Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Japp, fått gjort mycket dom här 2 veckorna som dom vart nere, nu garagestädning, sitter och sorterar verktyg men liten paus.
Frugan och barnen drar till Pattaya den 18, stora firandet där är ju 19 och beachroad stängs av för trafik.
Dom flyger hem 20de.
Istället för hängt på TS har jag fått mycket gjort hemma.
Fräst upp 4 jordplättar och odlat potatis, lök, olika sallader m.m.
Och inne börjar jag känna mig klar för det jag kan gjöra själv.
Mycket trafik i Pattaya, imorrn är årets stora party, huvudfirandet av Songkran i Pattaya är den 19 April.
Kl 11 imorrn stängs beachroad för biltrafik och blir en partygata.
Frugan och ungarna är incheckade på Ozo hotell så hamnar mitt i.
Var fullt party när dom kom till Pattaya, några screenshot från sonen filmade och musiken dönar över stan.
Festa kan dom.
Imorrn blir det ännu mer, central den 19, då brakar det loss med årets party.
Har upplevt 6 songkhrans i Pattaya och en i Bangkok. Roligast var det när man låg i bakhåll med ett sånt där vattenpumpsgevär och sköt stora vattensalvor in i dom fullsatta songtawsen på Naklua Road. Jag gömde mig bakom ett antal blomlådor så överrasningen för dom resande blev total. Minns att som berusad var Songkran ganska kul men som nykter var det mindre kul.
Sen har man ju sett ett antal slagsmål under högtiden när irriterade faranger kastat sig över varandra på grund av isande vatten under tröjorna. En äldre tysk slog till en thailändska med sin käpp tvärs över hennes rygg men det skulle han inte gjort. Fem thailändare kastade sig över honom och lärde honom en rejäl läxa.
Har upplevt 6 songkhrans i Pattaya och en i Bangkok. Roligast var det när man låg i bakhåll med ett sånt där vattenpumpsgevär och sköt stora vattensalvor in i dom fullsatta songtawsen på Naklua Road. Jag gömde mig bakom ett antal blomlådor så överrasningen för dom resande blev total. Minns att som berusad var Songkran ganska kul men som nykter var det mindre kul.
Sen har man ju sett ett antal slagsmål under högtiden när irriterade faranger kastat sig över varandra på grund av isande vatten under tröjorna. En äldre tysk slog till en thailändska med sin käpp tvärs över hennes rygg men det skulle han inte gjort. Fem thailändare kastade sig över honom och lärde honom en rejäl läxa.
Minns ju inte exakt hur den såg ut. Detta var ju 2003 så det är ju några år sedan. Har för mig att den jag hade inte var lika lång. Men sprutet var det som sagt inget fel på.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.