Ännu en hundattack i Thailand, 2 årig flicka mister troligen synen på ett öga.

Här har vi en gammal farangkärring som åker runt utanför villagen och matar vildhundarna, vilket lockar hit fler.
Hon är inte omtyckt, man har satt upp skyltar på Engelska att stoppa mata hundarna då många av dom är aggresiva och jagar folk som cyklar och åker moppe.
Men hon bryr sig inte såg henne nyligen stoppa bilen mitt på vägen, skapa lång kö medans hon stod och matade hundarna.
Thaiarna här omkring är riktigt förbannade och frugan säger det diskuteras om farangkärringen på Line.
Ge kärringen sömnpiller enligt @stef@n s recept också.

Ge kärringen sömnpiller enligt @stef@n s recept också.
Ja jag har ju själv blivit jagad av dom hundarna, en gång kom det en stor flock men då kom Thai på moppe och körde rakt in mot flocken och skrämde iväg dom.
Ena säkerhetsvakten här åkte ju och handla åt mig för par år sen på familymart, kom tillbaks med sönderriven skjorta och sa att hundarna attackerat han.

Som sagt Thai är riktigt förbannade här enligt frugan så hon lever nog farligt farangtanten.

Helt rätt thai och djur är ofta ingen bra kombination. Jag gav bort en hundvalp till en familj några hus bort, när jag senare körde förbi deras hus stod valpen fastbunden vid ett träd utan mat eller vatten och gnydde så jag tog hem den igen, de som fått hundvalpen pratade nog inte med mig på ett halvår men det tog väl så lång tid för dem att fatta att de gjort fel.

Vad ska de ha de här benranglen till, släppa ut dem på bete där det knappt finns gräs, kreatur ska beta där det finns högt gräs och även äta kraftfoder de släpps ju även ut på nytröskade risfält, kreatur ska äta hö inte halm utan näring men det stillar väl hungern, thai har mycket att lära sig om djurhållning.

1647923133436.jpeg

1647923172498.jpeg
Hej

Ja det är tyvärr många kor som far illa, det värsta tycker jag är när man slaktar kor som bär en kalv eller två i magen, man kunde ju åtminstone låta dessa kor kalva innan man slaktar, det är ju dessutom en dålig affär.

Mvh isan lover

Ja jag har ju själv blivit jagad av dom hundarna, en gång kom det en stor flock men då kom Thai på moppe och körde rakt in mot flocken och skrämde iväg dom.
Ena säkerhetsvakten här åkte ju och handla åt mig för par år sen på familymart, kom tillbaks med sönderriven skjorta och sa att hundarna attackerat han.

Som sagt Thai är riktigt förbannade här enligt frugan så hon lever nog farligt farangtanten.
Problemet är naturligtvis att hon själv anser att hon gör en god gärning. Men det är precis tvärtom. Det är självklart tråkigt om tanten råkar illa ut men det finns säkert många som har försökt prata med henne. Hon kommer säkert inte att sluta med matningen, hon är förmodligen dting-dtong.

Problemet är naturligtvis att hon själv anser att hon gör en god gärning. Men det är precis tvärtom. Det är självklart tråkigt om tanten råkar illa ut men det finns säkert många som har försökt prata med henne. Hon kommer säkert inte att sluta med matningen, hon är förmodligen dting-dtong.
Är en gammal tant hon ser lite tokig ut och dom kallar henne crazy lady.
Kan ju även vara farligt för henne för dessa hundar är labila.
En Svensk thaifru åkte ju runt och gjorde liknande i Kao Noi men en av hundarna fick en knäpp när hon kom ut med maten och attackera henne och hugg henne rejält.
Även din gamle matros blev ju huggen rejält på Nyårsafton i ansiktet av hund men var ingen vild sådan.
Man skall vara försiktig när det gäller hundar om du inte är känd med dom innan.

Helt rätt thai och djur är ofta ingen bra kombination. Jag gav bort en hundvalp till en familj några hus bort, när jag senare körde förbi deras hus stod valpen fastbunden vid ett träd utan mat eller vatten och gnydde så jag tog hem den igen, de som fått hundvalpen pratade nog inte med mig på ett halvår men det tog väl så lång tid för dem att fatta att de gjort fel.

Vad ska de ha de här benranglen till, släppa ut dem på bete där det knappt finns gräs, kreatur ska beta där det finns högt gräs och även äta kraftfoder de släpps ju även ut på nytröskade risfält, kreatur ska äta hö inte halm utan näring men det stillar väl hungern, thai har mycket att lära sig om djurhållning.

1647923133436.jpeg

1647923172498.jpeg
När jag bodde i byn i Lomsak köpte Thaigrannen en hundvalp, hörde hur den skrek och såg hur sonen misshandlade den med en trägren, jag och en Thaipolare tog en pinne gick över till huset knäckte den framför mamman det här händer med din son om jag ser det en gång till. och var inget barn, han var runt 20 år och borde veta bättre varför köpa hund om man skall slå den.

Är en gammal tant hon ser lite tokig ut och dom kallar henne crazy lady.
Kan ju även vara farligt för henne för dessa hundar är labila.
En Svensk thaifru åkte ju runt och gjorde liknande i Kao Noi men en av hundarna fick en knäpp när hon kom ut med maten och attackera henne och hugg henne rejält.
Även din gamle matros blev ju huggen rejält på Nyårsafton i ansiktet av hund men var ingen vild sådan.
Man skall vara försiktig när det gäller hundar om du inte är känd med dom innan.
Så är det, jag har den största respekt för dessa bestar i Thailand. Går aldrig utanför tomten när det är mörkt, endast i dagsljus. Det morras och skälls lite varstans så det känns farligt.

När jag bodde i byn i Lomsak köpte Thaigrannen en hundvalp, hörde hur den skrek och såg hur sonen misshandlade den med en trägren, jag och en Thaipolare tog en pinne gick över till huset knäckte den framför mamman det här händer med din son om jag ser det en gång till. och var inget barn, han var runt 20 år och borde veta bättre varför köpa hund om man skall slå den.
Därför att många är totalt respektlösa mot djur och den där grabben var väl riktigt dum i huvudet också.

Så är det, jag har den största respekt för dessa bestar i Thailand. Går aldrig utanför tomten när det är mörkt, endast i dagsljus. Det morras och skälls lite varstans så det känns farligt.
Men oftast väsnas dom mer än gör något, riktigt feg hundras, när jag blir jagad på cykel brukar jag tvärnita då blir dom rädda och sticker.
Men jäkligt irriterande.
Men ibland finns det en galen i flocken för attacker händer ju.
Nattetid dom verkar vara värst, slutat prommenera runt här för sista gången så blev jag förföljd av hundar flera gånger och var inga vilda utan kom utspringandes i från hustomter, men inga av ägarna som ens brydde sig.
Ha en pinne med sig är ett alternativ, skulle inte släppa iväg ungarna själva i dom områdena hundarna häckar.
Inne i villagen har vi dock inga, förbud mot lösspringande hundar, måste vara kopplade.

Men oftast väsnas dom mer än gör något, riktigt feg hundras, när jag blir jagad på cykel brukar jag tvärnita då blir dom rädda och sticker.
Men jäkligt irriterande.
Men ibland finns det en galen i flocken för attacker händer ju.
Nattetid dom verkar vara värst, slutat prommenera runt här för sista gången så blev jag förföljd av hundar flera gånger och var inga vilda utan kom utspringandes i från hustomter, men inga av ägarna som ens brydde sig.
Ha en pinne med sig är ett alternativ, skulle inte släppa iväg ungarna själva i dom områdena hundarna häckar.
Inne i villagen har vi dock inga, förbud mot lösspringande hundar, måste vara kopplade.
Samma i vår village, totalförbud mot lösa hundar. För om åren gick skallen tätt när man knatade runt i villagen men denna gången tyckte jag det var väldigt lugnt. Kanske färre som har hund eller bättre pli på dom. Grannfruns hundar dom skällde på som vanligt dock. Tyckte dom blev lite lugnare mot mig efter jag hälsat på dom.

Jag har också stor respekt för hundar men har märkt att de är mer rädda än farliga.

Den här skällde ut mig efter noter under mina morgonpromenader men blev som ett barn som får lördagsgodis efter att ha fått hundgodis.

1647927480215.jpeg

1647927556139.jpeg

Håller med, å tänk som dom behandlar grisar när dom ska iväg på slakt staplar levande som om det vore trästockar, den understa är säkert död när dom kommer fram
Tyvvär är ju djurhållningen usel i många länder, kanske alla när det gäller matdjur.
Tom i Sverige, var ju inte längesen vi läste om hur kycklingar behandlades i Sverige.
Vi är som vi är, vi föder upp för att äta dom....
Får mig lite att tänka på tv serien V hur man hängde upp människor för slakt, samma som det såg ut där ser det ut på ett slakteri men med djur.
Är väl bättre i Sverige idag men kommer ihåg att såg på tv när man var ung hur skrikandes grisar hängde i krokar påväg att doppas i kok, nåt som etsats fast i minnet.

Aftonbladets granskande program 200 sekunder har i veckan rapporterat om hur kycklingar under lång tid har skållats levande på Kronfågels slakteri, trots löften om att det skulle upphöra. Enligt länsstyrelsen i Södermanlands län är bristerna allvarliga och kan leda till stort lidande för djuren.

Grisar kokades levande på fyra
slakterier i Sverige förra året.
Det visar en undersökning
av Livsmedelsverket.
Alla slakterierna ägdes
av företaget Scan.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp