Sjukvårdsförsäkring i Thailand

Ubon ger inte tumme upp, tumme ner.

Här ser jag den första begränsningen, försäkringen gäller endast om Du blir "inlagd" på ett statligt sjukhus, tekniskt sett så täcker den inte ett ben eller armbrott, här finns inget skäl för inläggning normalt sett, nu ska vi ta med i analysen att denna eventuellt kommande försäkring är ett utkast till en kommande? försäkring.

Tag med i beräkningen att försäkringen gäller endast om personen blir inlagd.

Premiens pris justeras varje år efter skadekostnader, dvs. Bolaget vill ha sin vinst.

Blir nog till att läsa texten noga, framförallt analysera det finstilta.

Hur har du löst det, försäkrad eller oförsäkrad.
Själv försäkrad genom jobbets försäkringar, är inte helt säker på att jag skulle valt att försäkra mig annars utan tagit smällen när den kommer istället.

/ SatanG

Ingen som är intresserad av denna försäkring.

Hur kan någon vara intresserad av denna försäkring, jisses, detta är ingen försäkring, detta är ett förslag till en eventuellt kommande försäkring, det man nu gjort är att sondera terrängen om det finns intressenter, nä tack säger Ubon, ge Ubon ett klart avtal/kontrakt så ska jag läsa igenom detta, efter detta så ska Ubon ge en tumme i en riktning, För Ubon:s del så finns det försäkringar genom frun, och vad jag förstår så är det igenom Fackföreningen, sen vet jag inte vad som gäller, är det för att hon är Statligt anställd? eller är det för att hon är Officer? skit samma, Ubon har sin filosofi, varför bry sig om det fungerar? men å andra sidan så vet man "normalt" ingenting om morgondagen, som sagt, kom fram med ett färdigt avtal så ska Ubon läsa. Ubon tycks vara försäkrad i flera steg.

Hur kan någon vara intresserad av denna försäkring, jisses, detta är ingen försäkring, detta är ett förslag till en eventuellt kommande försäkring, det man nu gjort är att sondera terrängen om det finns intressenter, nä tack säger Ubon, ge Ubon ett klart avtal/kontrakt så ska jag läsa igenom detta, efter detta så ska Ubon ge en tumme i en riktning, För Ubon:s del så finns det försäkringar genom frun, och vad jag förstår så är det igenom Fackföreningen, sen vet jag inte vad som gäller, är det för att hon är Statligt anställd? eller är det för att hon är Officer? skit samma, Ubon har sin filosofi, varför bry sig om det fungerar? men å andra sidan så vet man "normalt" ingenting om morgondagen, som sagt, kom fram med ett färdigt avtal så ska Ubon läsa. Ubon tycks vara försäkrad i flera steg.
Jo vist är det ett förslag. Om många visar sig intresserade så kommer det ett mer utarbetat förslag, om inga är intresserade så faller ju det hela, kostar ju inget att visa sitt intresse.
Så om alla resonerar som du så blir det ingen försäkring, så anmäl dig nu, inget är ju bindande.
Du kan ju ta ditt beslut senare, så kommer jag att göra.

Jag har kanske missat detta men finns det några åldersbegränsningar i denna tilltänkta försäkring? Blir det dyrare ju äldre man blir eller är det en fast premie som kommer att gälla oavsett ålder? Det är nog en fråga många ställer sig.

Jag har kanske missat detta men finns det några åldersbegränsningar i denna tilltänkta försäkring? Blir det dyrare ju äldre man blir eller är det en fast premie som kommer att gälla oavsett ålder? Det är nog en fråga många ställer sig.

Det är detta som blir lite lurigt, ingen begränsning i ålder, läs det finstilta, premien justeras en gång per år, beroende på Bolagets utbetalningar, snacka om att Bolaget har full täckning för sig själva.

Jag har kanske missat detta

Var glad att Du missar ibland, grynnor och skär, håll kursen....

Var väl ganska många saker som var undantagna eller läste jag fel?
Japp och dessutom svindyrt anser jag ,,, för drygt 50.000sek

Om jag då räknar som så här : Högst två resor per år hem till grabben där vi är skrivna är 12.,000 sek för 1 personer + en hemförsäkring på 1.600 sek . tillkommer sedan reseförsäkring förlängd med ca 15.000sek /år summa . Summa om även gumman åker med runt 35 000 år . Då är en semesterresa till Sverige inräknad . Och då har jag en Svensk försäkring som är riktigt bra , ingen Thaiförsäkring som inte håller vad den lovar , det har jag nämligen sett förr :(
Jag ser 200.000 thbt /år som rent ocker ,, Sorry ,, men så ser jag det

Japp och dessutom svindyrt anser jag ,,, för drygt 50.000sek

Och hur kommer någon fram till denna summa?

På grund av att jag läste fel ,, 555555:):):) Eller så var det så att det var så djäkla märkligt med 2000 tbt /månad så det inte var trovärdigt . Men inte ens den jag köpte Av Thai pagan 2015 för 100k thbt/år kunde mäta sig med den jag har nu

På grund av att jag läste fel ,, 555555:):):) Eller så var det så att det var så djäkla märkligt med 2000 tbt /månad så det inte var trovärdigt . Men inte ens den jag köpte Av Thai pagan 2015 för 100k thbt/år kunde mäta sig med den jag har nu
Dessutom så var det från 2000b/månad och det finns nog tariffer med ålder mm. som ska fastställa premien.
En plufsig 40 åring får nog billigare premie än en yngling på 70 år.

Det märkliga är, att av den lilla infon som jag har läst, ifrån detta bolag, så kan jag få ett liknande pris av ett svensk bolag, med bättre villkor, och nu utgår jag ifrån mig själv.

Dessutom så var det från 2000b/månad och det finns nog tariffer med ålder mm. som ska fastställa premien.

Av den info som finns så, åhh, snälla , läs innan Du postar, tariffer på plufsiga 40-åringar?

LÄS VAD SOM STÅR I INFORMATIONEN, det står klart och tydligt, ingen begränsning i ålder.

Är det detta som kallas för vilseledande information, fake news? plufsiga? fy vilket skämsord...

https://www.skrivunder.com/a/156445

Förslag till ny Prisvärd Thailändsk sjukvårdsförsäkring
2018-03-29 07:21:53

SAMS (Samorganisationen för Svenskföreningar i Thailand) arbetar tillsammans med Bangkok Insurance Brokers Co. Ltd (BIB) för att initiera Den Största Gruppsjukvårdsförsäkringen För Utlänningar i Thailand. En prisvärd försäkring för alla oavsett ålder med täckning för både olyckfall och sjukdom. Ingen sjukdom är undantagen, täcker den försäkrades alla existerande sjukdomstillstånd. Premien uppskattas att bli från drygt 2.000 baht/månad

Huvudpunkterna av förslaget finns i dokumentet Proposal of new Thai health insurance, svenska.pdf.

Om du är intresserad av denna försäkring och med stor sannolikhet vill teckna försäkringen om den finns tillgänglig, registrera då ditt namn på:

www.insurance-in-thailand.com/affordable-health-insurance-for-anyone-in-thailand/

Eventuella frågor kan skickas till kjell.nystrom@gmail.com .

Var vänlig och informera alla dina vänner, Facebook/Forum-vänner och grupper.

Udon Thani 2018-03-29
Har anmält mig som intresserad , lite för bra för att det inte skall vara några hakar , men vem vet ..kanon om så är ..

Japp, så är det nog , även om den plufsiga 40 åringen löper större riks att drabbas av plötslig sjukdom än den 70 åriga ynglingen .. :):) Sen detta med undantagen , om du drabbas av tillex cancer så kan du alltid dra hem och få vård ,, den är ju så djäkla bra påstås det ju :rolleyes:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp