Vädret i år

Holmen

Forumveteran
Det har ju varit en kall vinter, men i mars brukar det vända men inte i år. Det brukar komma en regn skur, då och då i slutet av mars. Men i år har vi nog fått 10 gånger så mycket.
Hela mars var det kalt på morgona. Nu i början av april har det blivit lite varmare, samt att mer regn är att vänta.
Har aldrig upplevt denna väderlek under nio år.

Detta upplevt mitt i mellan Korat o Pi Mai

Nej, det är konstigt! Under alla de år jag besökt byn, och det är tolv år nu, så har det alltid varit ökenartat och hett vid den här tiden. Byn ligger i Konkaens län och är, jämte Bua Yai, länets torraste plats. Men i år har sommaren varit (hittills) som sommaren i Sverige - inställd! Här är det grönt och frodigt och min trädgård växer som om den hade betalt för det. 32 grader idag och vid den här tiden är det ju svalt...

Nog verkar andra halvan av mars och det vi hittills av april varit svalare än tidigare år i de flesta områden.
Skönt i alla fall och man vågar nog sig på en Isaantrip för en riktig Songkran

Fick dom här bilderna idag regnet verkar ha kommit till Khon kaen nu också
4064b8a3df19599c50c5c76764c35c85.jpg
025f71a4ddbae29c965d6285acc1722d.jpg

I Khon Kaen har det öst ner i 2 mån nu. Det blir nåt de du Berra, fram me jollen [emoji16][emoji16]

I Khon Kaen har det öst ner i 2 mån nu. Det blir nåt de du Berra, fram me jollen [emoji16][emoji16]
Skall inte dit nu och åtminstone hittills inga problem med översvämningar i vårt område. Allt enligt svärföräldrarna som har varit där ett antal gånger.

På Filippinerna sägs det att det var många år sedan det kommit så lite nederbörd som dessa sista två månader.
Det verkar ha hamnat i Hua Hin i stället ;):(

Liknande trådar

Tillbaka
Topp