Shopping Bang Tao?

NisseNN

Nykomling
Hej Alla, Nu ska jag och familjen ner till Thailand efter många år uppehåll ( jag har rest runt massor i Thailand mellan jag va 20-32år ) Sen efter det skaffade jag fru och familj. Frugan är mer för en resort på Gran Canaria än att åka runt på öarna och njuta av de Thailändska paradiset. Men nu är ungarna lite större 5-6år och vi har kompromissat med 2 veckor i Bang Tao på Sunwing Resort samt ett par nätter ute på Coconut Island.

Hittar jag det roliga shopping livet i Bang Tao ? Mina barn kommer ju älska att bara kunna gå runt på gatan och köpa massa krims krams och fejkade grejer som håller i några veckor och jag vill verkligen att de skall få uppleva detta. Måste vi ner till Patong eller finns den typ av shopping närmare Bang Tao ?
Uppskattar era svar eller andra tips om Bang Tao :)

Hej Alla, Nu ska jag och familjen ner till Thailand efter många år uppehåll ( jag har rest runt massor i Thailand mellan jag va 20-32år ) Sen efter det skaffade jag fru och familj. Frugan är mer för en resort på Gran Canaria än att åka runt på öarna och njuta av de Thailändska paradiset. Men nu är ungarna lite större 5-6år och vi har kompromissat med 2 veckor i Bang Tao på Sunwing Resort samt ett par nätter ute på Coconut Island.

Hittar jag det roliga shopping livet i Bang Tao ? Mina barn kommer ju älska att bara kunna gå runt på gatan och köpa massa krims krams och fejkade grejer som håller i några veckor och jag vill verkligen att de skall få uppleva detta. Måste vi ner till Patong eller finns den typ av shopping närmare Bang Tao ?
Uppskattar era svar eller andra tips om Bang Tao :)
Bott på Bang Tao beach par gånger och är väl mer känt för lyxiga hotell på lång strand, inga marknader eller shopping såg jag, då fick man ta taxi.

Jag och sonen i Bang Tao och som sagt inget större centrum på gångavstånd med marknader.
Lungt område med 4-5 stjärniga hotell.

FB_IMG_1736786144220.jpg

Jag och sonen i Bang Tao och som sagt inget större centrum på gångavstånd med marknader.
Lungt område med 4-5 stjärniga hotell.

FB_IMG_1736786144220.jpg
Okej, tack. Ja men vi får ta oss med taxi eller tuk tuk upp till Night Market iaf. Men den verkade bara vara 2 dagar i veckan. Några andra tips på resturanger eller saker att göra i området?

Okej, tack. Ja men vi får ta oss med taxi eller tuk tuk upp till Night Market iaf. Men den verkade bara vara 2 dagar i veckan. Några andra tips på resturanger eller saker att göra i området?
Har bamseklubben och annat, som sagt Bang tao är charter område med 4-5 stjärniga hotell.
Lite lyxdelen, inte sett något speciellt, ok och dyra restauranger finns dock och priser där efter och är väl phukets längsta strand.

Ja i Thalang har du ju Robinson. Brukar stoppa där och käka på väg hem till Khao Lak. Passar nog en barn familj, bara att ta en taxi dit.
Shopping är väl inte min passion , men Moo Grob där imot gillar jag och den är utmärkt där.
Barnbarnen trivdes när vi stopppade där.

1736797404872.png

1736797860335.png

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
A
Svar