Skola för att lära sig Thailändska Pattaya området.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonymous

Gäst
Någon som känner till någon bra lärare/skola i Pattaya området där man som Farang kan lära sig Thai?
En skola som är flexibel och kan anpassa sig efter mina arbetstider 4 veckor Thailand 4 veckor på sjön, så antagligen någon privatlärare.

"Jonas " sa:
Någon som känner till någon bra lärare/skola i Pattaya området där man som Farang kan lära sig Thai?
En skola som är flexibel och kan anpassa sig efter mina arbetstider 4 veckor Thailand 4 veckor på sjön, så antagligen någon privatlärare.
Jag vet ingen men det måste finnas massor.
Men däremot så har du ju löst ditt visa på ett enkelt sätt om du ända ska börja plugga Thai, ED studentvisa får du på köpet om du köper en Thai kurs på en skola.
Kurserna brukar ge x antal tim/år som du kan bruka som du vill själv, normal får man 180 tim/år för ca 25.000 baht.

Kul att se att du är intresserad av att lära dig mer. :)

Det viktigaste i början är att du hittar en lärare som kan uttala ordentligt och som hör ordentligt så att du får bra feedback (+ att personkemin stämmer skapligt). Kan kanske tyckas självklart, men jag tycker att det är rätt stor variation.

Ta med en thai som du känner och som är den som du tror är duktigast på thailändska, så har du någon som kan hjälpa till att bedömma den språkliga biten. :)

Nu känner jag inga Thai i min närhet dom lämnade jag uppe i risfälten när jag lämnade frugan.
Men jag skall ju självklart ha en Thailärare och han/hon kan förhoppningsvis bedömma den språkliga biten vill inte lära mig Thai ifrån en farang.
Skall bara lära mig kommunicera och skriva läsa Thai tänker inte gå in på för invecklat är inte språkintresserad för 5 öre men vill ju kunna kommunicera med folket i det land där jag bor.

Det är önskan att kommunicera som är nummer ett för mig också, men ett visst mått av skrivkunskaper gör det faktiskt bara lättare för dig totalt sett. :)

Jag tycker faktiskt det skulle vara intressant att prova en utlänning som lärare. :) Finns det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
0