Vilket Buddhist tempel i Stockholm

 

Lasse73

Nykomling
Hej!

Jag har kompis från Thailand på besök i Sverige. Hon skulle vilja besöka ett buddhistisk tempel i Stockholm.

Jag har googlat och hittat två tempel i Stockholms området, ett på Värmdö och ett i Haninge. Dock verkar all info dom finns på nätet vara ganska gammal.

Så jag tänkte att jag frågar thaisnack, om någon vet om båda fortfarande är aktiva, samt om man skall välja det egna framför det andra.
 
Det i Haninge är väl aktivt, men händer väl inte så mycket en vanlig dag där. Finns väl en munk på plats.

Dock var det väl skriverier för några år sedan något som inte gick rätt till och munkarna blev uteslutna ... har inte koll på fortsättningen.

Angående Värmdö har jag ingen info!
 
Värmdö är aktivt, var där i somras. Alltid trevliga och alla är välkomna. Man får sig en kopp kaffe medans frugan surrar med munkarna :)
 
Tack för infon. Firas inte Loy Krathong helgen efter det?

Det ändras beroende på när det är fullmåne. I år, 2016, pågår Loy Kratong-festivalen i Thailand mellan 14 och 16 november. Men templen mfl. i bla. EU lägger in firandet när det hyfsat passar in, och då ska det vara helg så folk kan komma. Därför kan det skifta hit å dit nån-några veckor som jag förstått.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
3 K
A
A
Svar
12
Visningar
2 K
A
M
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
P
Svar
49
Visningar
10 K
Gazton
G
 
Tillbaka
Topp