Uppehållstillstånd i Sverige

Grattis Ugglan

o tack matte & ugglan ja nu e de bara att vänta tills ut kortet e klart men ja ska ju själv ner den 5 så hon får allt vänta ja sa att hon kunde komma nu men att hon då får stanna här när ja åker ner ;) men de föll inte i god jord inte men hon har fullt upp där hemma nu me farm o huset så de går ingen nöd på henne

glimten66

"Ugglan9 " sa:
Grattis till er glimten66

Jag fick också brev idag med frugans UT beviljat så nu verkar de jobbat på för
jag ringde ju också och frågade nyligen och inget var klart samt ingen handläggare
och nu är beslut tagit och det känns underbart... :)

Kommer visa upp beslutet via webbcam för frun redan ikväll,hon blev så glad och
ville prata med mig runt midnatt 24:00 i Thailand...suck vår vintertid gör det jobbigt
att kommunicera på normala tider,mest för hennes skull då !

Grattis Ugglan! Visst är det en härlig känsla när allt är klart, helt underbart. Lycka till!!

Tackar för lyckönskan.

Hur har ni andra gjort med flygbiljetter när frun skall komma för en längre period
Har ni köpt enkel biljett då från Thailand...bör ju vara billigast köpa på plats

Då det ju blir så att hon kommer stanna en längre period så är ju inte tidsbestämd
t.o.r biljett så passande !

:wai:

Jag vet faktiskt inte, men ToR brukar vara billigare. Man kan ju ordna öppen återresa.

För vår del så är ju frugan och barnen permanent i Sverige, så det blir ToR biljetter till Thailand som gäller istället.

"ledarn " sa:
Det är så klart billigare med en enkel biljett inköpt i Thailand....

När vi skulle köpa biljett till grabben så var ToR billigare än enkel,så det bästa att kolla både ToR och enkel fast det är väl rätt själv klart :)

Tackar, det känns riktigt bra att det blev klart innan jag åker ner till henne
Nästan så de kunde läsa mina tankar att hinna få klart innan min resa ner..
UT-kortet kommer komma till Ambassaden i god tid och vi kan åka dit
gemensamt och hämta det.

Längtar efter att få åka iväg nu...då man idag vaknade upp till -3 och fullt med
is på alla bilrutor utanför så det känns gott att snart åka till värmen för 4veckor.
Men mest av allt att återse min fru och kanske kunna ordna så hon kan åka
med mig hem till kalla Sverige när det blir dags åka hem ;)

Jag känner till din känsla Ugglan, den är underbar. Det är nästan två år sedan jag befann mig i samma situation, det var ett lyckorus. Så än en gång - Lycka till!! :laugh:

Äntligen! På fredag skall familjen och jag på intervju på Migrationsverkets enhet i Malmö. Sen hoppas jag att PUT skall bli klart, det skall verkligen bli skönt att få fixat detta! :thumbsup: :thumbsup: :) :)

Intervjun på Migrationsverket i Malmö är avklarad. Vi fick lite frågor att svara på var för sig och eftersom det inte var divergerande svar så är PUT numera beviljat för min kära familj. YIPEEE!! :D :thumbsup:

Nu återstår bara att vänta på att UT-korten skall komma med posten inom någon vecka! :)

"Berralund " sa:
Intervjun på Migrationsverket i Malmö är avklarad. Vi fick lite frågor att svara på var för sig och eftersom det inte var divergerande svar så är PUT numera beviljat för min kära familj. YIPEEE!! :D :thumbsup:

Nu återstår bara att vänta på att UT-korten skall komma med posten inom någon vecka! :)

Stort GRATTIS till dig, frun och ungarna :D :clap_tranparent:

Jo-Be

Sörru, det känns väl skönt. Slippa gå och fundera på det. Får du fira med en liten tur till fjällen, det blir ingen snö hos dej :D :D

Hej på er angående tid för ut så vill jag dela med mig när vi sökte, min numera fru var på intevju i Bangkok 17/11-2009 och allt blev klart den 7/12-2009 (Göteborg)
sotan

Liknande trådar

Tillbaka
Topp