Turistmyndigheten föreslår dubbel prissättning på hotell.

Det låter ju lite konstigt....men....
För min del är det helt i sin ordning så länge staten subventionerar kostnaden för thailändare precis som under pandemin.
Det dumma med att subventionera hotellkostnaderna är att pengarna med stor säkerhet skulle kunna användas på ett bättre sätt än till "lyxkonsumtion".
Tänker du på ubåtar utan motorer, hangarfartyg (utan flyg), 'bombdetektorer'? Detta är lyxkonsumtion för den nuvarande och den nästkommande regeringen.....

finns säker de som kommer att försöka detta, blir intressant att se hur väl det faller ut, kommer ju bli ett jvla liv i falang media.
Hej

Jag hoppas att Regimen lyssnar på Hotellorganisationen och inte gör verklighet av förslaget, men tvingar dom på Hotellen dubbla prislistor är det ju upplagt för trubbel, turistbranschen, hotellägarnas förening och media är ju alla negativa till förslaget.

Mvh isan lover

Inga rabatter för seniorer?

Inte ovanligt att få rabatter på hotell, bussar och färjor för +60 i Filippinerna, även för utlänningar.
Med nationellt ID är det standard.

• Like
Reactions: Nox
Inga rabatter för seniorer?

Inte ovanligt att få rabatter på hotell, bussar och färjor för +60 i Filippinerna, även för utlänningar.
Med nationellt ID är det standard.
Vissa hotell har iaf för Thaimedborgare och haft långt innan någon pandemi, vet att tex Chatrium hade senior weekend paket förr iaf.

Hej

Ja det låter ju märkligt eftersom myndigheterna i vanliga säger sig vara emot dubbel prissättning, men för oss med en Thailändsk fru eller flickvän är det väl bara att låta henne boka rummet.

Mvh isan lover
Det låter ju lite konstigt....men....
För min del är det helt i sin ordning så länge staten subventionerar kostnaden för thailändare precis som under pandemin.
Det dumma med att subventionera hotellkostnaderna är att pengarna med stor säkerhet skulle kunna användas på ett bättre sätt än till "lyxkonsumtion".
5555555 tror at jeg ler på meg. Du forstår vel hvem som skal stå for den subvensjonen. Det er selvfølgelig turistene som kommer til Thailand. Turister som kommer til å betale dobbelt så mye som en thai. Ja ja jeg vet det at thaiene er så fattige så da er det helt greit.

Det är principen det gäller!
Prinsip? Thaiene er jo så fattige så da er det vel helt greit at dem svindler utlendinger med sitt 2-pris system. Det er i hvert fall hva dem forteller meg på FB. For min del så kan thaiene kjøre sitt rasistiske 2-pris system opp der hvor solen ikke skinner.

Hej

Jag hoppas att Regimen lyssnar på Hotellorganisationen och inte gör verklighet av förslaget, men tvingar dom på Hotellen dubbla prislistor är det ju upplagt för trubbel, turistbranschen, hotellägarnas förening och media är ju alla negativa till förslaget.

Mvh isan lover

Ja, man belastar hotellen med diverse administrativt döjobb.
Som sagt, vill man subventionera så görs det bäst via skatteavdrag.
Sedan skulle det vara ytterst roligt att höra när alla som inte betalar skatt börjar gnälla. Hoppas det blir skönstaxering för dessa

5555555 tror at jeg ler på meg. Du forstår vel hvem som skal stå for den subvensjonen. Det er selvfølgelig turistene som kommer til Thailand. Turister som kommer til å betale dobbelt så mye som en thai. Ja ja jeg vet det at thaiene er så fattige så da er det helt greit.

Knappast dom fattigaste thailändarna som bokar in sig på farang hotel.

Överhuvudtaget har knappt sett en enda thailändare på dom hotel jag bott på i Pattaya.

BTT

Knappast dom fattigaste thailändarna som bokar in sig på farang hotel.

Överhuvudtaget har knappt sett en enda thailändare på dom hotel jag bott på i Pattaya.

BTT

Antar att faranghotell är bättre hotell eller menar du guesthouses som många faranger trycker in sig på?
På bättre hotell är det inte svårt att hitta thailändare/asiater utan, av förklarliga skäl, svårare att hitta faranger. Men lite fler faranger bör väl komma tillbaka så småningom även om de kommer vara i minoritet jämfört med kineser/indier.
Kan väl dra kioskvältaren direkt, det finns faktiskt en hel del thailändare med pengar också. Konstigt nog ligger inte precis alla på miniminivån, trots att det verkar vara en utbredd sanning, många i medelklassen och uppåt har nog en hyffsad köpkraft numera.

Sen finns det som vanligt de som inte ligger bra till, de får det än sämre med hög inflation.

/ SatanG

De som ondgör sig över att thailändska staten försöker stimulera den inhemska turism genom subventioner har nog inte varit i Thailand under coronan och sett hur det fungerat då. Thailändare betalar halva priset på ex restauranger jmf med faranger. Staten betalar 50% och thailändare 50%. Stället tjänar lika mycket på en thai som en Farang. Titta efter denna skylten;

Hlaf-Half-50_50-programme-4th-phase-beginning-in-March.-Thai-PRD.jpg

Tillbaka
Topp