Vad tror ni om detta (Skickade tjejen 18000 bath, nu vill hon ha mer)

Kan du ge några exempel på andra faktorer som kan ligga bakom att tjejerna hamnar i barerna?

BTT
Hej

Ja t.ex svår fattigdom, sexuella övergrepp, alkohol eller annat drogberoende, ungdomar som rymmer hemifrån p.g.a familjeproblem och som har svårt att få tag på pengar, psykiska problem o.s.v. jag har även stött på såna som har blivit utsatta för humantrafficking eller blivit lurade in i pr*stitution med löfte om annat jobb.

Mvh isan lover

Hej

Ja t.ex svår fattigdom, sexuella övergrepp, alkohol eller annat drogberoende, ungdomar som rymmer hemifrån p.g.a familjeproblem och som har svårt att få tag på pengar, psykiska problem o.s.v. jag har även stött på såna som har blivit utsatta för humantrafficking eller blivit lurade in i pr*stitution med löfte om annat jobb.

Mvh isan lover
Ja. Tyvärr jag med.

Ja det finns nog många hus som en farang betalt för men står på sin frus land.
För mig är det självklart i ett förhållande att den som har pengar betalar, tror jag är hyffsat normalt och eftersom reglerna säger att faranger inte får äga mark så vad ska man annars göra?
Förstår nog inte exakt men vad är det man ska bortförklara?
"Vårt" hus i Bangkoks förort står på min fru, även huset i Buriram, har jag blivit lurad tror du? :)

/ SatanG
Hva med å lease eiendomen for 30 år.

Varför då, det är inget som jag bryr mig vem som står på papperet. Vill hellre att pojkarna kan bo kvar där. Det är inte heller bara jag som betalat.

/ SatanG
Det er selvfølgelig opp til den enkelte å bestemme over sitt eget liv og de valgene man gjør. Men mitt inntrykk er at mange utlendinger i Thailand gjør valg som dem aldri ville ha gjort hjemme i sitt eget land. Og det er naturlig å være kritisk til noen av disse valgene når dem grenser til det rene vannvidd.

Det er selvfølgelig opp til den enkelte å bestemme over sitt eget liv og de valgene man gjør. Men mitt inntrykk er at mange utlendinger i Thailand gjør valg som dem aldri ville ha gjort hjemme i sitt eget land. Og det er naturlig å være kritisk til noen av disse valgene når dem grenser til det rene vannvidd.
Det är svårt att kunna göra samma saker i Thailand som hemma. Eftersom man inte kan äga någon mark.

Då får man ju vara försiktig så att man inte äventyrar sin ekonomi på grund av blind kärlek.

Jag tycker det borde räcka att tjejen och ev hennes barn får det bra i Sverige. Det behövs inga dyra husköp i Sakhon nowhere dessutom.

BTT

Var och en gör ju på sitt sätt för att hitta långvarig kärlek och en bra relation.

Baserat på dina anekdoter, tror iaf jag mer på @SatanG och hans resonemang i det här ämnet.

Det är svårt att kunna göra samma saker i Thailand som hemma. Eftersom man inte kan äga någon mark.
Det er fullt mulig å lease en eiendom for 30 år eller bruke Usufruct. Men disse muligheter blir skjeldent brukt. For meg så virker det som at utlendingen bare “skrur helt av” til og med lenge før han setter foten ned på thailandsk jord. Og alle fornuftige råd som man gir preller av som vannet på gåsa. Han går rett ned i “skyttergraven” og fyrer løs med beskyldninger om at man generaliserer og stigmatiserer. Og dersom den dagen at alle pengene er brukt opp og det økonomiske presset fra familien fremdeles er der så kan det fort bli “bye bye”.

Då får man ju vara försiktig så att man inte äventyrar sin ekonomi på grund av blind kärlek.

Jag tycker det borde räcka att tjejen och ev hennes barn får det bra i Sverige. Det behövs inga dyra husköp i Sakhon nowhere dessutom.

BTT
Det beror på. Bor föräldrarna i ett termitangripet, fallfärdigt ruckel hjäper man nog tiĺl om man har råd. Det gjorde jag och det är inget jag ångrar.

Såg en dokumentär en gång om en engelsman som sålde allt han ägde i England för att flytta till Thailand och köpa hus till kärleken.

Han söp ganska friskt och efter ett tag så tröttnade kärleken på honom och bad honom fara och flyga. Problemet var bara att han barskrapat sig helt och hade inte ens pengar till flygbiljetten hem. Så hans sista baht gick till whisky och ett 100 bahts rum i byn.
Varje dag kom kärleken körande förbi stenbordet där han satt och söp. Man såg på minen att hon hatade honom som pesten och dessutom mer nu när han satt och skämde ut henne mitt i byn.
Så till sist förbarmade hon sig över honom och köpte en flygbiljett för att slippa se stackaren.
Minns inte hur mycket huset kostade men tillräckligt så att han blev av med allt han sålt i England.

BTT

Såg en dokumentär en gång om en engelsman som sålde allt han ägde i England för att flytta till Thailand och köpa hus till kärleken.

Han söp ganska friskt och efter ett tag så tröttnade kärleken på honom och bad honom fara och flyga. Problemet var bara att han barskrapat sig helt och hade inte ens pengar till flygbiljetten hem. Så hans sista baht gick till whisky och ett 100 bahts rum i byn.
Varje dag kom kärleken körande förbi stenbordet där han satt och söp. Man såg på minen att hon hatade honom som pesten och dessutom mer nu när han satt och skämde ut henne mitt i byn.
Så till sist förbarmade hon sig över honom och köpte en flygbiljett för att slippa se stackaren.
Minns inte hur mycket huset kostade men tillräckligt så att han blev av med allt han sålt i England.

BTT

Låter inte som ett hus i Sakhon Nowhere i så fall. Alternativt att han ägde väldigt lite i England redan från början.

Hursomhelst, självklart är det korkat att ösa allt man äger och har utan några former av hängslen och livremmar på någon man kärat ned sig i. Men det gäller ju alla relationer och är ren common sense. Har ju inget specifikt med just thai-relationer att göra.

Låter inte som ett hus i Sakhon Nowhere i så fall. Alternativt att han ägde väldigt lite i England redan från början.

Hursomhelst, självklart är det korkat att ösa allt man äger och har utan några former av hängslen och livremmar på någon man kärat ned sig i. Men det gäller ju alla relationer och är ren common sense. Har ju inget specifikt med just thai-relationer att göra.
Minns inte var i Thailand det var någonstans men det var på landsbygden någonstans i norra Thailand för han skulle hjälpa till med risskörden vilket han orkade i ungefär 5 minuter sen gick han hem och tog en whisky på verandan istället.
Har för mig han köpte land med.

BTT

Minns inte var i Thailand det var någonstans men det var på landsbygden någonstans i norra Thailand för han skulle hjälpa till med risskörden vilket han orkade i ungefär 5 minuter sen gick han hem och tog en whisky på verandan istället.
Har för mig han köpte land med.

BTT
Någon mer aom ser en röd tråd

Alkoholmissbruk - krashade förhållanden - varna andra för att bli blåsta

Det finns säkert fler röda trådar ute där men det verkar som att de som dricker har en stor vilja att varna amdra

För inte är det väl dem själva som det e fel på

BTT
Tror inte SatanG behöver vara orolig, hans fru tjänar bättre än vad dom flesta här på forumet gör ;)

BTT
Äventyrar sin ekonomi gör man genom att man får rutten lön eller att leva på bidrag.

BTT
Han verkar ha varit kraftigt alkoholiserad. Hans prioriteringar verkade ju gå till att köpa alkohol för de sista pengarna han hade.
Det gick säkert åt helvete med förhållandet även i England av en orsak.

BTT
Många thaitjejer som överger tanken på att flytta hem till Thailand när de bott i Sverige några/många år.

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L
W
Svar
0
Visningar