Tempel i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo jag har många fler bilder men man vill ju inte avslöja allt ;)

Här är ett mycket intressant och fint Tempel som beskriver livet i Isaan med skulpturer och museum föremål,

Templet heter Wat Phrathat Ruang Rong ligger inte långt ifrån staden Sisaket.

Wat Phrathat Ruang Rong_2.jpg

Wat Phrathat Ruang Rong_3.jpg

Wat Phrathat Ruang Rong_4.jpg

Wat Phrathat Ruang Rong_5.jpg

Wat Phrathat Ruang Rong_6.jpg

Wat Phrathat Ruang Rong_7.jpg

Tackar för dom bilderna allti intresant att se andra Tempel än dom ja ser me omnejd från oss i Wapi Pathum

glimten66 :wai:

Riktigt fina tempelbilder, Mille1000. Det är fantastiskt vilken variation det finns på tempel i Thailand, från mycket enkla till otroligt vackra. :wai:

"legolas " sa:
Puh!! jag trodde först jag var ensam om den åsikten!!!! Man vill ju inte vara taskig!!!
Medans de andra kollar på tempel, så kan vi dricka grogg då!!!

;D ;D ;D

Likadant här, har nämnt det i tidigare inlägg, tempel är vackra och spännande, men precis som du säger till slut är alla likadana. Man måste nog ha mer intresse av dem än just bara templet i sig, typ arkitektur, historia eller kanske rent religiösa eller filosofiska intressen.

Mvh Peter :wai:

Oerhört intressant att få reda på att en del tycker grogg är intressantare än Tempel och kulturen runt det i en tråd om just Tempel,
Jag missförstod tydligen denna Tråd.

Tack och hej.

"Mille1000 " sa:
Oerhört intressant att få reda på att en del tycker grogg är intressantare än Tempel och kulturen runt det i en tråd om just Tempel,
Jag missförstod tydligen denna Tråd.

Tack och hej.

Hej Mille1000!

Du missförstod inte alls denna tråd, inte alls. Det är bara vissa som inte kan stilla sitt skämtlynne när det krävs, men det är väl OK med ett litet skämt ibland också om även om det kan tyckas vara opassande.

Så för allt i världen, fortsätt lägga in bilder. Vi är många som uppskattar detta, speciellt jag som startade tråden en gång. Jag är oerhört fascinerad av thailändska tempel av alla de sorter. Strunta i dom som tramsar!!

Tack!
Berralund :wai:

Härligt Helgonet, undrar hur lång tid det kan ha tagit att färdigställa? Dom båda på sista bilden verkar ju inte vara lastgamla. Var ligger det här templet så slipper jag leta :)

Wat Rong Khun (Thai: วัดร่องขุ่น) is a contemporary unconventional buddhist and Hindu temple in Chiang Rai, Thailand. It was designed by Chalermchai Kositpipat. Construction began in 1997. :wai:

"helgonet " sa:
Wat Rong Khun (Thai: วัดร่องขุ่น) is a contemporary unconventional buddhist and Hindu temple in Chiang Rai, Thailand. It was designed by Chalermchai Kositpipat. Construction began in 1997. :wai:
Aha där ser man. Ser lockande ut.
Tack

Fan va häftigt. Den bilden som inte visas är den klart bästa. Där skulle man spela in en film.....

HÄFTIGA BILDER hELGONET JA PLUS I KANTEN BLIR DE KUL O SE SÅ MÅNGA OLIKA :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp