L
Lunkan
Gäst
Har du fortfarande inte fattat att jag oroar mig INTE - Jag TÄNKER mig för innan jag handlar - till skillnad från vissa vädurar"legolas " sa:Lunkan, då gäller det att du raggar i närheten där, så du kan få din dam att köpa tomten för dig. Men nu börjar väl då paniken.. hon kanske lurar dig, ve och fasa....
Hoppas att det går bra.... men det verkar som dit ragg ligger åt Philippinhållet numera, eller???

DÄRFÖR tänker jag FÖRST på hur man kan skydda sig/göra något HYFFSAT.
EFTER det är gjort, så tänker jag INTE på sånt längre, för då har jag ju tänkt KLART...

F ö blev du ju inte vidare glad då du märkte att de hade lurat dig att betala 15 000 istället för 5 000 per månad... Så varför klagar du på att jag tänker mig för??!

Iofs är det INTE säkert jag hade undvikit samma sak, för jag hade troligen INTE begärt att få se papperen, och dessutom så hade jag nog inte fattat dem tillräckligt

---
Den tomten är ju längst uppe i Nordost, ganska nära hon som gav upp att vänta på att mitt knä skulle fixas. Så lite väl långt ifrån om det blir en fru t ex från Chiang Rai

Den tomten har dessutom lagom brant strandkant, så tomten runt huset kan antagligen klara sig från översvämningar, vilket säkert är ett problem vid många sjöar med "diffusa" gränser var sjön slutar olika delar av året.
Nu kommer jag inte ihåg var det var, men någonstans i Isan såg jag förrförra året ett hus till salu på slättland vid en sjö. Markytan på tomten var bara några centimeter högre än vattenytan, inte så lovande inför regnperioden. Det var kanske därför det huset var till salu billigt

Vet inte vartåt det lutar. Det är fortfarande mer på "pejlingsstadiet", och jag har inte hittat någon klar "favorit" än, men smarta filipinskan ligger bra till om hon gillar mig mer än som bara person. (Det tar tid att skaffa sig uppfattning, eftersom hon kommer åt att använda Internet så lite, och thailänskorna är så dåliga på engelska. T ex behövde jag fråga en av dem på fyra olika sätt inklusive blandthaiengelska, innan hon fattade att jag undrade när hon var född