Växlings frågor (var är det bäst att köpa thailändska baht?)

Olika regler på olika banker. Jag har haft konto på Kasikorn tidigare men kommer att skaffa ett på Bangkok Bank när vi flyttar. Lite andra regler där vad jag förstår, bl a Tabien Baan.
Vad är det för olika regler på olika banker då, jag har både Kasikorn och bangkok bank men känner inte till några olika regler på dom olika bankerna?
Lokala avikelser inom samma bankkedjor känner jag dock till.
Enda anledningen till att jag har bangkokbank nu är att det bara är dom som har valutakonto med nordiska valutor.
Annars vart jag nöjd med Kasikorn bättre internetbank.

Vad är det för olika regler på olika banker då, jag har både Kasikorn och bangkok bank men känner inte till några olika regler på dom olika bankerna?
Lokala avikelser inom samma bankkedjor känner jag dock till.
Enda anledningen till att jag har bangkokbank nu är att det bara är dom som har valutakonto med nordiska valutor.
Annars vart jag nöjd med Kasikorn bättre internetbank.
Bangkok Bank kräver väl mer än Kasikorn för att få öppna ett konto som t ex Tabien Baan. Enligt frugan gäller något sådant, Kasikorn nöjde sig med pass och 30 dagars turistvisum. Vad övriga banker kräver känner jag inte till.

Bangkok Bank kräver väl mer än Kasikorn för att få öppna ett konto som t ex Tabien Baan. Enligt frugan gäller något sådant, Kasikorn nöjde sig med pass och 30 dagars turistvisum. Vad övriga banker kräver känner jag inte till.
Jag öppnade konto, valuta konto och internetbank på bangkokbank med 30 dagar on arrival.
Samma info står på infosidan från bangkokbank som jag har lagt upp på forumet ett flertal gånger och rekomenderat att man skall ta med sig då det står där vilka kontotyper för olika visum.

Olika kontor har olika krav och mycket hänger på hur man själv uppför sig och säger.

Ja det jag saknar för att bli uppraggad på bankkontor kanske jag uppväger med att jag brukar inte ha problem med att få det jag vill ha ;)
På 30 dagar on arrival har jag fått sparkonto, fondkonto, pensionsparsförsäkring, valutakonto, ATM kort, VISA kreditkort, internetbank på Kasikorn och Bangkok.
När jag fixade det hade jag inget longstay visum utan som sagt bara 30 on arrival.

Tänk på att använda en atm i anslutning till bank då går det snabbare att få hjälp och att ta ut pengar dagtid
när banken är öppen. Det blir dyra baht som du växlar i Sverige. Landar du på Suvvan så finns Superrich där nu,
ger mest för pengarna vid flygplatsen.
Var ligger superrich på Suvvan?

Var ligger superrich på Suvvan?
Jag har tror jag gick ner en trappa
Typ våningen under där man kommer ut med väskan
Den la långt in och den var liten och svår att hitta
Det var på vägen ner där tågen kommer in
Det är liten lokal så det var lite svårt att hitta
Jag har väldigt dålig lokalsinne så jag har lite svårt att beskriva platsen
Personalen på flygplatsen viste inte att den låg där
Jag växla där i mars i år

• Like
Reactions: jp
När jag var i Thailand första gången tog jag visakortet det fungerade jättebra men tror avgifterna är jättehöga i längden växlar man i Sverige före förlorar man mycket tror jag ja brukar växla i Bangkok sen åka till Pattaya men tror det går lika bra i Pattaya man kan nog se hur mycket man får på bankerna före man åker

https://www.kasikornbank.com

Det bästa för dig är att ha ett thaibank-konto i ditt egna namn och transferera pengar dit,
det ger absolut bäst resultat...

Liknande trådar

S
Svar
16
Visningar
1 K
Anonymius
A
L
Svar
2