Vad tror ni om detta (Skickade tjejen 18000 bath, nu vill hon ha mer)

Många thaitjejer som överger tanken på att flytta hem till Thailand när de bott i Sverige några/många år.

PUT är den magiska förkortningen.

När det är uppnått får Berra 63 lite mer kvitto på om Somjai 23 verkligen var så förälskad eller om hennes cost-benefit kalkyl för relationen plötsligt ser lite annorlunda ut. ;)

Nu bor jag i ett trygt område. Hade jag bott i Sverige hade jag också bott i ett trygt område.
Majoriteten av Sveriges befolkning behöver inte vara oroliga.
Men i Thailand är situationen Tre dubbel att leva i ett otryggt område.
Nu vända jag på huvudet o nog ser jag ett polisingripande i Tv fem sex varje dag. Inte bara i byarna utan även i städerna o ute på trafiklederna.
Så kontentan av det hela mycket tryggare i Sverige

PUT är den magiska förkortningen.

När det är uppnått får Berra 63 lite mer kvitto på om Somjai 23 verkligen var så förälskad eller om hennes cost-benefit kalkyl för relationen plötsligt ser lite annorlunda ut. ;)
Nu var det inte Berra 63 och Somjai 23 jag tänkte på utan vanliga seriösa förhållanden där planen varit att bosätta sig i Thailand när mannen får pension. Många thaitjejer uppskattar Sverige så planen om ett pensionärsliv i Thailand blir inte av.

Nu var det inte Berra 63 och Somjai 23 jag tänkte på utan vanliga seriösa förhållanden där planen varit att bosätta sig i Thailand när mannen får pension. Många thaitjejer uppskattar Sverige så planen om ett pensionärsliv i Thailand blir inte av.
Det är nog det vanligaste. Det blir tyvärr inte inte att bosätta sig i och heller inte många Thailands resor, och åka ner själv utan frugan?

Hehe, behövs ingen kommentar till det.

Just det och varför skulle thaifrugorna välja att återigen bo i ett land som kastade ut dom i sådan fattigdom att många fick välja att jobba i bar?

Lite som att gubbarna gärna återvänder till Pattaya på semestern vilket nog inte är särskilt populärt bland många frugor.

BTT

Det er fullt mulig å lease en eiendom for 30 år eller bruke Usufruct. Men disse muligheter blir skjeldent brukt. For meg så virker det som at utlendingen bare “skrur helt av” til og med lenge før han setter foten ned på thailandsk jord. Og alle fornuftige råd som man gir preller av som vannet på gåsa. Han går rett ned i “skyttergraven” og fyrer løs med beskyldninger om at man generaliserer og stigmatiserer. Og dersom den dagen at alle pengene er brukt opp og det økonomiske presset fra familien fremdeles er der så kan det fort bli “bye bye”.

Jodå jag är med på vad du menar, och håller med dig i mycket men det är dina generaliseringar som jag tycker blir fel ibland.
Det finns många smarta och framgångsrika också men du verkar vilja se majoriteten till bedragerskor och att många faranger är korkade.
Finns fantastiskt många bra thailändskor, även dåliga också förstås som i alla länder, men blir man blåst när varningsklockorna ringt länge så får man nog ta på sig en hel del av skulden själv. Ofta pga alkohol skulle jag tro.

Är man hyffsat normal, inte dumsnål och alltför socialt handikappad är det väldigt enkelt att träffa fullt normala och kapabla kvinnor som inte är ute efter att blåsa faranger.

/ SatanG

Just det och varför skulle thaifrugorna välja att återigen bo i ett land som kastade ut dom i sådan fattigdom att många fick välja att jobba i bar?

Lite som att gubbarna gärna återvänder till Pattaya på semestern vilket nog inte är särskilt populärt bland många frugor.

BTT

Nu är ju förstås inte alla utkastade i en permanent fattigdom utan möjligheter att få ett annat jobb än bar, innerst inne vet du nog det.

/ SatanG

Jodå jag är med på vad du menar, och håller med dig i mycket men det är dina generaliseringar som jag tycker blir fel ibland.
Det finns många smarta och framgångsrika också men du verkar vilja se majoriteten till bedragerskor och att många faranger är korkade.
Finns fantastiskt många bra thailändskor, även dåliga också förstås som i alla länder, men blir man blåst när varningsklockorna ringt länge så får man nog ta på sig en hel del av skulden själv. Ofta pga alkohol skulle jag tro.

Är man hyffsat normal, inte dumsnål och alltför socialt handikappad är det väldigt enkelt att träffa fullt normala och kapabla kvinnor som inte är ute efter att blåsa faranger.

/ SatanG

Blev idag påmind om hur vänliga och hjälpsamma thailändskor kan vara mot oss faranger.
Blev ju vaccinerad idag, vilket inte borde gått då sjukhusets datasystem bara kan registrera 13-siffrigt id-nummer. Helt utan vinning lyckas en kontorstjej få deras IT-avdelning att jobba fram en ändring så de kunde registrera mig.
En bra motsägelse till att faranger inte alltid ses som en vandrande ATM eller blir blåsta, vaccineringen var gratis.

/ SatanG

Blev idag påmind om hur vänliga och hjälpsamma thailändskor kan vara mot oss faranger.
Blev ju vaccinerad idag, vilket inte borde gått då sjukhusets datasystem bara kan registrera 13-siffrigt id-nummer. Helt utan vinning lyckas en kontorstjej få deras IT-avdelning att jobba fram en ändring så de kunde registrera mig.
En bra motsägelse till att faranger inte alltid ses som en vandrande ATM eller blir blåsta, vaccineringen var gratis.

/ SatanG
Tror mer en skröna detta med vandrande ATM

/ SatanG
Det som er hovedproblemet i sådane diskusjoner som dette er at det fort kommer beskyldninger om at man generaliserer og stigmatiserer uten at det egentlig er noen grunn for det. Dette fordi det er vanskelig å tro noe negativt om sin egen og venners ektefelle. Hvilket er helt naturlig.

Jeg påstår ikke at alle utlendinger er dumme eller at alle thailandske kvinner er en haug med svindlere. Hva jeg påstår er at mange utlendinger bare “skrur av” når det er snakk om en thailandsk kvinne. Trolig er dette fordi dem er redde for å miste henne og kanskje også fordi dem trenger henne på grunn av mangel på språkkunnskaper og forståelse av det thailandske samfunnet. Jeg har sett altfor mange “fengslet” i sitt “eget hus” bak høye murer. Fysiske og mentale murer. Menn som ikke forlater huset uten at kvinnen er med. Dette fordi han klarer seg ikke uten henne og hun trolige ønsker å kontrollere mannen.

Nå er heller ikke alle thailandske kvinner noen svindlere, men dem ønsker seg en bedre økonomisk fremtid for seg og sine. Og mange av dem går derfor på nettet for å finne denne fremtiden. Og spesielt da deres vennniner har giftet seg med en utlending og har et “5 mill. baht” hus og en masse gull. Det er bare menneskelig og ikke fordi dem er grådige svindlere. Men NOEN av dem er nettopp det. Jeg har et eksemplar av denne typen noen få mil syd for den byen hvor seg bor. Mannens “forsvar” er at han er svak og ikke kan si nei. Vi bare venter på at han skal ringe når alle pengene er brukt opp og ønsker å bli hentet.

Varför då, det är inget som jag bryr mig vem som står på papperet. Vill hellre att pojkarna kan bo kvar där. Det är inte heller bara jag som betalat.

/ SatanG
Ja har man gemensamma barn så blir inte de lidande om du åker på en blåsning. Det är trots allt ungarna som gör det värt besväret att kämpa.
Det skall till en psykisk knäpp för att hon skall driva in dem i misär.
så i ditt fall så har det ingen långsiktig betydelse om vem som står på papperen.
Vad du ev. förlorar har ungarna en stor chans att tjäna på

Såg en dokumentär en gång om en engelsman som sålde allt han ägde i England för att flytta till Thailand och köpa hus till kärleken.

Han söp ganska friskt och efter ett tag så tröttnade kärleken på honom och bad honom fara och flyga. Problemet var bara att han barskrapat sig helt och hade inte ens pengar till flygbiljetten hem. Så hans sista baht gick till whisky och ett 100 bahts rum i byn.
Varje dag kom kärleken körande förbi stenbordet där han satt och söp. Man såg på minen att hon hatade honom som pesten och dessutom mer nu när han satt och skämde ut henne mitt i byn.
Så till sist förbarmade hon sig över honom och köpte en flygbiljett för att slippa se stackaren.
Minns inte hur mycket huset kostade men tillräckligt så att han blev av med allt han sålt i England.

BTT
Kommer ihåg den filmen Hans problem var att han satt där sysslolös utan att kunna bidra p0å ett effektivt sätt. opm jag minns rätt så tog hon kommandot helt och hindrade honom för att göra några nyttigheter på affärsfronten över internet. kom ihåg Thailands arbetsmarknadslagar som gör det osäkert om vad som en utlänning får göra lagligt. det är flera som vittnat om stora skillnader om tillämpningarna på det här området.
Med tanke på den stora osäkerheten och hans beroendesituation till sin partner så är det inte så svårt att förstå att han hamnade vid stenbordet och lät svinfarmen gå kvav.
Undrar vad han tänkte på när han frånsade sig allt ansvar för hur pengarna skulle användas.
Slår mig att han satte sig i samma situation som många kvinnor har hamnat i när de ser sig tvungna att ta hjälp av Ekonomisk Personlig Tränare
ALLTSÅ SÅ BEROENDE AV SIN PARTNER ATT DET BLIR FÖRLAMANDE AV FÖRHÅLLANDET.

Många skilsmässor skulle undvikas om bägge var delaktiga med planeringen ekonomin i hemmet.

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L
W
Svar
0
Visningar