Tjejen är redo att flyga till sverige, min fråga är om det bara är att boka en biljett nu?

J

Jesper

Gäst
Hallå pojkar/flickor.. min tjej fick sitt visum klart igår och e redo att flyga till sverige, min fråga är om det bara är att boka en biljett nu eller är det någe mer som måste fixas? MIna andra fråga är om hon måsta fylla i depature/arrival card när hon flyger ut från thailand.. Eller kan man bara boka en biljett med noriwgen och skeppa hit henne? Tack på förhand.. Mvh Jeppe

Är visat klart i hennes pass så är det bara att boka, det är onödigt att missa tid tillsammans. Och flygpriserna är ju ganska förmånliga för tillfället.

Departure card måste hon fylla i, Immigration hjälper säkert till om hon är osäker.

Lycka till!

Arrival card behöver hon inye fylla i nu. Så köp en enkelrum du inte vet när hon ska tillbaks.

På den tiden skulle man ju kunna visa upp en returbiljett vid ansökan. Nu har hon ju fått visumet och då borde de ju kunna göra som de vill.

Det viktigaste är ju att hon lämnar innan visumet löpt ut.

Antagligen besöksvisum hon har? Turistvisum måste man ju boka biljett innan man söker Visum, den regeln gäller inte för ansökan om besöksvisum. Men behöver säkerligen det när hon flyger, många flygbolag kräver det också, för skulle något ske och hon inte kommer in i landet är det flygbolaget som är skyldiga att se till så du flygs tillbaks.

Har du sökt om mer än 90 dagar, uppehållstillstånd för besök står det såhär på ambassadens hemsida.
  • returbiljett eller dokument som visar att du har pengar för att köpa en biljett.
Skriv ett mail till Svenska ambassaden i Bangkok och fråga dom brukar vara snabba på att svara, brukar alltid få svar på dagen dom gånger jag skickat e-mail på vardagar.

http://www.swedenabroad.com/sv-SE/A...ge/Besok-langre-an-90-dagar---extra-dokument/

Är osäker men, om man har bara turist/besöksvisa så skall man väl ha en returbiljett???

Behövs tydligen inte längre. Man måste dock kunna visa upp kontanta medel som täcker en biljett hem.

Frugans kompis, som är på besök i Sverige, kom hit endast med en enkel biljett. Nu skall hon förlänga, då får vi se hur det går.

Turist biljett behövs tur & retur biljett innan Visum ansökan, gick igenom den processen i våras då frugan sökte turistvisum och står även på ambassadens hemsida.

Är med besöksvisum det inte behövs längre, 2 helt olika visum med helt olika ansökningskrav.

Behövs tydligen inte längre. Man måste dock kunna visa upp kontanta medel som täcker en biljett hem.

Frugans kompis, som är på besök i Sverige, kom hit endast med en enkel biljett. Nu skall hon förlänga, då får vi se hur det går.
Då är det väl du själv, eller någon annan, som står som garant för henne.Annars borde hon ha runt 25000Tbh, att visa upp för en returbiljett.

Då är det väl du själv, eller någon annan, som står som garant för henne.Annars borde hon ha runt 25000Tbh, att visa upp för en returbiljett.

Ja hon är på besök hos sin pojkvän så han får stå som garant för uppehälle och biljett.

När min fru var i Sverige första gången på besöksvisum, 2009 tror jag, då var man tvungen att ha en tur och returbiljett som jag kommer ihåg det.

Ja hon är på besök hos sin pojkvän så han får stå som garant för uppehälle och biljett.

När min fru var i Sverige första gången på besöksvisum, 2009 tror jag, då var man tvungen att ha en tur och returbiljett som jag kommer ihåg det.

Tror bara det är ca. 1 år sen detta blev ändrat, läste iallafall om det för ett år sen ;)

Visumet är klart ocj sitter i passet :) Så jag kan bara boka en tur och retur biljett med tex Thai air eller norwigen? Sen depature card får hon i disken när hon checkar in ?

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W
Svar
5
Visningar