kurant
Forumveteran
Det verkar vända nu, Migrationsverket har sagt upp tiotusentals boenden i Norrlandslänen och glesbygdskommunerna får återgå till sömniga pensionärssamhällen.Kom och tänka på att då måste dom kommunerna och landsting ha satsat rätt mycket på att upprusta den nästan nedlagda servicen.
De har lånat pengar och snart är det dags för payday med ränta som förhoppningsvis (andra orsaker) har gått upp.
De som har ökat handlandet på Ica får sina pengar någonstans ifrån undrar bara.
Summering: Jag tror att det flyter inte igenom så jäkla mycket vatten i de närmaste älvarna innan verkligheten knackar på dörren. Dessutom kommer staten att minska anslagen till kommunerna p g a inflyttade har dom lovat.
Det är nog slutfikat med helikopterfolket skulle jag tro. Men har ju upptäckt att i mig gömmer sig en negativ liten jäkel och hoppas att han har så fel.
![]()
![]()
Vad gäller Landstingens anläggningar var dom nerlagda före och har ej rustats upp.
Nu är det ett megastort sjukhus per län som gäller och små vårdcentraler på större orter om man lyckas få tag på någon hyrläkare för 100.000kr i veckan. Alvedon och plåster finns på ICA.