Ja jag märker att det kommit mycket, satt i 4 timmar igår och gick igenom olika sidor på internet.
En Homey verkar ju kunna styra det mesta och med en Amazon Echo så behöver jag bara säga till Alexa vad Homey skall göra, så meningen är att allt skall vara röststyrt
Valet står mellan en Google Home eller en Amazon Echo men överallt där jag kollat så ligger Amazon Echo före.
https://www.amazon.com/gp/product/B...8a3-49b7-8131-258170d52fd9&pf_rd_i=9818047011
Den kan jag fråga om det mesta, kopplas enkelt samman med Homey och Huey light går att styra både med Alexa och Homey så vad jag läst är dom bra integrerade, Homey skall klara 40.000 devices och har stöd för Z-Wave, Zigbee, 433 MHz, wifi, NFC, IR och Bluetooth.
Hade ju varit kul att koppla upp det mesta runt vardagsrummet, och lite vitvaror, sprinklesystem, robotgräsklippare och damsugare, A/C, Tvättmaskin, TV, hemmabio, brandsläckare, baby call, lampor, Homey fungerade ihop med IKEAS trådlösa lampor
Fick ju tvättmaskin i husköpet som inte är uppackad än kanske sälja den och köpa en smart, dom säljer tvättmaskiner på homepro med wifi som man kan koppla samman med sin Homey
Fast börjar smått och kopplar upp allt eftersom, det här verkar kul