Uppehållstillstånd i Sverige

Du kan ringa och fråga chefen i Västerås hur det går med ditt ärende. Han heter Magnus Dalgren och har direktnummer: 010-4852992. Glöm inte att ha ärendenumret tillgängligt.

Ni är ju gifta så säg till Magnus att du vill ha hit din fru för hon har ändå en rätt till uppehållstillstånd enligt nu gällande regler.

Mvh Thaikonsult

"thaikonsult " sa:
Du kan ringa och fråga chefen i Västerås hur det går med ditt ärende. Han heter Magnus Dalgren och har direktnummer: 010-4852992. Glöm inte att ha ärendenumret tillgängligt.

Ni är ju gifta så säg till Magnus att du vill ha hit din fru för hon har ändå en rätt till uppehållstillstånd enligt nu gällande regler.

Mvh Thaikonsult
Det var raka puckar :thumbsup: :thumbsup:

"thaikonsult " sa:

Mvh Thaikonsult

Thai konsult de ska ja ta o göra måste säga att du gör allt för oss medlemar på dom olika forumen ja tackar dig för de

Micke glimt

Tackar för det Thai konsult...klart jag kommer ringa och kolla upp det.. :nod:
Hon väntar ju varje dag på att återkomma hit och gillade ju inte heller att det skulle kunna ta lång tid innan de änns börjat titta på ärendet !

Så tack till thailandskonsult och även många andra på detta forum,haft mycket nytta av sidan innan vi kommit till skott med ansökan,många bra tips och även annan trevlig läsning i väntan på att allt skall bli klart. :wai:

"Berralund " sa:
Skall lämna in ansökan om PUT för frugan och ungarna om ett par veckor. Undrar hur lång tid detta kommer att ta? Jag vet att Mig inte behandlar ärendet förrän UT har gått ut. Vi tillhör Migs enhet i Malmö.

Nu kommer duktiga Birger här och märker ord :D du kan inte ansöka om PUT det får
du. Man ansöker om UT och har man tur så får man PUT. ;) ;) ;)

Förvisso har Birger helt rätt. men i min värld finns inget annat än PUT med dom förhållanden vi har. Gifta och med två barn i skolan, skall inte kunna bli något annat. :)

Vi ligger på 22 dagar i handläggningstid för våra kunder just nu när det gäller E-ansökan för uppehållstillstånd. Då räknat från första ansökningsdagen. Det går undan som bara den.

Mvh Thaikonsult

"thaikonsult " sa:
Vi ligger på 22 dagar i handläggningstid för våra kunder just nu när det gäller E-ansökan för uppehållstillstånd. Då räknat från första ansökningsdagen. Det går undan som bara den.

Mvh Thaikonsult

Tyvär hjälper ju inte de oss som lämna in på det gamla sättet innan denna nya tjänst fanns

Frugans uppehållstillstånd går ut i mitten av september 2012, eftersom vi planerar att resa till thailand i oktober 2012 vore jag tacksam för tips om hur lång tid innan det kan vara lämpligt att skicka in ansökan om PUT så att inte våra resplaner går åt pepparn

:wai: Mats

"ledarn " sa:
Du/ni tillhör ju Solna...

Frugan och dotterns UT gick ut 25:e Maj.
Vi skickade in ansökan om förlängning i Februari.
Men det spelar tydligen ingen roll då dom inte tar något som helst beslut innan UT har gått ut..
Jag ringde till MIG för 2 veckor sen.
Då hade vi inte fått handläggare ännu och dom sa att dom ligger just nu och bearbetar dom som gick ut i April.
Så räkna inte med att någonting händer tidigast 6 månader efter utgång av UT. Om det stämmer så kan ni ju glömma att åka till Thailand i Oktober...

Jag försökte med att säga att dom har ju inte varit "hemma" på 2,5 år och vi vill åka nu i höst då biljetterna är billiga....
- Ja.... sa hon och småskratta..

Det är ju rent sagt åt helvete att dom ska behöva så lång handläggningstid, men stort tack för den dystra informationen. :)

"matteisurin " sa:
Det är ju rent sagt åt [¤#@@¤%] att dom ska behöva så lång handläggningstid, men stort tack för den dystra informationen. :)
Så är det ju med alla statliga myndigheter, taskiga anslag och dåligt med folk, ev. stor personalomsättning ständiga omorganisationer vilket medför att ingen vet vad dom ska göra.
Lägg ner skiten :-X

"ledarn " sa:
Det är ungefär vad jag skulle vilja säga till dom....
Men då skulle handlingarna hamna underst i högen direkt...

Funkar det inte att ansöka om förlängning via E-tjänsten ?
Där går det ju snabbare tydligen...?
La inte Thaikonsult ut ett telefonnummer för ett tag sen. Ring och fråga.
Du kan ju inte få mer än nej

"Rolf " sa:
La inte Thaikonsult ut ett telefonnummer för ett tag sen. Ring och fråga.
Du kan ju inte få mer än nej

Det var väl till Migs enhet i Västerås.

Jag hoppas att det går snabbare i Malmö, tidigare var den enheten bland de snabbaste i landet. Det är ju rent bedrövligt att folk inte skall kunna åka ner till Thailand bara för att det är så lång handläggningstid.

"ledarn " sa:
MIG gjorde ju ett försök tidigare att jämna ut alla ansökningar över alla kontor.
Därav skulle ju inte ansökningen vara knuten till orten du bor på.
Vet inte om det fungerar riktigt som det ska???

Ingen aning, som tur är har vi inte planerat att åka ner på länge men det är ju skönt att ha klara papper. Jag är dock inte orolig.

TILL THAIKONSULT

Hej kan medela dig att Magnus Dahlgren i Västerås har slutat o han bad mig ringa Annica Sundqvist
eller Jonas Haglund du har inte möjligt deras direkt nummer

mvh
micke glimt

Jaså Magnus har slutat. Synd för han var hyfsat bra.

Du kan ringa Migrationsverkets växel så får du direktnumret till Annica eller Jonas. Växeln har tel.nr: 0771-235235 och välj telefonist.

Mvh Thaikonsult

"thaikonsult " sa:
Jaså Magnus har slutat. Synd för han var hyfsat bra.

Du kan ringa Migrationsverkets växel så får du direktnumret till Annica eller Jonas. Växeln har tel.nr: 0771-235235 och välj telefonist.

Mvh Thaikonsult

Okey ska pröva me de i morgon va vet du om dom här två ??

Jag provade ringa idag på morgonen och så klart var ju både Annica och Jonas inte på plats och kunde ta samtal.

Fick veta att Annica skulle vara tillbaka idag 13:00 och Jonas imorgon..så det blir
att försöka ringa igen,men blir svårt idag då jag sitter upptagen på jobbet !

direkt nummer Jonas skall vara 010-4856140 enligt telefonisten

Pratade me anicka i dag ja hoppas. Du får ett mer positivt svar än va jag fick till mig sa hon att om ja hade en otrolig tur så kanske ja hade en handläggare i december annars i början av nästa år fan va detta suger ja på pekade att dom som nu lämnar in elektro iskt har en riktigt kort handlägning då sa hon bara att du kan söka om elektroniskt om du vill va fan e de för djävla svar

Dom elektroniska handlägga av Umeå tyckte ja hon sa

Micke som e djävligt förbannad just nu

Liknande trådar

Tillbaka
Topp