vinter i Thailand .

 

Einar

Forumräv
w3.jpg

For dere som ikke har fått det med seg , det er vinter i Thailand , Legg på vinterdekk på bilen ,
 
I dag fryser thailenderne og dei har vinterklär på seg
Det er en fin tempratur i dag synes jeg , Bangsaen kl. 9.00 er det 26 varmegrader
Og nå slepp vi bruka AC og får en stromrekning under 500 Baht i månen ,
 
Du har skrivit tidigare att du inte har aircon i ert hus. Har du glömt det?
Dei tre forste årene vi bodde i huset , var det ingen AC , Men så for ca 7 år siden kjopte vi 2 AC , eitt på soverommet og eitt på verdagsrommet , For det var så stor avensjuka , for jeg hadde stromrekning på 300 Bath for månen .
 
Vinter i Thailand , Jeg har sett flere ganger att dei skriv i Bangkok Post att det er frost i fjellene i Nord Thailand , Fjellene = kullane på svenska . Og for noen år siden kom det 2 til 3 cm sno på fjelltoppene i Thailand ,som forsvant når sola kom frem . Jeg har vert på 6 fjelltopper i Nord Thailand , og alle husene mangler ca 2 vegger og noen uten vegger , Se foto , Sommersdagen var det en kjolig vind oppe i fjellet , Kald vind , på Thai ; Lom jin ,

PB200232.jpg


PB200167.jpg


PB200147.jpg
 
I dag fryser thailenderne og dei har vinterklär på seg
Det er en fin tempratur i dag synes jeg , Bangsaen kl. 9.00 er det 26 varmegrader
Og nå slepp vi bruka AC og får en stromrekning under 500 Baht i månen ,
Ja vem fan fryser inte, kallt från sen kväll till cirka 10 på förmiddagen och bara 22-23 grader i poolen.

Nu är det 27-28 grader i skuggan, perfekt temperatur.
 
Dei tre forste årene vi bodde i huset , var det ingen AC , Men så for ca 7 år siden kjopte vi 2 AC , eitt på soverommet og eitt på verdagsrommet , For det var så stor avensjuka , for jeg hadde stromrekning på 300 Bath for månen .
Så du köpte 2 st AC för att få upp elförbrukningen & visa dom som var avundsjuka att du minsann har pengar och inte är nån ( Cheap Charlie )

Inte för att ni behöver dom? Ja det lät ju som en mycket klok investering isf!! Då hade du ju även kunnat unna dig några nya märkes tofflor och ej behövt köpa dom på second hand marknader.
 
 

Liknande trådar

N
Svar
35
Visningar
5 K
P
 
Tillbaka
Topp