Thailand falls 3 places in corruption table

 

apknug

Forumveteran
Thailand faller nu tre placeringar och är nu 104 av 180 jämförda länder i "the annual Corruption Perceptions Index (CPI) published this week by Transparency International".

Så långt ifrån världens "världens mest korrupta land" som det envist hävdas att Thailand är i andra trådar.....


 
Thailand faller nu tre placeringar och är nu 104 av 180 jämförda länder i "the annual Corruption Perceptions Index (CPI) published this week by Transparency International".

Så långt ifrån världens "världens mest korrupta land" som det envist hävdas att Thailand är i andra trådar.....


Lite lustigt läst undersökningar som visar på att Norge hamnar rätt högt på korruptionslistan i Europa.
 
  • Haha
Reactions: sss
Här är en korrupt Norrmann det skrivits mycke om sista dagarna.

Internationella skidskytteförbundets (IBU) tidigare ordförande norrmannen Anders Besseberg ska olovligt ha tagit emot flera miljoner kronor under sin tid på posten för att värna ryska intressen och mörka dopning. Det säger en en internutredning från internationella förbundet - där svenske Olle Dahlin nu är ordförande.
 
  • Haha
Reactions: sss
Hej,

Någon moderator kan säkert slå ihop trådarna!

Skönt att Thailand inte är världens mest korrupta land efter allt i alla fall.

Hej

Ja det hade ju varit det bästa, det är ju onödigt att ha två trådar med samma rubrik och ämne.

Visst är det väl bra att Thailand inte är korruptast i världen enligt Transparency International, men enligt andra mätningar som omfattar ett mindre antal länder har ju Thailand blivit utnämnd till det korruptaste landet i världen.

Det intressant är väl ändå trenden efter kuppen som enligt Generalerna utfördes bl.a för att minska korriptionen, Generalerna sa sig införa nolltolerans mot korruption och sätta in krafttag mot denna, resultatet blev dock tyvärr en fortsatt ökning av korruptionen och ett antal fall där regimen och militären fick ett antal egna korruptionsfall.

Mvh isan lovef
 
Hej

Ja det hade ju varit det bästa, det är ju onödigt att ha två trådar med samma rubrik och ämne.

Visst är det väl bra att Thailand inte är korruptast i världen enligt Transparency International, men enligt andra mätningar som omfattar ett mindre antal länder har ju Thailand blivit utnämnd till det korruptaste landet i världen.

Det intressant är väl ändå trenden efter kuppen som enligt Generalerna utfördes bl.a för att minska korriptionen, Generalerna sa sig införa nolltolerans mot korruption och sätta in krafttag mot denna, resultatet blev dock tyvärr en fortsatt ökning av korruptionen och ett antal fall där regimen och militären fick ett antal egna korruptionsfall.

Mvh isan lovef
Javisst man kan jämföra Sverige eller valfritt land med önskade länder också och Sverige blir det mest korrupta landet i världen.

Jag vet att du inte kommer ta till det detta den det finns, förhoppningsvis, andra som läser här.

Thailand är inte världens mest korrupta land!
 
Fartyget kan köra 18 timmar bara på batteri, enorm batteribank.
Sen lng tank och över det voc som gör om lastgaserna till vätska och driver båtarna.
4 st nu jag har åkt med 3 av dom.
2 för vettingavdelningen och 1 som överstyrman innan jag sa upp mig.
 
  • Haha
Reactions: sss
Fartyget kan köra 18 timmar bara på batteri, enorm batteribank.
Sen lng tank och över det voc som gör om lastgaserna till vätska och driver båtarna.
4 st nu jag har åkt med 3 av dom.
2 för vettingavdelningen och 1 som överstyrman innan jag sa upp mig.
?????????????????????
 
Javisst man kan jämföra Sverige eller valfritt land med önskade länder också och Sverige blir det mest korrupta landet i världen.

Jag vet att du inte kommer ta till det detta den det finns, förhoppningsvis, andra som läser här.

Thailand är inte världens mest korrupta land!

Hej

En rättelse ifrån min sida, jag tänkte mig inte för när jag svarade dig angående att Thailand skulle vara det korruptaste landet i världen, det var ju så att dom utsågs till det ojämlikaste landet i världen och inte det mest korrupta ien undersökning som Bangkok Post m.fl uppmärksammade.

Så korruptast i världen har nog aldrig Thailand utsetts till, men dom tillhör ju helt klart dom sämre med sin placering på 104 plats av 180 länder, mer anmärkningsvärt är väl att dom fortfarande går åt fel håll korruptionsmässigt.

Mvh isan lover
 
Hej

En rättelse ifrån min sida, jag tänkte mig inte för när jag svarade dig angående att Thailand skulle vara det korruptaste landet i världen, det var ju så att dom utsågs till det ojämlikaste landet i världen och inte det mest korrupta ien undersökning som Bangkok Post m.fl uppmärksammade.

Så korruptast i världen har nog aldrig Thailand utsetts till, men dom tillhör ju helt klart dom sämre med sin placering på 104 plats av 180 länder, mer anmärkningsvärt är väl att dom fortfarande går åt fel håll korruptionsmässigt.

Mvh isan lover

Ojämlikaste landet i världen, av alla jordens 40 länder :)

/ SatanG
 
  • Angry
Reactions: sss
Ojämlikaste landet i världen, av alla jordens 40 länder :)

/ SatanG

Hej

Ungefär så var det nog, man får ta dessa undersökningar för vad dom är, men dom ger ju ändå en fingervisning om trenden, så kan man ju åtminstone se om läget förbättras eller försämras i det land man följer.

Mvh isan lover
 
Fartyget kan köra 18 timmar bara på batteri, enorm batteribank.
Sen lng tank och över det voc som gör om lastgaserna till vätska och driver båtarna.
4 st nu jag har åkt med 3 av dom.
2 för vettingavdelningen och 1 som överstyrman innan jag sa upp mig.
Du ar inte riktigt med i gamet du..
 
Kanske inte, men det kanske tillhör ett av de länder som mer eller villigt öppet visar sin korruption?

Hej

Ja det vill nog till att missa den eftersom den finns överallt ifrån regering, myndigheter, polis, domstolar, militär, skolor och tempel o.s.v, det svåra är nog att hitta någon verksamhet som inte är korrupt.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp