Uppehållstillstånd i Sverige

"ledarn " sa:
Gillar man att spendera pengar så är Thai-scan ett bekvämt sätt....

Men jag ville bara ge ett billigare alternativ.. Och inte så krångligt heller.

Nä, jag förstår ledarn, detta är ju om de är oroliga att göra allt detta själv och är ensamma! Min Linda t ex känner sig osäker i Bangkok och allt detta med att boka samt kontakten med ambassaden mm och då kan det vara ett bra alternativ, men alla förslag är ju bra givetvis!

Mvh Peter :wai:

Även hos oss på Thaikonsult har du tillgång till fullservice där vi bokar flygbiljetter, ordnar taxi, lotsar flickvännerna till flygplatsen, hjälper dem att checka in, hitta rätt flyg och kontrollerar så de kommer fram till Sverige, etc.

Som fullservicekund hos oss bevakar vi även ditt UT ärende när det kommit till Migrationsverket. Något vi kan gör som registrerat ombud hos Migrationsverket där vi företräder dig. Du slipper då sitta i långa telefonköer och försöka få reda på var ert ärende befinner sig i handläggningsprocessen - Thaikonsult har koll på ärendet.

Som fullservicekund hos Thaikonsult släpper vi inte ditt ärende förrän din flickvän fått beslutet om UT från Migrationsverket.

Som tidigare skrivits, handlar det om vad du vill betala för en tjänst eller en service. Många klarar själva att hjälpa sina flickvänner utan större problem. En del ringer oss på Thaikunsult för att få lite hjälp och stöd på vägen. Andra behöver en hjälpande hand med pappersarbetet. Några utnyttjar vår fullservice. Önskemålen varierar från kund till kund.

Mvh Thaikonsult

Där har du fått många tips ricke_ume,själv så anlita jag Thai-scan fast det var till turistvisat, UT sköta vi ihop tjejen och jag.

En fråga till Thaikonsult vad kostar det om man anlitar dig ?? typ med fullservice.

På din fråga om priset för fullservice så är min fråga om du menar för visum eller för UT.

Kan väl även påpeka att Thaikonsult och Thai Scan har ett samarbete sedan något år tillbaks.

Mvh Thaikonsult

Skriv båda inte för jag behöver hjälp för tjejen har ju PUT men det kan ju vara andra som kollar denna sida.

Har en liten fråga, kom det inte en ny regel 1 juli 2010 som innebar att man kan söka UT även om man befinner sig i Sverige ? eller är jag helt ute och cyklar..

:wai:Mats

Den 1 juli 2010 infördes en lagändring som syftar till att barn och föräldrar inte ska skiljas åt i onödan.
Från den första 1 juli kan fler personer få uppehållstillstånd på grund av familjeanknytning utan att behöva resa från Sverige. Lagändringen är gjord med tanke på barnets bästa och ska göra det lättare att hålla samman familjer. Så länge den sökande är i Sverige kan han eller hon åberopa familjeanknytning, oavsett var ärendet finns i handläggningsprocessen.

Huvudregeln är dock fortfarande att uppehållstillstånd ska vara ordnat före inresa i Sverige. Alla som åberopar familjeanknytning efter inresan kommer inte att kunna få tillstånd. De måste till exempel ha styrkt sin identitet för att uppfylla lagstiftarens krav.

http://www.regeringen.se/content/1/c6/14/15/87/20857cee.pdf

Mvh Thaikonsult

Thaikonsult har ett fullservicepaket för ansökningar av Schengenvisum via VFS Global i Bangkok när det gäller besök av pojkvän/flickvän och släktingar. Thaikonsult skriver alla visumansökningar enligt den nya viseringskodexen som trädde i kraft den 5 april 2010. Viseringskodexen tillämpas av alla Schengenstater.

Läs vidare här: http://www.thaikonsult.se/fullserviceschengen.pdf

Mvh Thaikonsult

Förlängning av UT

Tjejen har UT till april 2011 och är således skriven på min adress. Problemet är nu att det inte gick hitta något passande
jobb i min stad, så hon är i Stockholm och jobbar. Bor alltså inte hos mig hela tiden utan kommer hem vissa helger. Vad säger Migrationsverket om detta när det blir dags för förlängning? Anser dom då att förhållandet inte är seriöst? Vårt förhållande är bra, men hon mår dåligt om hon inte kan jobba och tjäna pengar.

"kenped " sa:
Tjejen har UT till april 2011 och är således skriven på min adress. Problemet är nu att det inte gick hitta något passande
jobb i min stad, så hon är i Stockholm och jobbar. Bor alltså inte hos mig hela tiden utan kommer hem vissa helger. Vad säger Migrationsverket om detta när det blir dags för förlängning? Anser dom då att förhållandet inte är seriöst? Vårt förhållande är bra, men hon mår dåligt om hon inte kan jobba och tjäna pengar.

Kul att se att ert förhållande funkar igen :)

Ja, det har faktiskt funkat hela tiden, men som du säkert vet så styr pengarna mycket. Jag hjälper henne med det, men hon är en energisk kvinna och måste jobba för att må bra. Men vad anser Migrationsverket om situationen?

Det är ingen som förbjuder någon attt jobba i en annan stad så sdet ska inte vara några problem. Förklara situationen för Migrationsverket om de frågar när ni ska dit på intervju så är det säkert inga problem. Viktigast är att ni är folkbokförda på samma adress och har ett förhållande tillsammans.

Mvh Thaikonsult

Hej !

jag och min fru har lämnat in ansökan och undrar om fler väntar just nu på besked...
Hon var här på besöksvisum under sommaren 2011 och vi åkte gemensamt ner till
Thailand och lämnade in ansökan på Ambassaden innan man kunde göra det elektroniskt ! (så ansökan lämnades in 2011-08-04)

Hennes intervju skedde 2011-09-01 och jag fick uppgifter om att skicka in dokument MIGR228011,kanske skall säga att vi är gifta i Thailand och har reggat det i SVerige också. 2011-09-25 postades det iväg,och jag bifogade även en 4-5 sidor med våran historia samt en del bilder som visar oss tillsammans.

Har ringt och kollat att papper kommit fram,men de har inte börjat handlägga vårt ärende så jag kan inte ringa och skynda på heller...men de säger att det kan ta 7-9 månader från anmält datum vilket inte känns bra .

Väntans tider,men jag har bokat en resa ner till henne under December så även om det inte blir klart så kommer vi få träffas 1månad till men givetvis hoppas man ju att hon kan åka med hem ! :wai:

Kan ta upp till 3månader innan någon tittar på ärendet så om du har tur tar det 4månader men snabbar en det är nog svårt att få.

Hej Ugglan ja sitter i samma båt som dig va på amasaden den 10 augusti ja tillhör solna men hamna i västerrås
vet ett par andra som sökte i samma veva dom e redan klara dom väntar på ut korten men ja har inte ens fått en handläggare än ringde västerrås o fick ungerfär samma svar som dig
men ja hoppas me de ska gå lite fortare men ja åker ner i december 1 månad för att vara tillsammans

glimten66

Skall lämna in ansökan om PUT för frugan och ungarna om ett par veckor. Undrar hur lång tid detta kommer att ta? Jag vet att Mig inte behandlar ärendet förrän UT har gått ut. Vi tillhör Migs enhet i Malmö.

Det är svårt att svara på handläggningstider just nu då Migrationsverket försöker beta av en massa gamla ärenden på grund av den nya E-tjänsten.

Ena dagen får man besked att ärendet tar 8 månader, nästa vecka ligger beslutet i brevlådan. Och man ska definitivt inte fråga kundtjänst för de har inte den ringaste aning om när ett ärende kan tänkas bli klart. Deras svar är bara 7 - 9 månader som är ett standardsvar.

Mvh Thaikonsult

Ok då är det bara och vänta...med lite tur så går det fortare än man tror
Men det kommer bli skönt åka och ner och träffas på plats igen i slutet av November och nästan hela Dec månad....

PS..vi hamnade hos Västerås merd våran ansökan

Liknande trådar

Tillbaka
Topp