SV: Nong Nasaeng (Chaiyaphum)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fan vad fint du har det. Kan tro att tassefolket funderar viken sorts magi du besitter.
Ska förevisa frun när jag kommer hem.
Tack för bilderna.
Rolf

"legolas " sa:
Här kommer foton ifrån mitt hem, när thai passerar mitt hem, så drar de andräktigt efter andan och kallar mig blommornas magiker, och de hukar sig traditionellt när de passerar mina buskar....
Mina buskar tittar strängt tillbaka på dem, nästan lite fordrande, och menar på att - "visst kan ni väl också göra sånt som falang kan??"

;D ;D ;D

Ja, legolas underbara bilder, man får sån förbaskad ångest bara av att se bilderna och att behöva vara här i svedala. En dag skall jag också slå mig ner, skall fan sitta på ett vårdhem och bli fullproppad med mediciner och bli bortglömd av samhället.

Mvh Peter :wai:

Vilken blomsterprakt, legolas. Rent och snyggt. Kan inte säga detsamma om vårat hem än så länge, men det har blivit bättre. Du kan vara stolt över ditt verk! :thumbsup:

Vad imponerad jag blir av bilderna Legolas!
Fantastiska blommor!

Det är så att man önskar att man hade gröna fingrar med... (tyvärr ser det ut till mina fingrar drar åt det bruna hållet, tog till och med död på en kaktus..)

Peo

Nog visste jag att du hade fina blommor Legolas..
Men det här överesteg mina förväntan. Heder till att en feskekörka slyngel som du, kan åstadkomma något så vackert! :) ;) :D

Bra där ska lägga namnet på minne så ska ja fixa några sådana växter när ja kommer ner dom ser riktigt fina ut

glimten66

Bravo Lego :clap_tranparent: Jädrans snygg buske, synd att den verka skräpa ner så mycket när den tappar sina blommor. Sodan och tjejen verkar inte överlyckliga med trädgårds arbetet men så är ju alla ungar, dom ska mutas med nåt för att hjälpa till.
Nu har du med råge förtjänat en karma din snåljåp :D

Tack för dom bilderna, lego. Skitroliga att titta på. Att det kan vara så jätteroligt att blöta ner varandra är mig en gåta, men det är härligt när folk har roligt.

Det har blivit en karma härifrån också, och snåljåp kan jag skriva under på din "gam"! ;D ;D ;D

"Berralund " sa:
Tack för dom bilderna, lego. Skitroliga att titta på. Att det kan vara så jätteroligt att blöta ner varandra är mig en gåta, men det är härligt när folk har roligt.

Det har blivit en karma härifrån också, och snåljåp kan jag skriva under på din "gam"! ;D ;D ;D
:clap_tranparent: :clap_tranparent: :clap_tranparent:

"legolas " sa:
Vadå Gam och snåljåp, jag delar ut karma till både höger och vänster ju. Kolla på Er själva, ni fick varsin precis nu. Och då har ni inte förtjänat någon ännu........

Ollonborrar...........

It takes one to know one 8)

Fina bilder och "very nice" skrivet som vanligt Legolas. Ni bor fint och verkar ha de hur bra som helst där. Vill passa på och ge dig en Karma för all underhållning du givit mig fram till nu för nu har jag läst ikapp de mesta. Fina bilder också ! Jag var vid jul/nyår nere och hälsade på min flickvän, vi åkte ner till Koh chang 4 dagar först och hade en härlig tid där för att sedan åka upp till Bkk där hon bor för övernattning. Dagen efter bar det iväg till Khon Kaen till hennes mamma och syster. Vi åkte med hennes andra syster och hennes man dit ( 7 tim i en pic-up!! oj oj) väl framme och inga olyckor, anlände mitt i natten, gick och lade oss på en gång efter alla där hade "besiktigat" falangen. Klev upp nästan först av alla nästa morgon för att inte visa sig från sin sämsta sida ! de fixades med frukost och mat mest hela dagen tyckte jag. Vi var i alla fall där endast i 1 1/2 dygn så jag hade fullt upp med att selektera vem som var släkt och vem som var där i alla fall men min fråga till dig Legolas blir, Kallar "alla" Khon Kaen för sin födelseort eller hur ligger det till ? Pratade med damen igår om detta och hon sa att de var ca 45 min från flyget till hennes mamma !! fan de kan ju vara 3-6 mil från Khon Kaen !!. När vi var där så var vi aldrig in till stan heller vilket inte kanske är så konstigt om de är så himla långt dit ! Är de som vanligt att dom pratar om provinser och städer så man rör ihop de hela kanske ? Hur som helst så flyttar hon hit till mig i mitten/slutet på maj så man får fråga ut henne om de här. Ha de alla ! /Liverpool

Jodu Legolas
Hon satt där igen på långfredagen inte mindre än tre gånger.Det blev en väldigt lång fredag, mer än 24 timmar Det visade sig att jag hade rätt som vanligt. Hon tackade mig dagen efter faktiskt, vilket är jä...igt ovanligt. Vi kommer till Chaiyaphuma i slutet av maj. Passa dig.

Temperament ?? är kvinnorna från det området "tjurigare/hetare" än andra? Jag har inte märkt något av detta (än) kanske man får tillägga då. Kommer de nån form av surhet/surande får man väl ta hand om de senare. För en annan som aldrig blir sur eller särskilt förb...ad så får man väl "sätta" ner foten och fråga om de inte är jobbigt att bli och vara sur så ofta. Man vill ju inte vara nån knähund heller som godtar allt, nä pang på direkt om de skulle vara nått sådant som dyker upp.
Du har nog rätt Legolas i de där med att referera till närmaste stad (verkar logiskt). Jag får kolla upp allt detta när hon har anlänt Svedala!
När du Legolas säger att jag ev kan vänta mig lite temperament, Är inte din kvinna från ungefär samma område ? har du fått några "fiskar varma" eftersom du säger så ? eller är det bara Hansui som fått smaka på sleven ?
/Liverpool

Oj då ! låter nästan allvarligt, måste kanske köpa en hjälm ! haha. Skämt och sido, jag tror inte de blir några problem med de för då skulle jag redan ha sett några tendenser.

"Liverpool " sa:
Oj då ! låter nästan allvarligt, måste kanske köpa en hjälm ! haha. Skämt och sido, jag tror inte de blir några problem med de för då skulle jag redan ha sett några tendenser.

Det tror jag också, temrament går inte att dölja i flera år, antingen har man det eller inte. Sen spelar det nog ingen roll varifrån världen man kommer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Chatsuwan
C

Tillbaka
Topp