Tempel och munkar, välgörenhet eller bedrägeri

var finner Isaan lover att detta är en munk av bättre sorten? står det verkligen i munkarnas läroböcker och manualer, att det är ok med spel och dobbel/lotterier? skänka bort pengarna? munken kan väl inte säga något annat, eller det skulle vara märkligt om han sagt att han ska investera stålarna i aktier....
Hej

Under förutsättning att munken nu använder lotterivinsten till att välgörenhet i samhället så tycker jag nog att man kan kalla honom god och lite som en motpol till dom munkar som i media uppmärksammas för att dom knarkar, begår våldtäkter och berikar sig själva via gåvor till templet.

Mvh isan lover

Hej

Under förutsättning att munken nu använder lotterivinsten till att välgörenhet i samhället så tycker jag nog att man kan kalla honom god och lite som en motpol till dom munkar som i media uppmärksammas för att dom knarkar, begår våldtäkter och berikar sig själva via gåvor till templet.

Mvh isan lover
under förutsättning att munken, så är det naturligtvis, och hur vet man detta?

Var och betalade mobilabonnemanget då visade sig hyckleriet igen, munk köpte mobil :)
20241021_084826.jpg

Har inte sett några riktiga munkar här som lever efter vad de får äga.
Majoriteten är korttidsmunkar på någon månad och är vanliga människor.
En tradition som följs.

Buddismen har så väldigt många olika grenar och lever därefter.
Några med ursprung från Indien ska man bara äga vad man går klädd i och i kinesiska samt i japanska är mer rikedom tillåtet.

Majoriteten är korttidsmunkar på någon månad och är vanliga människor.
En tradition som följs.

Buddismen har så väldigt många olika grenar och lever därefter.
Några med ursprung från Indien ska man bara äga vad man går klädd i och i kinesiska samt i japanska är mer rikedom tillåtet.
Hej

Ja många som går klädda som munkar är det bara tillfälligt under en kort period och är väl närmast att jämföra med våra konfirmander.

Mvh isan lover

Hej

Polisen slog till mot ett välkänt tempel i Udon Thani och grep fem munkar efter att dom hade testat positivt för användning av metamfetamin (met).

Mvh isan lover
Är du förvånad, det är inte jag inte det minsta och drogerna är säkert köpta med gåvor som naiva människor skänkt till templet.

Är du förvånad, det är inte jag inte det minsta och drogerna är säkert köpta med gåvor som naiva människor skänkt till templet.
Hej

Ja jag är faktiskt lite förvånad, att någon ”tillfällig” munk kan ertappas både alkohol och droger är ju inte så ovanligt, men att 5 st och dessutom i ett välkänt tempel i en storstad har tagit metamfetamin är ju en präktig skandal, bra att dom blev anmälda och att polis kunde gripa dom.

Mvh isan lover

Hej

Ja jag är faktiskt lite förvånad, att någon ”tillfällig” munk kan ertappas både alkohol och droger är ju inte så ovanligt, men att 5 st och dessutom i ett välkänt tempel i en storstad har tagit metamfetamin är ju en präktig skandal, bra att dom blev anmälda och att polis kunde gripa dom.

Mvh isan lover
Polisen i Thailand borde göra tempel/husransakningar och undersökningar i alla tempelområden så det inte finns några oegentligheter.

Hej

Monk arrested for illegal gun trade in Thailand​

By Pattaya Mail
November 15, 2024

t-10-Monk-arrested-for-illegal-gun-trade-in-Thailand-1.jpg
A monk in Chachoengsao province is arrested for illegally selling firearms and ammunition after an undercover investigation by the Tourist Police

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp