Tips på bra boende på Koh Samui, Koh Pha Ngan och Koh Tao

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
44 dagar…
Sen bär det iväg till Thailand igen.
Vill nu ha tips om bra boende på Koh Samui, Koh Pha Ngan och Koh Tao.
Besökte dessa öar för 11 år sen så mycket har förmodligen hänt sen dess. Nu är vi dessutom fler, 2 vuxna samt tre barn på 6, 7 och 9 år.
Ska vara i Thailand i fem veckor så boende-budgeten ska helst hålla sig till runt 500-600 kr/natt. Gärna tips om ställen som accepterar ”alla i ett rum”.
Vi vuxna är resvana och barnen Thailands-erfarenhet är 7 veckor på Koh Lanta. Där BODDE de i poolen så pool är ett stort plus!
Kräver inte lyxiga rum utan huvudsaken är att det är rent (man sover ju bara där!) och personalen är tillmötesgående.
Vi kommer bara att boka de första nätterna via nätet och resterande fixar vi på plats så även ställen som inte finns med på bokning-sidor tas tacksamt emot. Tack!
 
hej

jag vet ett hus man kan hyra med 3 sovrum, stor köksdel och stort stora rum, 2 badrum...
för runt 3500 kr för en månad i lamai beach ca 300-400 meter ifrån stranden. verkar det intressant?

hör av dig i så fall

marianne
 
Du får komma tillbaks om hotellet du finner Bson på Kho Samui, blir antagligen vårat næsta resmål lite længre bort inom Thailand ;)
 
"Jonas " sa:
Du får komma tillbaks om hotellet du finner Bson på Kho Samui, blir antagligen vårat næsta resmål lite længre bort inom Thailand ;)
Vi ķommer nog till Samui i mars eller början på april så tips tages gärna emot. Vill ha stor pool och barnpool.
 
Agoda godkände inga utav mina kort så det blev ett annat hotell på hotels.com istället och verkar mycket bättre till samma pris. Ligger vid den bästa delen av stranden men en lite bit till smeten vilket passar mig perfekt, har ju bil och vill ha tyst på nätterna. Såg inte en enda dålig recension så värt att testa.
http://sv.hotels.com/hotel/details.html ... 2014&rooms[0].numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first&referrerHotelId=441890
 
Med tanke på recensionerna och vad man får så kändes det väldigt prisvärt för att vara mellan jul å nyår och ingen betalning i förskott.
Strandhotell kostar ju minst dubbelt så mycket med samma std och jag har inget emot att promenera 5 min till stranden och spara 3-4000 baht/dag.
Ligger ju iaf vid den finaste delen av stranden men jag är iofs inte den som tillbringar hela dagen där iaf, tänker åka runt och kika på ön å kolla in villages mm.

Information om rummet • 1 kingsize-säng
eller
• 2 enkelsängar
Rum på 34 kvm, balkong med utsikt mot trädgården

Underhållning - Gratis wi-fi, 32-tums LCD-tv med satellitkanaler
Mat och dryck - Kylskåp
Badrum - Privat badrum med dusch samt regndusch
Att tänka på - Daglig städning
Rumspris Pris per rum och natt ฿2,950.00
Totalsumma att betala på hotellet ฿11,800.00
 
"Janne " sa:
Vi ķommer nog till Samui i mars eller början på april så tips tages gärna emot. Vill ha stor pool och barnpool.
Ska kika runt när jag är där, brukar alltid smyga upp på strandhotellen och duscha och låna poolen iaf, frågar dom ifall man är gäst så, jepp, room 2012.
Har tom lyckats komma in på all inclusive i turkiet och käka gratis lunch ;D ;D
 
Godkände dom inte dina Thai visakort?
Både mitt elektroniska kasikorn Visakort och mitt Kasikorn Visa-kreditkort godkänner dom.
 
Hans kort är ju spärrade men hotels.com verkar ju inte kolla ;)

Hsn berättar ju vilken snyltare han är 5555
 
Gratis e gott ;) kom på min idiot varför det inte funka, lite snurrig i bollen av med mot bronkiten men jag hade ju glömt å låsa upp mitt svenska visa för internet köp. Men hotels.com godkände mitt thaivisa utan vidare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp