Vad tror ni om detta (Skickade tjejen 18000 bath, nu vill hon ha mer)

Precis, som jag sa till en annan farang som tyckte att han satsar så mycket mera än sin tgf jag höll inte med då jag bara satsat lite pengar iåfs en del av hjärtat men min fgt (numera fru i 13 år) bröt upp från sitt liv å jobb och eventuella skammen om jag visat sej vara en skithög och bara utnyttjat henne

Har också varit gift i 13 år nu.
Samma här, hon tog den klart största risken. Jag menar, jag är ju jag ;)
Men snäll som jag är lät jag henne fortsätta jobba :)

/ SatanG

Sen måste man ju komma ihåg att många tjejer och då särskilt i barerna enbart är brickor i ett större spel

Släkten, familjen, thaimän etc kan ofta ligga i bakgrunden och trycka på.

Jag kan ärligt säga att av alla bartjejer jag träffat och umgåtts med har ingen varit en bedragerska. Tvärtom. Däremot fanns det faktorer i det dunkla som påverkade dessa tjejer att agera på ett visst sätt som dom aldrig hade gjort annars.
Vad dom faktorerna fanns lyckades jag givetvis aldrig komma på men det fanns ett tryck på tjejerna från olika håll.

BTT
Hej

Det är säkert inte helt ovanligt att tjejerna känner ett tryck ifrån familj och pojkvänner, det finns ju oftast ett skäl till att dom befinner sig där och inte sällan är det väl egna barn som ska försörjas.

Men man ska inte generalisera här heller, det finns massor av tänkbara orsaker som kan ligga bakom.

Mvh isan lover

Alla förhållanden är inte likadana, individer gör och tänker olika.
Bor ju rätt många faranger i Thailand så självklart finns alla varianter av förhållanden likväl som olika förutsättningar.
Att du anser någon bli lurad är ju inte samma som att han faktiskt blir det.
Men visst, det är väl bra att du varnar för bedragare och att man ska se upp men jag tycker det är lite orättvist ibland mot thailändskor.
Den absoluta majoriteten har nog ingen som helst intention att luras, många är som sagt ganska naiva själva, utan jobbar hårt för sina förhållanden precis som invånarna i de flesta andra länder.

/ SatanG
Det er ikke bare meg som påstår at bakgrunnen for at mange fattige kvinner, uansett nasjonalitet, bruker nettet til å få en bedre økonomisk fremtid. Det er et faktum at dem gjør det. Dette er ikke ondskapsfulle og grådige kvinner, men når deres veninner får seg en utlending og han betaler for et “pallas” av et hus i landsbyen så er det helt naturlig at også hennes veninner går på nettet for å få det samme huset. Det er bare menneskelig.

Nå kan man ikke bortforklare alle disse husene med at mennesker er forskjellige for husene står jo der. Og det på en eiendom utlendingen ikke eier eller leaser.

Det er ikke bare meg som påstår at bakgrunnen for at mange fattige kvinner, uansett nasjonalitet, bruker nettet til å få en bedre økonomisk fremtid. Det er et faktum at dem gjør det. Dette er ikke ondskapsfulle og grådige kvinner, men når deres veninner får seg en utlending og han betaler for et “pallas” av et hus i landsbyen så er det helt naturlig at også hennes veninner går på nettet for å få det samme huset. Det er bare menneskelig.

Nå kan man ikke bortforklare alle disse husene med at mennesker er forskjellige for husene står jo der. Og det på en eiendom utlendingen ikke eier eller leaser.

Ja det finns nog många hus som en farang betalt för men står på sin frus land.
För mig är det självklart i ett förhållande att den som har pengar betalar, tror jag är hyffsat normalt och eftersom reglerna säger att faranger inte får äga mark så vad ska man annars göra?
Förstår nog inte exakt men vad är det man ska bortförklara?
"Vårt" hus i Bangkoks förort står på min fru, även huset i Buriram, har jag blivit lurad tror du? :)

/ SatanG

Ja det finns nog många hus som en farang betalt för men står på sin frus land.
För mig är det självklart i ett förhållande att den som har pengar betalar, tror jag är hyffsat normalt och eftersom reglerna säger att faranger inte får äga mark så vad ska man annars göra?
Förstår nog inte exakt men vad är det man ska bortförklara?
"Vårt" hus i Bangkoks förort står på min fru, även huset i Buriram, har jag blivit lurad tror du? :)

/ SatanG

Nu är det ju så att alla Isaans inlägg är genomsyrade av ekonomi, blåsning och någon som blir lurad.
Han har nog inte gjort ett enda inlägg på detta forum som inte har att göra med att någon blir blåst.

Nu är det ju så att alla Isaans inlägg är genomsyrade av ekonomi, blåsning och någon som blir lurad.
Han har nog inte gjort ett enda inlägg på detta forum som inte har att göra med att någon blir blåst.

Precis.

Ser man bara möjliga lurendrejare bland presumtiva partners är det nog säkrast att bara vara singel och aldrig låta någon komma en nära in på livet.

Blott en själv är då både bäste dräng och piga. ;)

Precis.

Ser man bara möjliga lurendrejare bland presumtiva partners är det nog säkrast att bara vara singel och aldrig låta någon komma en nära in på livet.

Blott en själv är då både bäste dräng och piga. ;)
Så är det, en kompis tyckte jag var tokig som åkte å träffade min fru, Jo han är singel fortfarande å retar sig på utlänningar som han tycker tar över, Jo också SD-are stackarn

Så är det, en kompis tyckte jag var tokig som åkte å träffade min fru, Jo han är singel fortfarande å retar sig på utlänningar som han tycker tar över, Jo också SD-are stackarn

Är själv gift med en första generationens invandrare och åkte ingenstans för att träffa henne heller. Vi träffades här i Sverige och har varit gifta i över 20 år.

Varken jag eller hon har ngt emot SD utan ser snarare SDs tillväxt i popularitet i Sverige som en högst naturlig konsekvens av att vänsterfolk som du @in-ka bara strösslar bidrag och aldrig ställer krav på de som kommer hit.

Bara rättigheter, inga skyldigheter.

Det är på grund av just det vi har de problem vi har i Sverige idag som man inte får tala rakt ut om. Det gynnar definitivt inte de invandrare som kommit hit och vill göra rätt för sig och integreras i samhället. Skapar bara hinder och problem när de kriminella elementen och klanerna skapar no go zones och ghetton och rasismen ökar.

Är det inte dags att inse snart att det är fel väg att gå?

Är själv gift med en första generationens invandrare och åkte ingenstans för att träffa henne heller. Vi träffades här i Sverige och har varit gifta i över 20 år.

Varken jag eller hon har ngt emot SD utan ser snarare SDs tillväxt i popularitet i Sverige som en högst naturlig konsekvens av att vänsterfolk som du @in-ka bara strösslar bidrag och aldrig ställer krav på de som kommer hit.

Bara rättigheter, inga skyldigheter.

Det är på grund av just det vi har de problem vi har i Sverige idag som man inte får tala rakt ut om. Det gynnar definitivt inte de invandrare som kommit hit och vill göra rätt för sig och integreras i samhället. Skapar bara hinder och problem när de kriminella elementen och klanerna skapar no go zones och ghetton och rasismen ökar.

Är det inte dags att inse snart att det är fel väg att gå?
Får väl hoppas för er skull att hon kom före 1970

Får väl hoppas för er skull att hon kom före 1970

Det enda jag hoppas på är en rejäl förändring. Ut med det naiva vänsterpacket innan det är för sent.

59FCAD3B-8BE1-4B85-A2CE-84EC222E3B3B.jpeg

Som det borde vara!

Men herregud!
Tänk om han blir ledsen!

Hej

Det är säkert inte helt ovanligt att tjejerna känner ett tryck ifrån familj och pojkvänner, det finns ju oftast ett skäl till att dom befinner sig där och inte sällan är det väl egna barn som ska försörjas.

Men man ska inte generalisera här heller, det finns massor av tänkbara orsaker som kan ligga bakom.

Mvh isan lover

Kan du ge några exempel på andra faktorer som kan ligga bakom att tjejerna hamnar i barerna?

BTT

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L
W
Svar
0