där fanns en del att göra också.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp