Ubon bygger en farm....

"krister " sa:
Jag kom till Isaan när jag va 25. Efter tio år fick jag ny tjej och började om från noll i Bangkok och nu i Pattaya. Jo jag saknar isaanmusiken och festerna men det andra klarar jag mig utan.

Mvh. Krille

Partaj tycker jag det är för jämnan, igår var vi här, trevligt, imorgon är det nyårsfest på frugans jobb.

JP Hotel 007.jpg

JP Hotel 010.jpg

JP Hotel 023.jpg

JP Hotel 027.jpg

JP Hotel 026.jpg

Upplysningsvis kan jag meddela att Hotel JP Emerson har bytt namn....

Många muggar fanns det, är man först så får man välja...

JP Hotel 014.jpg

JP Hotel 024.jpg

Vad som hänt dom senaste veckorna.

Träd ska bort, lite förhandling innan jobbet startar, när starta?
som jag skrev tidigare, jag tar ner träd så får jag se om det sätter lite fart, det tog två dagar innan dom dök upp på morgonen, 7 pers.

Åhh 015.jpg

Åhh 019.jpg

Migration

Då var denna avklarad, jag hade inget arrivalcard från flygplatsen, tänkte det kunde bli problem, åkte förbi ATM, tog ut 20" ifall att, kommer till Migverket, väldigt många bilar på parkeringen, urk, nu blir det väl väntetid på flera timmar, inte alls, vi kommer in och vi var dom enda i hela salen, inte behövde jag fylla i några papper som tidigare, där dom vill att man uppger adress, hur man går och står, hattnummer, färg på strumpor, ingenting, bara att lämna fram passet, allt gick digitalt, klart på 12 minuter.

Om man inte har sina papper i ordning, kanske det kan bli "friresa" med denna.

Mig 007.jpg

Din tråd är fortfarande lika intressant, Ubon. Keep up the good work, Gott Nytt År till dig och den nyblivna hustrun. :wai:

Ja för tusan Grattis till er båda.
Instämmer med föregående skribent att det är en intressant tråd du har här.
Trevlig läsning och kul att följa hur det går med allt för er på farmen.
:)

Asfalt

"Vår" väg till byn, åt andra hållet till mainroad, asfalten är klar, saknas bara 100-150 meter, men det kommer väl till nästa år? kanske pengarna tog slut? inte vet jag.

Mig 003.jpg

Mig 038.jpg

Mig 005.jpg

Polisen kom på besök, mitt sista inlägg..... för 2014.

Nja, så farligt var det inte som det låter, den här killen höll på att som "agent" på två tomter där dom fyller mud, han hade fått reda på att vi skulle fylla, så han kom gående och undrade om han kunde få uppdraget, vi sa som det var, jobbet är bortlovat, och skall påbörjas några dagar efter nyår, han gav rabatt på 10Bath per lass, samt att traktor skulle ingå, jag sa, att om inte arbetet påbörjats dom första dagarna i Januari, då är det ok att vi återkommer.

Tjejen frågade mig, känner Du igen honom? det visade sig att det är han jag varit hem till, bor nästa hus jämte tjejens arbete, samma kille som startade en vattenfabrik. (själv tycker jag att dom flesta thai liknar varandra)

Jag var bort och kollade läget, där dom höll på.

Han ville bjuda på en Leo, jag tackade nej, jag nämnde inget om Leo och förgiftningssymtom, hade han nämnt Arscha så hade det blivit, ja tack.

Tycker nog det är lite fantastiskt vad folk håller reda på allt, första månaden jag kom hit, så visste tjejen var jag handlat, vad jag handlat, innan jag ens kommit hem, ibland tyckte jag det blev lite jobbigt, numera så känns det lite bättre, efter att jag sagt vad jag tycker om detta, familjeintrigiteten är viktig för mig.

Djungeltelegrafen är snabb, jag sa inget till någon när jag tog ner några träd, hur snabbt kom dom, vi har inte sagt något till polisen om att vi ska fylla, varför skulle vi? uppdraget var ju redan utlagt, dom kom 29/12 på eftermiddagen och började att fylla, dom hann med 6 lass, återkommer nästa år, Gott Nytt

002.jpg

009.jpg

014.jpg

"Ubon " sa:
Polisen kom på besök, mitt sista inlägg..... för 2014.

Nja, så farligt var det inte som det låter, den här killen höll på att som "agent" på två tomter där dom fyller mud, han hade fått reda på att vi skulle fylla, så han kom gående och undrade om han kunde få uppdraget, vi sa som det var, jobbet är bortlovat, och skall påbörjas några dagar efter nyår, han gav rabatt på 10Bath per lass, samt att traktor skulle ingå, jag sa, att om inte arbetet påbörjats dom första dagarna i Januari, då är det ok att vi återkommer.

Tjejen frågade mig, känner Du igen honom? det visade sig att det är han jag varit hem till, bor nästa hus jämte tjejens arbete, samma kille som startade en vattenfabrik. (själv tycker jag att dom flesta thai liknar varandra)

Jag var bort och kollade läget, där dom höll på.

Han ville bjuda på en Leo, jag tackade nej, jag nämnde inget om Leo och förgiftningssymtom, hade han nämnt Arscha så hade det blivit, ja tack.

Tycker nog det är lite fantastiskt vad folk håller reda på allt, första månaden jag kom hit, så visste tjejen var jag handlat, vad jag handlat, innan jag ens kommit hem, ibland tyckte jag det blev lite jobbigt, numera så känns det lite bättre, efter att jag sagt vad jag tycker om detta, familjeintrigiteten är viktig för mig.

Djungeltelegrafen är snabb, jag sa inget till någon när jag tog ner några träd, hur snabbt kom dom, vi har inte sagt något till polisen om att vi ska fylla, varför skulle vi? uppdraget var ju redan utlagt, dom kom 29/12 på eftermiddagen och började att fylla, dom hann med 6 lass, återkommer nästa år, Gott Nytt

Gott Nytt År Ubon, tack för en trevlig tråd!

Jag tycker det är jättetrevligt att följa din tråd om farmen. Fina bilder du lägger ut också.
God fortsättning på Nya Året.
:wai:

Ubon skrev :. (själv tycker jag att dom flesta thai liknar varandra)

Instämmer till fullo :thumbsup: :thumbsup:

Gott Nytt år Ubon , hoppas att ni får ett gott 2015

"Phonta " sa:
Ubon skrev :. (själv tycker jag att dom flesta thai liknar varandra)

Instämmer till fullo :thumbsup: :thumbsup:

Gott Nytt år Ubon , hoppas att ni får ett gott 2015

Ja inte skiljer det mycket från thai till thai på så sätt.
Utseendet givetvis men ej annars anser jag
:smile:

Väntan

Dom skulle komma idag och fortsätta att fylla mud, inställt ska komma imorgon, sitter just nu och väntar på en motorsåg med tillhörande ägare, skulle komma till lunch uppdraget är att kapa stubbarna.

Sitter här och funderar på vad det är som är läckert med en svart Big Bike, jovisst, men svart? hemrollad med Beckers svarta på en japan, övergödd riskokare, svart är ingen färg, lite färg på biken lyser upp tillvaron. God fortsättning på dig, Phonta.. :D

Annars så finns det ett annat märke på Big Bike. :nod:

Partaj 25 dec. 2014 017.jpg

Partaj 25 dec. 2014 018.jpg

JP Hotel 018.jpg

"Ubon " sa:
Väntan

Dom skulle komma idag och fortsätta att fylla mud, inställt ska komma imorgon, sitter just nu och väntar på en motorsåg med tillhörande ägare, skulle komma till lunch uppdraget är att kapa stubbarna.

Sitter här och funderar på vad det är som är läckert med en svart Big Bike, jovisst, men svart? hemrollad med Beckers svarta på en japan, övergödd riskokare, svart är ingen färg, lite färg på biken lyser upp tillvaron. God fortsättning på dig, Phonta.. :D

Annars så finns det ett annat märke på Big Bike. :nod:

Jag har aldrig träffat en Thai som kan passa en tid exakt.
Det är thaitime som gäller jämt.
Men men gör inte mig nått,har all tid i världen när jag är i Thailand.
Snygg och läcker HD du har :thumbsup:

"Neman " sa:
Jag har aldrig träffat en Thai som kan passa en tid exakt.
Det är thaitime som gäller jämt.
Men men gör inte mig nått,har all tid i världen när jag är i Thailand.
Snygg och läcker HD du har :thumbsup:

Inte min bike, kom rullande till en fest jag var på, håller mig till 250 och 500.....Watt

Thai och tid, som guidens bror sa, jag kommer över på Fredag klockan 4, visst, han kom fyra, på Måndag

"Ubon " sa:
Inte min bike, kom rullande till en fest jag var på, håller mig till 250 och 500.....Watt

Thai och tid, som guidens bror sa, jag kommer över på Fredag klockan 4, visst, han kom fyra, på Måndag

Mmm brukar vara så med tider i Thailand.
Jag har bara hyrt Bike 3ggr när jag varit i Thailand, var mer skrämmande att köra än njutning där jag håller till i Thailand när jag är där. Föredrar att gå inne Pattaya eller åka bathbuss för att det är billigt.
Får väl hoppas att det kommer nån snubbe med motorsåg idag till dig?

"Neman " sa:
Mmm brukar vara så med tider i Thailand.
Jag har bara hyrt Bike 3ggr när jag varit i Thailand, var mer skrämmande att köra än njutning där jag håller till i Thailand när jag är där. Föredrar att gå inne Pattaya eller åka bathbuss för att det är billigt.
Får väl hoppas att det kommer nån snubbe med motorsåg idag till dig?

Nu blir det till att "arbeta" motorsåg anlänt.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
mikeus
M

Tillbaka
Topp